Biletul de călătorie va costa 2 lei
Dimensiune font:
* şefii regiei locale propun majorarea tarifelor de călătorie, motivat de scumpirea carburanţilor şi a pieselor de schimb * cei mai afectaţi vor fi călătorii, dar şi angajaţii care-şi făcuseră un obicei din a nu mai da restul de zece bani
Regia de transport public intenţionează ca în cel mai scurt timp să modifice preţul biletelor. De altfel, încă de la finele anului trecut, directorul Maricel Ghercă susţinea că RATP va avea mari greutăţi în a acoperi costurile de producţie dacă va continua să opereze la aceeaşi tarife. „Realizăm în permanenţă analize de preţuri, din care să rezulte măsurile ce se impun a fi luate. Însă, este evident că vom fi nevoiţi să majorăm tarifele, dacă preţurile la combustibili vor exploda”, spunea în luna decembrie Maricel Ghercă, şeful RATP. Pe site-ul Primăriei Iaşi a apărut deja proiectul prin care preţul biletelor va fi majorat, scumpirea călătoriei urmând a deveni efectivă după votul consilierilor locali (cel mai probabil în luna februarie 2013). Prin urmare, în aproximativ o lună, ieşenii vor scoate mai mulţi bani din buzunare. Un bilet cu o călătorie va costa 2 lei, cel cu două călătorii va creşte la 4 lei, iar setul de zece bilete va ajunge 19 lei.
Liberul pe o zi se scumpeşte cu 25%
Şi preţurile la abonamente se modifică. Abonamentul pe o linie valabil 30 de zile creşte de la 63 la 75 lei, cel pe două linii valabil aceeaşi perioadă va costa 90 lei (în loc de 78), iar abonamentul pe toate liniile va costa 120 în loc de 97. Şi abonamentele valabile 15 zile vor avea alte preţuri: o linie - 38 lei (în loc de 31 lei), două linii - 45 lei (39 lei preţ vechi), toate liniile - 60 lei (în loc de 48 lei). Un liber pe o zi pe toate mijloacele de transport va costa 8 lei în loc de 6 lei, în timp ce cel mai scump produs al RATP va deveni liberul la purtător valabil 30 de zile, care va costa 200 lei (în loc de 193 lei).
Ultima scumpire, acum trei ani
Ultima scumpire a biletelor RATP a avut loc în iulie 2010. Motivat de prevederile OUG 58/2010, prin care era modificată cota de TVA, de la 19, la 24 procente, preţul biletului biletul cu o călătorie era fixat atunci la 1,9 lei, cel cu două călătorii devenea 3,7 lei, iar preţul setului de zece bilete urca la 16 lei.
Dispare „ciubucul” la tonetă
Nu doar călătorii vor fi „afectaţi” de scumpiri, ci şi o parte dintre angajaţii celor doi operatori de transport public din Iaşi, RATP şi Unistil. Cel puţin în cazul operatorului privat, devenise o obişnuinţă ca taxatorul din mijlocul de transport să nu mai returneze restul de zece bani lei celui care-şi cumpăra bilet. La fel stau lucrurile şi pentru unii dintre tonetarii RATP, despre care ieşenii susţineau că băgă în buzunar micuţa monedă.
Un bilet cu o călătorie va costa 2 lei, cel cu două călătorii va creşte la 4 lei, iar setul de zece bilete va ajunge 19 lei
Un nou produs prin SMS
Ultima noutate constă în faptul că prin intermediul SMS-urilor la 7494 ieşenii vor putea achiziţiona un liber la purtător. „Costă 4 lei şi este valabil o oră pe toate mijloacele de transport. A nu se confunda cu biletul cumpărat prin SMS, valabil o oră, dar pe un singur mijloc de transport şi care va costa 2 lei”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. (Tudor Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
elena
Jan 30, 2013
draga will ,tin sa-ti spun ca eu am cumparat de multr ori bilete ,desi ave-am abonament dar nu pe traseul pe care poateave-am treaba si nu am primit rest, de la un domn din statia dispecer-flux.daca tie nu ti sa-ntamplat felicitari sau poate esti unul de-al lor.nu sunt de-acord nici cu scumpirea abonamentelor deoarece : in 2010 cand s-au scumpit ,a dublat pretul la un abonament pe o liniede la 31,de lei l-au facut 63 de lei. e normal? nu cred .
lola
Jan 30, 2013
la cat de prost merg mijloacele de transport (vezi autobuzul 46)dimineata cind mergem la servici, era momentul de o scumpire a biletelor.legea spunea de scumpirea impozitelor nu a biletelor de transport.
iuliana
Jan 30, 2013
in primul rand calitatea trasnportului este in continuare proasta. in al doilea rand, desi mi se pare ok scumpirea de la 1,9 la 2,0, ca oricum nu se dadea restul de 10 bani, nu mi se pare corect scumpirea setului de 10, noul raport este cu mult mai dezavantajos.. 10 bilete, separate luate la pretul de 1,9 difera substantial fata de un set de 10 luat cu 16..fata de diferenta realizata de 10 bilete, separat, la 2 lei biletul raportat la setul de 10 luat cu 19 lei...
will
Jan 30, 2013
chiar numai la aberatii va pricepeti sa afirmati?eu de cate ori am achizitionat bilet de la toneta tot timpul am primit restul corect.si am cumparat din mai multe puncte de vanzare din iasi.
Adauga comentariul tau