Programul „România Educată”, la Școala „Ion Neculce”
Dimensiune font:
Şcoala Gimnazială „Ion Programul „România Educată”, la Școala „Ion Neculce”Programul „România Educată”, la Școala „Ion Neculce”Programul „România Educată”, la Școala „Ion Neculce”ţară care din această toamnă vor funcţiona după principiile Programului „România Educată”. În şcolile pilot, elevii şi profesorii vor avea parte de un proces de predare-învăţare-evaluare mai apropiat de dorinţele şi nevoile fiecărei comunităţi şi mai apropiat de cerinţele şi exigenţele unui învăţământ modern, de secol XXI, centrat în mod real pe elev.
Ministerul Educaţiei îşi propune ca prin aceste şcoli pilot să transforme modelele curriculare şi planurile cadru, acestea urmând a fi adaptate de şcoli în funcţie de nevoile comunităţii şi de resursele umane şi materiale existente, care să permită proiectarea pe arii de învăţare, nu pe discipline, şi să se concentreze în mod real pe dezvoltarea unor competenţe relevante, dar cu respectarea strictă a obiectivelor curriculare specifice fiecărui ciclu şi a competenţelor din profilurile de formare ale absolventului. „Acest proiect a fost lansat de Ministerul Educaţiei din anul 2020. Din păcate, prea puţine şcoli s-au înscris. Fie nu prea aveau multe de spus, fie că nu îndrăzneau, oricum noi am făcut acest pas care sperăm să fie în beneficiul elevilor. Avem elevi care provin din familii dezvantajate, elevi aflaţi în plasament, cazuri pe care alte şcoli nu le primesc. Ne-am gândit că făcând acest pas ajutăm elevii să devină creativi. Iniţiativa de a ne înscrie în acest program a fost a colegilor de la Limba şi literatura română, Matematică, Biologie, Engleză. Eu sunt profesoară de Fizică, dar de anul trecut sunt şi profesor de Arte plastice. Profesorul de Limba şi literatura română este din acest an absolvent de Psihologie. Dorim să ne implicăm mai mult, să le oferim mai mult, poate aşa vor fi mai creativi şi le va fi mult mai uşor să se integreze în societate”, Irina Frunză, directorul Şcolii „Ion Neculce”.
Astfel, la Şcoala Gimnazială „Ion Neculce” se vor aplica modele de predare-învăţare în sistem blended learning, cu predare alternativă. De asemenea, vor fi modele noi de evaluare narativă, în locul celei bazate pe calificative. Modelul este folosit pentru a reduce presiunea evaluării asupra elevilor, în special în ciclul primar. Tot în această şcoală pilot din Iaşi tezele semestriale vor fi înlocuite cu un portofoliu semestrial al elevului, care va fi întocmit pe baza unor criterii clare de evaluare prezentate fiecărui elev la începutul semestrului. Prin această acţiune se urmăreşte evaluarea reală a progresului pe durata unui semestru, pornind de la competenţe evaluate iniţial şi la final. „Vom porni cu acest proiect pe toate nivelele de studiu de la gimnaziu. Nu va fi greu. Dorim să dispară aceste teze la gimnaziu. Elevii vor fi evaluaţi în funcţie de nişte portofolii. La fiecare final de capitol vor avea de făcut un proiect interdisciplinar. Sperăm că în acest mod elevii vor înţelege că disciplinele sunt un tot unitar. Nu este matematica separată de fizică, de biologie, de chimie, de română. Ei vor trebui să înţeleagă că tot ceea ce fac în şcoală este necesar pentru o bună înţelegere a societăţii în care suntem”, a declarat Irina Frunză, directorul Şcolii Ion Neculce.
Dacă proiectul se va dovedi a avea succes în cele şase şcoli pilot din ţară, el va fi extins şi la alte unităţi şcolare. Laura RADU
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau