Aeroportul Bacău, lider la atragerea fondurilor europene
Dimensiune font:
Aerogara a câştigat trei sferturi din totalul fondurilor nerambursabile din domeniul aeroportuar din România * în procedură de licitaţie se află pista cu un indice de capacitate portantă de 65, cea mai lungă din Moldova * noua pistă va permite aterizarea avioanelor grele
Cătălin Costache, director general al Organismului Intermediar pentru Transport, fostul ministru al Transporturilor, deputatul Lucian Şova, şi Oana Chelaru, preşedinte executiv al Aeroportului Internaţional „George Enescu”, au prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, cea mai importantă investiţie din zona Moldovei -„Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian” la Aeroportul Bacău. Cătălin Costache, practic trezorierul din Ministerul Transporturilor, a lăudat autorităţile locale şi pe liderii politici care s-au luptat pentru această investiţie şi au reuşit să atragă finanţare externă nerambursabilă. „Au fost depuse foarte multe proiecte, valoarea acestora fiind de 115 milioane de euro, au fost aprobate proiecte în valoare de 63 de milioane de euro, iar 75 la sută din această sumă a mers către Aeroportul Internaţional Bacău”, a declarat Cătălin Costache. El a adăugat că Aeroportul Bacău „este deschizător de drum” şi că a luptat din 2014 până în 2018 ca să convingă autorităţile europene că se încadrează în obiectivele POIM şi are dreptul la finanţare.
Modernizări de 84,24 de milioane de lei
Valoarea totală a investiţiei în modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii Aeroportului „George Enescu” este de 84,24 de milioane de lei, din care 58,51 de milioane de lei reprezintă cheltuieli eligibile. Din suma eligibilă, 75 la sută sunt fonduri europene (FEDR), 23 la sută au venit din bugetul de stat, iar 2 la sută de la Consiliul Judeţean. Practic, Aeroportul Internaţional „George Enescu” a obţinut 75 la sută din suma destinată finanţării investiţiilor în infrastructura aeroportuară din România. Prin proiectul de modernizare a Aeroportului Bacău au fost construite terminalul de pasageri, turnul de control şi anexele administrative, parcarea pentru autovehicule, terminalul intermodal, uzina electrică, centrala, rezervorul de apă antiincediu, drumul spre radiofar, garajul pentru autospeciale. Al doilea mare proiect al aeroportului, care are finanţare şi se află în procedură de licitaţie, este pista cu un indice de capacitate portantă de 65, „cea mai lungă din Moldova” a precizat directorul Costache, pistă care va permite aterizarea avioanelor grele şi va atrage mai mulţi operatori de transport. Florin CRĂCIUN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau