Adevărul despre şoseaua de centură a Sucevei
Dimensiune font:
Ruta ocolitoare a municipiului nu va fi finalizată în acest an, aşa cum ar fi trebuit * cu toate că ne mai desparte doar un weekend de prima lună de toamnă, constructorul nu a terminat nici măcar mult promisul tronson dintre zidul morţii şi comuna Pătrăuţi * mai grav este că nici nu dă semne că ar vrea să pună osul la treabă * pentru întârzierile înregistrate până acum, consultantul i-a calculat firmei constructoare penalităţi de aproape 2,8 milioane de lei
Firma care a câştigat licitaţia pentru construcţia rutei ocolitoare care va scoate traficul greu din oraş este SCCF Grup Colas Iaşi. În 2012, francezii de la Grup Colas s-au retras, iar societatea SCCF Iaşi a fost preluată de SCT Bucureşti. Din momentul scindării au început şi problemele. S-au înregistrat întârzieri majore la proiect.
Lucrări în bătaie de joc
Centura trebuia să fie gata în 2012, însă pe atunci proiectul era realizat în proporţie de aproximativ 70%. Dacă francezii nu se retrăgeau, existau şanse reale ca şoseaua să fi fost gata în urmă cu doi ani. Proiectul este realizat în proporţie de doar 86%. Atât a reuşit să mai facă firma din Capitală pentru suceveni. În acest context, există slabe şanse ca muncitorii firmei constructoare să finalizeze întreaga investiţie anul acesta, mai ales că se apropie sezonul rece. Există şi o undă de speranţă. În toamnă ar putea fi totuşi gata unul dintre cele trei tronsoane ale şoselei, adică porţiunea care leagă Zidul Morţii de Pătrăuţi, unde lucrările au fost executate în proporţie de 98 %. „Mai trebuie trasate marcajele rutiere şi ar mai trebui montaţi nişte parapeţi”, ne-a declarat un reprezentant al firmei de consultanţă. Pe celelalte două tronsoane sunt însă mari probleme. Porţiunile de drum care nu au fost asfaltate şi sunt doar pietruite nu mai rezistă încă o iarnă, atrag atenţia specialiştii în construcţii.
Pe şantierul centurii trudeau ieri doar două echipe de muncitori formate din cel mult 20 de oameni. Nici nu aveau cum să fie mai mulţi. SCCF Iaşi nu şi-a mai plătit oamenii de două luni de zile, cu toate că statul nu are restanţe la proiect. Puţinii oameni de pe şantier sunt angajaţi ai unei firme care este plătită direct de Compania Naţională de Drumuri, cu acordul SCCF Iaşi.
Potrivit noului grafic de lucrări, centura Sucevei trebuia să fie gata pe 6 iunie 2014. Pentru întârzierile deja înregistrate, firma de consultanţă i-a calculat constructorului penalităţi usturătoare. Este vorba despre suma totală de 2.854.968 lei. Cel mai probabil, SCT Bucureşti nu va ajunge niciodată să plătească aceste penalităţi.
Prietenii ministeriale
Jocurile par făcute în favoarea constructorului şi aspectul este explicabil. Printre acţionarii societăţii bucureştene se numără şi Horia Simu, despre care se spune că ar fi un apropiat al fostului ministru al Transporturilor Dan Şova. Aşa se explică şi faptul că SCT Bucureşti a îndrăznit să nu-l trimită la Suceava pe şeful cel mare la începutul verii când şova a inspectat şantierul centurii. Niciun alt constructor din România nu a îndrăznit să facă asta, nici măcar Dorinel Umbrărescu de la UMB Spedition.
SCT are numeroase proiecte în desfăşurare în toată ţara, dar şi numeroase datorii. Chiar şi în aceste condiţii există soluţii pentru rezolvarea problemelor, pe care autorităţile din Suceava şi Bucureşti nu le aplică din varii motive, printre care se numără şi prieteniile dintre şefii companiei cu mai-marii din Ministerul Transporturilor.
Oana ŞLEMCO
Constructorul a solicitat deja prelungirea contractului până în septembrie 2014, o prelungire care deocamdată nu a fost aprobată. Însă sunt şanse reale ca Ministrul Transporturilor să-şi pună semnătura pe un nou grafic de lucrări. Dacă firma constructoare primeşte dezlegare de la minister, este posibil să nu plătească nici penalităţile de întârziere
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau