Aeroportul Bacău,din rau si mai rau. Se va inchide?
Dimensiune font:
* una din cele mari investiţii din judeţ este pusă sub semnul întrebării * temerile au apărut odată cu arestarea patronului firmei Blue Air, care a concesionat lucrările de modernizare la aerogară * conducerea Consiliului Judeţean îşi recunoaşte eşecul şi crede că ar trebui reziliat contractul
Una dintre cele mai importante investiţii ale judeţului Bacău tinde să se transforme într-un mare eşec. Contractul de concesiune a Aeroportului „George Enescu“ este în pericol după ce firma Blue Air, care s-a angajat să schimbe total faţa aeroportului şi să ducă numărul de pasageri la câteva sute de mii pe an, a intrat în impas financiar, iar patronul Nelu Iordache a fost arestat preventiv.
Aeroportul Internaţional „George Enescu” a fost concesionat în 2010, pe o perioadă de 34 de ani, de către firma Blue Air, care a promis că va investi 43 de milioane de euro. Discuţiile pentru preluarea obiectivului au început încă din 2008, dar procedurile au fost tergiversate. Greu au demarat şi lucrările, iar acum, în 2013, nu s-a realizat decât 13 la sută din întreg planul de modernizare, deşi la finele anului este termen limită pentru finalizarea lucrărilor. De fiecare dată, reprezentanţii firmei au dat vina pe birocraţie. Oficialii Aeroportului şi cei ai Consiliului Judeţean Bacău au recunoscut că acest proiect este la un pas de reziliere, dar nu vor să grăbească lucrurile pentru a nu fi atraşi într-un litigiu. „Din punctul meu de vedere, cred că ne îndreptăm către rezilierea acestui contract, dar acest lucru trebuie să se facă atunci când constatăm îndeplinirea tuturor condiţiilor”, a afirmat preşedintele Consiliului Judeţean, Dragoş Benea.
În aceste condiţii, este greu de spus ce se va întâmpla cu aeroportul. Cea mai plauzibilă variantă ar fi găsirea unui nou investitor. În caz contrar, va trebui să fie preluat de Consiliul Judeţean şi susţinut din buget propriu, fapt imposibil din cauza lipsei de bani.
În prezent, de pe Aeroportul Bacău decolează avioane către opt ţări, respectiv Italia, Marea Britanie, Franţa, Irlanda, Belgia, Germania, Grecia şi Ucraina, şi 21 de destinaţii. Cele mai multe curse sunt către Italia.
* Aeroportul Bacău a fost deschis pentru trafic aerian de călători şi marfă la 1 aprilie 1946, cu o pistă de 2.500 de metri lungime şi 80 metri lăţime.
Numărul pasagerilor a crescut în ultimii ani. Dacă în 2007 erau 114.323 de călători, în 2008 s-a ajuns la 119.657, în 2010 numărul s-a dublat, ajungând la 240.767 de pasageri. În 2011 a trecut de 300.000, iar la finele lui 2012 s-a ajuns la 393.352 de călători. Investitorii îşi propuseseră ca în 2022, de pe Aeroportul Bacău să-şi ia zborul 1 milion de călători. Toate aceste cifre se vor prăbuşi pentru că odată cu investitorul vor pleca şi cursele low cost ale Blue Air, care sunt acum în proporţie de 80%. Din păcate, pista mult prea mică nu permite şi altor companii să opereze în Bacău (Paula Cristian)
Se zboară mult şi low cost
Filmul unui eşec
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau