Evoluția jocurilor de la o ciudățenie a tehnologiei la o industrie de miliarde de dolari
Dimensiune font:
Jocurile fac parte din viața noastră și reprezintă una dintre cele mai profitabile industrii de divertisment. Istoria jocurilor digitale a început în 1950, ca o ciudățenie tehnologică la un târg de știință.
Prima mașină de joc a fost prezentată la New York, în 1940, într-o perioadă în care nu existau calculatoarele și portabilele cu care suntem atât de familiarizați în prezent. Nu putem vorbi de jocuri online în acele vremuri, ci de simple console programate.
Ținând cont de contextul tehnologic al acelor vremuri, primul joc părea dintr-o lume SF, însă a avut succes. Acesta era bazat pe un joc matematic cunoscut sub numele de Nim. Peste 50 000 de persoane au jucat acest joc, computerul câștigând 90% dintre jocuri.
Prima consolă concept pentru uz casnic a apărut la trei decenii distanță, mai axact în 1967, când Ralph Baer și echipa sa au lansat prototipul, „Brown Box”. În perioada 1972 – 1975, au fost vândute peste 300 000 de console, ceea ce ne arată apetitul crescut al oamenilor pentru tehnologie și jocuri.
Pe măsură ce jocurile de acasă și arcade au crescut, la fel a crescut și dezvoltarea comunității de jocuri. La sfârșitul anilor 1970 și începutul anilor 1980 au fost lansate reviste de hobby precum Creative Computing (1974), Computer and Video Games (1981) și Computer Gaming World (1981). Aceste reviste au creat un sentiment de comunitate și au oferit un canal prin care jucătorii se puteau implica.
Boom-ul tehnologic din 1980 duce la apariția Space Invaders, o consolă ce s-a vândut în peste 2 milioane de exemplare. Odată cu evoluți tehnologiei și apariția primelor calculatoare personale, industria jocurilor s-a adaptat rapid și astfel au început să apară primele jocuri pentru PC. Aceste computere de acasă aveau procesoare mult mai puternice decât generația anterioară de console, ceea ce a dus la apariția unor jocuri mai complexe și mai distractive.
Însă adevărata revoluție în industria jocurilor a venit atunci când rețelele LAN, și mai târziu internetul, au deschis calea spre jocul multiplayer.
Fără îndoială, dezvoltarea internetului a jucat un rol esențial în dezvoltarea acestei industrii și, totodată, a dus la creșterea semnificativă a comunității de gameri.
După 1993, Sega, Nintendo și Atari au încerecat să intre pe segmentul jocurilor online, dar nu s-au făcut remarcați din cauza vitezei prea lente a internetului din acea vreme. Abia după anii 2000, odată cu lansarea Sega Dreamcast, prima consolă din lume pregătită pentru internet, putem vorbi de jocuri online așa cum le știm și astăzi.
De la începutul anilor 2000, capacitățile de internet au explodat, iar tehnologia procesoarelor s-a îmbunătățit într-un ritm atât de rapid încât fiecare nou lot de jocuri, grafică și console pare să arunce în aer generația anterioară.
Costul tehnologiei, serverelor și internetului a scăzut până acum, încât internetul la viteze fulgerătoare este acum accesibil tuturor, iar 3,2 miliarde de oameni din întreaga lume au acces la internet. Conform raportului ESA privind industria de computere și jocuri video, cel puțin 6 miliarde de oameni cu acces la internet și joacă jocuri video. Să nu uităm că populația globului a sărit de pragul de 8 miliarde de oameni.
După 2007, deja putem vorbi de jocuri pe mobile, un alt salt uriaș în industria de gaming. Evoluțiile rapide ale tehnologiei mobile din ultimul deceniu au creat o explozie a jocurilor mobile, care a ajuns să genereze venituri de miliarde.
Iar viitorul este incert, dar cu siguranță spectaculos. Probabil jocurilor din 2025 vor fi mult mai evoluate față de cele pe care le jucăm în prezent. Realitatea virtuală și realitatea augmentată vor juca un rol esențial în evoluția jocurilor online. Aceste progrese ar putea semnifica un nou capitol uimitor pentru jocuri.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau