Senatul TUIASI a decis cum vor fi reluate cursurile din toamnă

generica_TUIASI

Dimensiune font:

| 09-09-2020 11:48

* în primul semestru vin la Iași studenții din anii I și II de la licență, I de la master și VI de la Arhitectură

Senatul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a validat în unanimitate astăzi, miercuri, 9 septembrie, propunerea Consiliului de Administrație cu privire la felul în care se vor desfășura în acest an universitar cursurile la Politehnica ieșeană, în contextul pandemiei COVID-19.

Astfel, în primul semestru al noului an universitar vor veni la Iași pentru a desfășura activități didactice onsite (în amfiteatrele și laboratoarele universității) studenții tuturor facultăților proaspăt înmatriculați în anul I licență, toți studenții din anul al II-lea și studenții din anul al VI-lea de la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino”. Aceștia vor continua activitatea didactică în același regim pentru toată durata anului universitar. Ceilalți vor desfășura activități didactice exclusiv online.

În semestrul al II-lea, studenții din anul al II-lea, de la licență, care au fost în primul semestru la Iași pentru a desfășura activități onsite, se vor muta cu activitatea în online. Totodată, la Iași vor veni și studenții din anii al III-lea și al IV-lea, cât și cei din anul al V-lea de la Facultatea de Arhitectură. Aceștia se vor alătura studenților din anul I și celor din anul al VI-lea de la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” până la finalul anului universitar.

În ceea ce privește studiile de master, se va începe și aici în etape: în semestrul I vor învăța la Iași, onsite, în amfiteatrele și laboratoarele celor 11 facultăți, doar studenții înmatriculați în primul an al studiilor de masterat, în timp ce studenții din anul al II-lea vor studia în același regim din semestrul al II-lea. În primul semestru, studenții din anul al II-lea de master vor desfășura activități doar în sistem online.

Cum doctoratul prevede un registru special de activitate și nu presupune participarea în număr mare în spații închise a mai multor persoane, doctoranzii își vor desfășura activitatea la sediul facultăților, fizic, pe toată durata anului universitar.

Indiferent dacă studenții vor fi sau nu prezenți fizic în campusul didactic, cursurile, seminariile și proiectele se vor desfășura online, doar aplicațiile de laborator fiind prevăzute onsite pentru studenții prezenți. Aș fi dorit să pun educația pe primul loc și să nu conteze nimic altceva, însă acum vorbim despre viață, la modul cel mai strict și concret, și nu cred că vreunul dintre noi se poate juca cu viața lui și a celor din jur”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

Acesta a explicat că au fost luate în calcul opt scenarii pentru începerea noului an universitar, inclusiv cel integral online și cel privind întoarcerea la activitatea de dinainte de pandemie, dar că varianta asupra căreia s-a convenit permite cel mai mult reluarea activității cât mai aproape de normalitate, minimizând pe cât posibil riscurile. Rectorul explică și faptul că au existat solicitări inclusiv din partea studenților ca activitățile să nu se mai desfășoare exclusiv online și să se reia cursurile, într-o formă sau alta, cu prezența lor la Iași.

„Suntem perfect conștienți de riscuri și încercăm să le ținem cât mai departe de noi, de tot ceea ce înseamnă universitatea noastră. Din păcate, acel dom din cărțile lui Stephen King, care poate izola o comunitate de lumea exterioară și de timp, nu este decât o iluzie. Chiar și în aceste condiții, nu putem suspenda rolul universității în formarea profesională a studenților noștri. Este esențial ca studenții să cunoască universitatea în mod real, nu virtual (cei din anii I licență și master), pentru ca apoi să capete încredere în universitate în ceilalți ani de studiu. Este esențial ca studenții noștri să simtă că suntem responsabili atunci când luăm o decizie și că dintre toate variantele posibile nu am ales-o pe cea mai comodă pentru noi, ci pe cea care respectă cât poate de mult acum viața și educația deopotrivă”, a completat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Tot astăzi s-a decis și felul în care vor fi cazați studenții în noul an universitar. Prin respectarea restricțiilor sanitare impuse de OUG 141 și OM 5487, în Campusul „Tudor Vladimirescu” se pot caza cel mult 5.400 de studenți. Statistic, numărul anual al solicitărilor este de 6.500-6.600, doar de la studenții politehniști. De aceea, anul acesta TUIASI nu va mai putea primi în căminele din campus studenți de la celelalte universități din Iași, așa cum a făcut în anii anteriori.

Capacitatea scăzută de cazare e cauzată și de faptul că un cămin - T16 - este rezervat pentru cazuri de izolare sau carantinare a studenților în eventualitatea în care situația epidemiologică o impune, în timp ce hotelul T20 este rezervat pentru solicitări similare, de izolare sau carantinare, a angajaților universității care au situații deosebite în familie.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Două adolescente au făcut sex cu 10 ciobani, apoi au cerut ajutor prin 112
21/11/2024 19:52

      Politistii Sectiei 4 Politie Rurală Podu Turcului, sub coordonarea Parchetului de pe langă Judecătoria Podu Turcului, au documentat activitatea infractională a 10 bărbati, cu vars ...

Au început înscrierile la Concursul Cangurașul matematician
21/11/2024 10:48

Asociatia Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării in Educatie (IDEE) are plăcerea de a anunta deschiderea inscrierilor pentru cea de-a XX-a editie a Concursului Cangurasul matematician. Destinat elevilor cla ...

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile în timpul lecțiilor
20/11/2024 15:36

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile in timpul lectiilor. Restrictia va fi aplicată după ce Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege ce prevede modificări la C ...

Elevii și studenții români care învață peste hotare  vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci când vor reveni acasă
17/11/2024 15:45

Toţi tinerii romani care studiază in străinătate vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci cand revin acasă, potrivit unui proiect de lege trimis la promulgare după votul din Parlament. Docum ...

Cardurile pentru tichetele de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor începe să fie încărcate luni. La ce pot fi folosite acestea
16/11/2024 18:53

 Cardurile pentru tichetele sociale in valoare de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor incepe să fie incărcate luni, anunţă Ministerul Proiectelor Europene. Tichetele pot ...

211 de inginerie la Iași: istoria Universității Tehnice și iubirea pentru lectură, temele centrale ale ceremoniei de deschidere a „Zilelor TUIASI 2024”
15/11/2024 11:29

  Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a sărbătorit miercuri, 13 noiembrie 2024, 211 ani de la momentul in care invătatul Gheorghe Asachi a organizat, la Iasi, primele ...

Academia Română, mai bogată cu  24 milioane de lei
14/11/2024 19:15

Guvernul a suplimentat, joi, bugetul Academiei Romane cu 23,899 milioane lei, credite bugetare, din fondul de rezervă bugetară a Guvernului pe anul 2024, pentru proiectele gestionate de instituţie in domeniu ...

Când va avea loc simularea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat
13/11/2024 13:25

 Simularea examenelor de Evaluare Natională si Bacalaureat, sesiunea 2025, organizată de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Iasi, se va desfăsura in perioada 11-13 decembrie 2024. La această simulare ...

Decizie CCR: Elevii de la școlile private au dreptul la burse de performanță plătite de Ministerul Educației
08/11/2024 18:52

 Curtea Consitutională a decis, joi, că legea care prevede că pot beneficia de bursă de performanţă doar elevii inscrişi la scolile de stat este neconstitutională. Ministerul Educatiei a anuntat c ...

Uniforma, prevăzută în regulament, dar nu pentru toți elevii
01/11/2024 14:32

  Prin comparatie, in Iasi, multe scoli au incercat să introducă uniforme obligatorii, insă aplicarea acestor reguli variază de la o scoală la alta. În orice caz, regulamentul nu este la fe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei