Când impostorii ajung influensări
Dimensiune font:
Dorian OBREJA
Nu, nu e greșit ultimul cuvânt din titlul acestor rânduri - doar că eu mi-am permis să-l scriu așa cum se citește, și nu așa precum în limba de origine, adică influencer.
Mărturisesc sincer, până acum câteva zile, luat cu treburi - inclusiv jurnalicești -, pe care îmi îngădui a le califica mult mai importante, mult mai de substanță, nu știam foarte exact ce semnificație are termenul respectiv.
Am citit însă o știre despre personaj, care, la capitolul ocupație, avea trecut cuvântul respectiv. Mai întți mi-am zis - uau, ce tare, trebuie să fie cineva care a absolvit Cambrige, Oxford, sau, mai degrabă, M.I.T., ori o fi făcut o specializare la NASA, că numai în asemenea locuri poți găsi așa ceva. După care m-am mai temperat entuziasmul și m-am dus la dicționare. Unde am aflat că ”influențarea” este ”acțiunea pe care o persoană o exercită asupra altora - deliberat, pentru a-i schimba caracterul, evoluția, sau involuntar, prin prestigiul, autoritatea, puterea de care se bucură”; mai în detaliu și mai aplicat, că persoana care acționeză astfel este un utilizator cu mii (dacă nu milioane) de urmăritori din diverse rețele de socializare, deci poate fi ”un youtuber, un instagramer, un blogger, sau, pur și simplu, să aibă o pagină pe facebook, unde postează fotografii, videoclipuri și diferite conținuturi de text”; potrivit altei surse din domeniu, ”influencerii pot fi actori, modele, celebrități, blogger, vloggeri, jurnaliști (mi-a tresărit inima de bucurie...n.m., D.O.), fotografi, experți și nu numai”. Am mai aflat că a avea o astfel de ocupație este rentabil (cineva din lumea respectivă preciza ”că câștigă” (!) bani buni), precum și că, aplicat la zona de marketing, termenul cunoscuse în utilizare o creștere, în 2019, cu 1500 la sută față de 2016...
Bun. Să revenim la personajul asupra căruia mi-a atras atenția o știre. Se zice despre el că ar avea 2 milioane (!!!) de abonați pe youtube, că este un vlogger, compozitor, dansator, cântăreț și actor român. Ehei, etapa lui ”2 în 1” a fost depășită cu mult, respectivul fiind ”5 în 1”. Acum, că pentru nici una dintre ocupații nu a făcut nicio școală nu e așa de mirare, într-o lume și o etapă în care se ”învață” din ce în ce mai mult la școala vieții; dar intrigă puțin că subiectul a urmat cursurile Facultășii de relații publice în marketing, susținând, tot acolo, chiar și un master. Numai că, atunci când a fost să treacă în ”producție”, ca angajat al unei bănci, și-a dat seama că o astfel de meserie nu i se potrivea deloc, lucru pe care l-au sesizat și angajatorii, așa încât a urmat despărțirea și îndreptarea spre o zonă mai comodă & rentabilă, aceea a ”influensăritului”. Ipostază în care, în mai multe rânduri, a militat ferm contra consumului de droguri, condamând fenomenul pentru că ”provoacă dependență”. Dar știți cum e, teoria ca teoria, dar practica ne...atrage.
Recent, personajul a fost prin drogat la volan ul mașinii sale (desigur, un Lamborghini), unde se afla într-o ținută cel puțin ciudată - adică doar slip și halat, cel în chestiune susținând că se întorcea de la o petrecere (?!), unde inhalase accidental un fum dintr-un joint. Individul a rămas fără permis și riscă o pedeapsă între un an și cinci ani de pușcărie (loc în care nu am idee dacă se poate desfășura activitatea de influensăr...).
Personajul nu e decât unul dintre tot mai numeroșii impostori care infestează internetul și, până la urmă, viața.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau