„Fiecare dintre noi poate fi, la un moment dat, un beneficiar al serviciilor sociale”

Dimensiune font:

| 27-08-2023 08:55

  

Dialog cu Luminița Munteanu, directorul Direcției de Asistență Socială (DAS) Iași

- Conduceți DAS de 13 ani. Cum arată evoluția acestei instituții? Care au fost cele mai mari obstacole? Dar cele mai frumoase realizări?

- 13 ani… Nu știu dacă sunt mulți sau puțini, dar ceea ce știu este că nu m-am gândit niciodată că voi profesa în acest domeniu după alți 12 ani pe care i-am petrecut la Casa de Cultură a Studenților. Fiecare are un destin și la un moment dat ajungi pe calea lui. Eu sunt recunoscătoare pentru toată această perioadă și cred că și beneficiarii direcției sunt mulțumiți pentru că le-am fost alături. Le este mult mai ușor atunci când colaborază cu persoane cu care pot empatiza. Mă întrebați de provocări, sigur, au fost, dar le-am depășit cu succes. Orice lucru care necesită timp și o anumită abordare m-a motivat să găsesc, împreună cu echipa mea, soluția potrivită. Toate realizările le-am avut împreună. Dacă în urmă cu mai mulți ani se spunea că direcția este un fel de „batalion disciplinar”, ei bine a reușit, prin seriozitate și profesionalism, să își atingă cel mai important scop – să ofere servicii de calitate celor care au nevoie. Avem peste 40 de parteneriate cu diverse instituții pentru ca toți cei care ne cer ajutorul să primească soluțiile cele mai bune.

- Aveți o echipă mare, cu care faceți „împreună lucrare”.

- Deși subordonată Primăriei Iași, DAS este una dintre puținele direcții de asistență socială din țară care are personalitate juridică. Are peste 1.400 de angajați, un număr nu foarte mare dacă ținem cont de faptul că avem 790 de asistenți personali, aproape 300 de cadre medicale, la care se adaugă personalul celor două cămine aflate în subordinea administrației locale, dar gestionate de direcție. Ca beneficiari, cred că sunt peste 50.000 și vorbim nu doar de cei din centre, ci și persoane care primesc tichete de ajutor social, sprijin oferit de sărbători la Paști sau Crăciun, copii etc.

- Asistentul social are o meserie mereu în slujba oamenilor mai puțin norocosi. Care sunt aspectele care vă impresionează cel mai mult? Dar cele care va tulbură sufletul?

- Foarte multe dintre problemele beneficiarilor ne sensibilizează, dar este important să nu le ducem acasă fiindcă ne-ar fi greu să lucrăm cu ele. Asta nu înseamnă că nu suntem la fel de sensibili fiindcă este important să empatizăm cu ei, să-i înțelegem și să le fim alături. Grav mi se pare un alt aspect, sesizat după pandemie și după războiul din Ucraina – parcă omul se înrăiește de la o zi la alta și mereu ne întrebăm ce este de făcut. Se observă acest aspect în relații de zi cu zi, când ne confruntăm cu atitudini mai ostile din partea celor care au nevoie de serviciile direcției, poate chiar ușor agresive, dar ne descurcăm.

- Nu putem să trecem mai departe fără a aminti și de recentul scandal de la București legat de căminele de bătrâni. Cum este posibil și cum se pot evita astfel de situații? Au început controale la toate azilele din țară.

- Pe mine nu mă sperie niciun control. Din nefericire, și aici pare că mă victimizez un pic, m-am lovit de unele lucruri mai puțin plăcute, mai ales din partea unor bărbați, care au făcut tot felul de reclamații. Aceste sesizări, chiar dacă la momentul lansării lor mi-au creat un ușor disconfort, s-au dovedit a fi benefice fiindcă ne-am pus la punct toate aspectele direcției. Am corelat din mers unele situații, am luat decizii bune și iată că nu sunt probleme. De altfel, noi suntem verificați periodic de către Agenția Județeană pentru Prestații Sociale. Chiar în urmă cu două săptămâni am avut un control și totul a ieșit bine. Noi ne licențiem o dată la cinci ani, dar până la acel moment trebuie să mai reglementezi unele aspecte pe care nu ai reușit să le atingi ca target. Mici aspecte poate au fost și la noi, dar le-am rectificat. Eu le transmit tuturor să fie foarte atenți la fiecare detaliu fiindcă fiecare dintre noi poate fi beneficiarul unui serviciu social. Eu chiar mă gândesc că dacă atunci când voi avea 75 de ani și dacă soarta mă va aduce într-un astfel de punct nevralgic, mă voi gândi la integrarea într-un centru social. De aceea, sunt atentă la tot ceea ce nu îmi place și încercăm să facem modificările necesare. Le transmit tuturor să aibă o astfel de atitudine și reglăm acest aspect în permanență. Atunci când sunt mulți angajați este imposibil să nu mai fie și unele derapaje comportamentale, dar totul se poate corecta prin regulamentele de ordine interioară care te obligă la o anumită conduită. Eu vreau ca direcția să ofere astfel de servicii la standarde cât mai înalte fiindcă este vorba despre oameni. Sunt bunicii sau părinții noștri, oameni care au muncit, au avut o anumită poziție socială, au făcut eforturi pentru a-și asigura un viitor.

- Credeţi că un proiect care ar prevedea dezvoltarea de programe de interes național care să susțină financiar comunitățile locale în vederea aplicabilității Legii nr. 17/2000 privind persoanele vârstnice ar duce la elimininarea cazurilor gen Voluntari? Unii spun că susținerea persoanelor vârstnice la domiciliu prin asigurarea serviciilor sociale comunitare duce la o mai bună integrare socială a acestora și sunt mai bine monitorizați.

- Din păcate, în zona socială îngrijirea la domiciliu este o mare problemă fiindcă implică niște costuri enorme. Mai mult, ar fi nevoie de un număr mai mare de angajați și știți că se spune că serviciile publice au prea mult personal. Ca o paranteză, pot să spun că nu este așa, iar cele cinci centre aflate în subordinea Primăriei Iași, și rezidențiale, și de zi, au într-adevăr un număr de 5+1 angajați, dar în realitate funcționează în regim de 3 sau 4+1, mai apelăm și la voluntari. Astfel de servicii a mai oferit și sectorul ONG, dar și acolo s-au mai redus. Este adevărat că astfel de servicii sunt susținute și de Casa de Asigurări de Sănătate, dar fondurile nu sunt suficiente, iar numărul de beneficiari este tot mai mare. În legislație a apărut și noțiunea de îngrijitor informal, care este un lucru extraordinar, aduce o plus valoate. Ne va fi mai greu fiindcă este o atribuție în plus, dar ne vom descurca. Îngrijitorul informal este persoana necalificată, membru al familiei, rudă sau orice altă persoană, care asigură îngrijirea personală, respectiv ajutorul pentru efectuarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice de către persoana care și-a pierdut autonomia funcțională. Are contract de muncă și poate avea grijă de o persoană în baza unei indemnizații. Noi am luat deja în calcul 100 de beneficiari/lună.

- Alţii cred că includerea în centrele rezidențiale a persoanelor în vârstă fără venituri, într-o proporție stabilită de comunitatea locală, ar fi benefică.

- Nu este o noutate. Legislația permite persoanelor fără venituri să fie integrate în astfel de centre. Primăria Iași are două centre rezidențiale – cel din Bucium, cu o capacitate de 178 de locuri, și cel din Copou, cu circa 250 de locuri. Sunt persoane care nu au pensie sau una foarte mică. Sunt multe persoane, în special de la Centrul „C. A. Rosettiîntr-o astfel de situație și le-am integrat. Dacă în domeniul privat, inclusiv la azilele din Voluntari, contribuția lunară a unui beneficiar este de 6.000 de lei, la Iași pleacă de la 500 de lei și ajunge la maximum 1.200 de lei, dacă primește o garsonieră. Cât privește costurile lunare, pentru o persoană dependentă ajunge la 6.500 de lei, pentru una semi-dependentă la 6.000 de lei, iar pentru una indepdendentă în jur de 4.500 de lei. Beneficiarii noștri plătesc doar contribuția, iar diferența este suportată de la bugetul local. Cu alte cuvinte, ei au asigurate cazarea, hrana și toate serviciile necesare, iar personalul are salariile plătite la timp. Tot ce trebuie să facă este să își respecte meseria pe care a ales-o, ca să revenim la cazul Voluntari. Dacă la un moment al vieții lui consideră că nu se mai regăsește în aceste principii poate alege orice alt drum dorește.

- Preocupările direcției nu sunt legate doar de grija față de oamenii cu care soarta nu este blândă, ci și de creșterea viitoarelor generații de asistenți sociali. Cum v-ați implicat în acest aspect?

- Mă bucur că ați atins și acest subiect. De șase ani, studenții de la Facultatea de Asistență Socială din cazul Universității „Alexandru Ioan Cuza fac practică la DAS. Mă refer la cei din primul an, care nu sunt puțini, în jur de 200. Ce mă bucură la acest aspect? O dată faptul că avem posibilitatea să le arătăm viitorilor specialiști cum se derulează o activitate scială, apoi cred că responsabilizează și personalul instituției fiindcă fiecare dintre ei are rolul de a-i îndruma pe tinerii care astfel dobândesc și cunoștințe practice, nu doar teoretice. Ne-am propus chiar să înființăm câteva posturi pentru debutanți pentru a le oferi și locuri de muncă.

- Ce planuri aveți? Dacă ați face un bilanț, unde ar fi plusurile și unde s-ar situa minusurile?

- Cred că suntem, ca instituție, destul de departe, cu o echipă bine închegată și cu o vizibilitate mare a muncii noastre. Este important ca ieșenii să știe tot ceea ce se întâmplă la Direcția de Asistenă Socială. Ca nerealizări, nu doar la Iași, ci la nivel național, aș nota centrele medico-sociale, de care este mare nevoie, dar sunt foarte puține. O primărie poate amenaja o astfel de structură, dar nu poate avea parte de finanțare de la bugetul de stat ca în cazul unor astfel de centre. Așteptăm linii de finanțare care să ne permită amenajarea unor astfel de zone. Noi colaborăm foarte bine cu Direcția pentru Protecția Copilului care are trei astfel de centre și unde, în funcție de locurile disponibile, reușim să direcționăm persoane nedeplasabile care au perioade lungi de spitalizare. Într-un centru medico-social sunt persoane care au nevoie de asistență medicală permanentă. Apoi, aș mai aminti și cazurile persoanelor cu probleme psihice, care sunt tot mai multe. Din nefericire, autoritatea publică, prin DAS, nu reușește să rezolve astfel de situașii, noi neavând un centru specializat pe această zonă. Aici ar fi de lucrat și de făcut planuri.

A consemnat Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
  „Medicina în dar și credința în vindecare”
06/04/2025 20:05

* dialog cu prof. univ. dr. Daciana Elena Brănisteanu, fondatorul Primăverii  Dermatologice Iesene, care incepe astăzi in Capitala Moldovei. Un interviu despre puterea discretă a credintei si despre tr ...

„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
26/03/2025 08:39

- Cum v-a influentat propriul parcurs profesional modul in care ii inspirati pe copii să-si descopere potentialul si să-si urmeze pasiunile? - Pentru mine, a fi invătătoare este un mod de viată, o menire ...

„Ne-am dorit atât de mult să devenim egale cu bărbații, încât, undeva pe traseu, ne-am pierdut”
23/03/2025 20:50

 - Ce v-a purtat pasii spre această meserie dură? A fost o chemare limpede sau o poveste care s-a tesut in timp? - A fost, oricat de cliseistic ar suna, chemarea destinului. Toată copilăria mi-am dori ...

„Femeile pot face orice, dar nu oricum. Grația și sensibilitatea ne permit să vedem dincolo de geometria rigidă”
23/03/2025 12:43

- Cum v-ati impletit pasii printre structuri de beton si geometrii riguroase, păstrand in suflet gratia si frumusetea de a fi femeie? – Pentru mine, ingineria constructiilor nu a fost niciodată doar de ...

„Principala cauză a alienării sociale din prezent este fluxul continuu de informații și experiențe digitale”
22/03/2025 11:30

- Oamenii au fost dintotdeauna alienati sau ceva s-a schimbat fundamental in ultimul secol? - Alienarea a fost legată in trecut de conditiile socio-economice, fiind inteleasă ca lipsa sau indepărtarea de r ...

„Arta poate fi o armă pentru evoluţie, frumuseţe, pentru OM”
21/03/2025 08:49

Muzica nu este doar o artă, ci o fortă care modelează suflete, dăramă ziduri si construieste punti intre oameni. Muzica nu este doar sunet. Este vibratie, ecou al sufletului, formă de cunoastere si dialog ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
20/03/2025 20:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

„Paradoxul neurologiei este că, deși se știu atât de multe și se investește enorm în cercetare, rămâne un mister de multe ori. Aidoma unei femei”
20/03/2025 18:10

-  Ce v-a atras spre neurologie si in ce fel v-a transformat această profesie, ca om? - Neurologia a fost motivul pentru care am dat admitere la Medicină. M-am indrăgostit pe loc de ea in clasa a VII-a ...

„Eu urmăresc viața liniștită, armonia și iubirea. Firescul. Bucuria de a fi ÎNTREG. Din acest spațiu, viața însăși este un vis împlinit”
20/03/2025 17:51

  * dialog cu terapeutul Cristina Mircea - Ce inseamnă pentru dumneavoastră „arta de a fi femeie” si cum s-a conturat această intelegere de-a lungul vietii? A fi femeie este naturalul. C� ...

„Există locuri pe pământ în care soarta femeilor mă înfioară și revoltă”
18/03/2025 21:55

- Care este pentru dumneavoastră cea mai profundă definitie a artei de a fi femeie? - Cea mai profundă artă de a fi femeie? Ca pentru orice om, dincolo de gen, arta de a fi tu insăti, dincolo de poncife, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei