Doar 81 dintre cei 257 asistați social ieșeni sunt apți de muncă

1asistati

Dimensiune font:

| 04-02-2022 17:45

Municipalitatea ieşeană a stabilit instituţiile  unde vor efectua orele de muncă beneficiarii venitului minim garantat * acestea sunt Salubris, Servicii Publice, DAPPP, AJOFM, AJPIS, Curtea de Apel Iaşi, Tribunalul Iaşi, Judecătoria Iaşi, Primăria Iaşi, Casa Judeţeană de Pensii şi DAS Iaşi * în decembrie anul trecut, asistații social au câştigat, în medie, 208 lei, adică echivalentul a zece kilograme de carne!

 

 

La finele acestei săptămânii, consilierii locali vor trebuie să se pronunţe asupra planului de acţiune vizând repartizarea orelor de muncă către beneficiarii de veit minim garantat. Aceştia au obligaţia de a presta, lunar, un număr de ore: 10 ore pentru persoana singură, 17  ore pentru familia compusă din doi membri, 24 ore - familia cu 3 membri, 30 de ore - familia compusă din patru persoane şi 40 ore în cazul familei compusă din cinci persoane. „Pregătirea profesională şi starea de sănătate îngrădesc într-o anumită măsură accesul beneficiarilor de venit minim garantat la piaţa muncii calificate, pentru majoritatea acestora nivelul de pregătire fiind muncitor necalificat. Tipurile de activităţi ce pot fi prestate sunt întreţinere/curăţenie spaţii cu destinaţia de birouri, curăţenie stradală, a căilor de acces, a locurilor de joacă, întreţinerea spaţiilor verzi, plantări de arbori şi arbuşti, salubrizarea pieţelor, târgurilor, oboarelor, lucrări de decolmatare a şanţurilor. Ca unităţi partenere propunem Salubris, Servicii Publice, DAPPP, AJOFM, AJPIS, Curtea de Apel Iaşi, Tribunalul Iaşi, Judecătoria Iaşi, Primăria Iaşi, Casa Judeţeană de Pensii, DAS Iaşi şi unităţile de asistenţă socială din subordinea acesteia precum şi organizaţiile nonguvernamentale partenere în programele sociale ale municipalităţii”, se arată într-o notă de fundamentare a proiectului.

Potrivit documentului, în acest moment există 81 de beneficiari ai venitului minim garantat apţi de muncă, dintre care 52 efectuează orele cerute în lege. Însă numărul lor este triplu. În decembrie 2021, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Iaşi a făcut plăţi către 257 de persoane, în valoare totală de 53. 548 lei, ceea ce înseamnă o medie de 208 lei/persoană. Diferenţa de 176 de persoane se compune din mame cu copii cu vârstă mai mică de 7 ani, care, potrivit legii, nu prestează, persoane inapte de muncă (acestea deţin certificate de incapacitate de muncă) şi persoane care au împlinit vârsta de pensionare.

„Salarii” cuprinse între 141 şi 527 lei!

În condițiile Legii nr. 416/2001, familiile și persoanele singure au dreptul să primească un venit minim garantat ca formă de asistenţă socială. Nivelul lunar al acestui venit se raportează la indicatorul social de referință (ISR - al cărui cuantum este și în 2022 tot de 500 de lei), și are următoarele valori:

 0,283 ISR (141,5 lei) pentru persoana singură;  0,510 ISR (255 de lei) pentru familiile formate din două persoane; 0,714 ISR (357 de lei) pentru familiile formate din trei persoane;  0,884 ISR (442 de lei) pentru familiile formate din patru persoane;  1,054 ISR (527 de lei) pentru familiile formate din cinci persoane - câte 0,073 ISR (36,5 lei) pentru fiecare altă persoană peste numărul de cinci persoane, care face parte din familie.

De anul viitor se schimbă regulile

Schimbarea semnificativă a regulilor referitoare la acordarea venitului minim garantat și a alocaţiei pentru susţinerea familiei au primit o nouă amânare, de data aceasta până în septembrie 2023, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune a apărut în Monitorul Oficial în noiembrie 2016 și era programată inițial să intre în vigoare la data de 1 aprilie 2018. Totuși, prin intermediul mai multor ordonanțe, termenul de aplicare a fost mutat succesiv până a ajuns să fie 1 aprilie 2022. Recent, OUG 130/2021 a stabilit o amânare până la 1 septembrie 2023, când venitul minim garantat se transformă în venitul minim de incluziune. Concret, potrivit prevederilor din Legea 196/2016, autorităţile vor reuni venitul minim garantat și alocaţia pentru susţinerea familiei într-un singur ajutor: venitul minim de incluziune. Prin urmare, acesta din urmă va fi compus din una sau două dintre următoarele ajutoare financiare: ajutorul de incluziune şi ajutorul pentru familia cu copii.

Pentru obţinerea venitului minim de incluziune, cererile vor trebui depuse între 1 martie 2022 și 31 august 2023. Inițial, Legea 196/2016 includea și echivalentul actual al ajutorului pentru încălzirea locuinței (era numit supliment pentru locuire), dar acesta a fost mutat în Legea 226/2021 și pus în aplicare de anul trecut. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Administratorul judiciar desemnat prin Sentinţa civilă nr. 76/F/12 aprilie 2022, pronunţată de Tribunalul Vaslui în dosarul nr. 454/89/2022, privind debitoarea S.C. SOPHPANIS S.R.L. Vaslui, având C.U.I. 28957084, sediul social în mun. Vaslui, str. Ştefan cel Mare, nr. 275, corp clădire C3, spaţiul 1, jud. Vaslui, înscrisă la O.R.C. Vaslui sub numărul J37/313/2011, notifică deschiderea procedurii generale a insolvenţei, conform Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă. Termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor este 20.05.2022. În temeiul art. 114 din Legea privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, nedepunerea cererii de admitere a creanţei până la termenul menţionat atrage decăderea din drepturi privind creanţa/creanţele deţinute împotriva debitorului. Termenul limită pentru verificarea creanţelor, întocmirea, afişarea şi comunicarea tabelului preliminar al creanţelor este 03.06.2022. Termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru afişarea tabelului definitiv al creanţelor este 28.06.2022. Adunarea creditorilor va avea loc în data de 09.06.2022, ora 1200 la sediul administratorului judiciar din mun. Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, jud. Vaslui, având următoarea ordine de zi: 1. desemnarea comitetului creditorilor şi a preşedintelui acestuia; 2. confirmarea administratorului judiciar şi a onorariului, 3. probleme diverse. Relaţii la administratorul judiciar ESTCONSULT I.P.U.R.L. Huşi, tel. 0335/566.035, 0727/850.575.
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 , HCL nr.80/28.05.2021 si HCL nr.14/24.03.2022 este de 120 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – membru comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 16.05.2022 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 19.05.2022 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Un ieşean a fost bătut de colegii de grătar din cauza vitezei excesive
17/05/2022 16:59

O banală ieşire la un grătar s-a incheiat in sălile de judecată dintr-un motiv de o stupizenie rar intalnită. În după-amiaza de 23 martie 2019, un anume Paul C. a invitat la un grătar in aer liber ...

Traficantul de rezervă cere clemenţă
17/05/2022 15:59

Ioan Cristian Ranţar se consideră o victimă colaterală in procesul impotriva celei mai ingenioase bande de traficanţi de etnobotanice care a operat in ultimii ani la Iaşi. Edy Marcu, Andrei „Ciocola ...

Gangsteri sufletişti: au schingiut victima, apoi au dus-o la spital
17/05/2022 15:59

 Fraţii Voica plătesc acum pentru o faptă petrecută acum aproape şapte ani. În seara de 24 iulie 2015, Claudiu tocmai izbutise un transport de ţigări de peste Prut, avandu-l drept complice pe ...

Un bărbat din Botoșani a fost mâncat de porci
17/05/2022 15:47

Un bărbat de 54 de ani din comuna botosăneană Vorona a fost mancat de viu de porcii din gospodărie. Acesta a căzut inconstient si a fost atacat de animalele sale. Descoperirea a fost făcută luna trecu ...

Pacienții cu hepatită, o dramă fără sfârşit în Moldova
17/05/2022 15:30

 Conform unui plan elaborat la nivel mondial, pană in anul 2030 ar trebui eliminate hepatitele virale din tara noastră, insă, pentru a putea ajunge in acest stadiu trebuie rezolvate toate problemele cu ...

 Expoziția BRUSHES and DUST, deschisă la Palatul Culturii
17/05/2022 15:30

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi - Muzeul de Artă anuntă, in calitatea sa de partener, organizarea expozitiei BRUSHES and DUST, un eveniment inclus in programul Romanian Creative W ...

Spectacole-lectură la MNLR Iași pentru susținerea artiștilor din Ucraina
17/05/2022 15:15

Muzeul National al Literaturii Romane Iasi s-a alăturat campaniei Artisti romani pentru artisti ucraineni, proiect de strangere de fonduri initiat de UNITER (Uniunea Teatrală din Romania) pentru sustinerea ar ...

Începe procesul măcelarului de la Ruginoasa
17/05/2022 15:15

Constantin Anastasiei (42 de ani) din Ruginoasa a ingrozit opinia publică la inceputul acestui an cand, beat fiind, şi-a decapitat mama in varstă de 72 de ani. În noaptea de 26 spre 27 ianuarie, inarma ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei