Deficit de şoferi la CTP Iaşi
Dimensiune font:
Compania ar avea nevoie de minim 30 de șoferi odată cu venirea autobuzelor electrice * este motivul pentru care şefii companiei au demarat un nou curs pentru şcolarizarea de persoane în meseria de şofer autobuz * o parte dintre cursanţi sunt vatmani care doresc să obţină o a doua specializare
Compania de Transport Public din Iași are nevoie de peste 50 de șoferi pentru a suplimenta locurile vacante. Permanenta înnoire a parcului de autobuze, materializată în achiziţia de autobuze electrice de 12 metri (20 unităţi), iminenta sosire a altor 25 de autobuze electrice cu o lungime de 10 metri şi nevoia de a opera pe traseele metropolitane sunt elementele care au determinat conducerea companiei să organizeze noi sesiuni de şcolarizare şoferi. „Există o fluctuație constantă de angajați care vin și pleacă, astfel că nevoia de unii noi nu dispare niciodată. Am avea nevoie de 50 de şoferi, dar ne-am mulţumi şi cu 30”, spune Cristian Stoica, directorul CTP Iaşi. Prin urmare, a fost demarat un nou curs de şcolarizare şoferilor de autobuz. „Avem 31 de cursanţi, dar aici sunt incluşi şi cei care doresc să devină vatmani”, mai spune şeful CTP. De altfel, condiţiile pentru şcolarizare sunt minime: peste 21 de ani, minim 10 clase și permis de conducere categoria B. La finalul cursului, gratuit, desigur, CTP Iaşi oferă loc de muncă în cadrul companiei, singura condiţie fiind ca absolvenţii să accepte să lucreze pentru minim cinci ani.
O fluctuaţie mai redusă comparativ cu alţi ani
Criza de şoferi nu este nouă la CTP Iaşi. Şi în trecut compania s-a confruntat cu astfel de perioade, îndeobşte vara. „Au fost situaţii când o parte dintre angajaţii noştri şi-au suspendat contractele atraşi de anunţuri cum că firme din Anglia sau Germania caută şoferi transport persoane. Într-o lună erau înapoi, spunând că realitatea de acolo nu a fost nici măcar apropiată de pretenţiile lor, financiare sau ed altă natură”, mai spun şefii companiei. O altă cauză a plecărilor ar fi programul de lucru care este unul destul de solicitant, întrucât activitatea începe înainte de ora la care autobuzele ies pe trasee: 4,30. Nu în ultimul rând, să conduci un autobuz plin de călători într-un oraş cu un trafic nevun este o responsabilitate extrem de mare pe care mulţi nu şi-o asumă. „Sigur, sunt angajați care vin și pleacă, însă fluctuaţia este mult mai scăzută decât în anii precedenți”, mai adaugă Cristian Stoica.
Au apărut vatmanii-şoferi!
Interesant este faptul că sunt vatmani care doresc să obţină şi atestatul de şoferi profesionişti. În cazul lor, perspective ar fi altele în ceea ec priveşte locul de muncă. De notat faptul că, în 2023, la vatmani, au obținut permis de conducere categoria tramvai un număr 32 cursanți, iar în luna decembrie CTP se pregăteşte să examineze încă 6 elevi. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau