Începe Bacul!

Dimensiune font:

| 27-01-2025 07:26

* încep emoţiile pentru 4.741 liceeni, atât de la zi, cât şi de la seral, elevi care, de săptămâna aceasta, susţin primele probe ale examenului de Bacalaureat * probele orale încep de luni, cu evaluarea competenţelor la Limba română, urmată de proba la limba străină, şi se încheie pe 7 februarie - cu evaluarea competenţelor digitale * conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, în perioada 2-6 iunie va avea loc înscrierea candidaţilor la probele scrise ale primei sesiuni de examen

Sunt 4.741 de elevi şi absolvenţi din judeţul Iaşi care s-au înscris pentru susţinerea probelor de evaluare a competenţelor din cadrul primei sesiuni a Examenului Naţional de Bacalaureat 2025. Dintre aceştia, 4.709 provin din seria curentă, iar 32 sunt din seriile anilor anteriori şi vor susţine probele de competenţe în 50 de centre de examen din întregul judeţ.

În intervalul 27-29 ianuarie are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română - proba A, în intervalul 3-5 februarie vor fi evaluate competenţele lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională - proba C, iar în intervalul 5-7 februarie vor fi evaluate competenţele digitale - proba D.

Elevii beneficiari ai unor burse de studiu în străinătate care nu pot participa la probele A, B, C şi D din cadrul examenului naţional de bacalaureat - 2025 în perioada 27 ianuarie-7 februarie le pot susţine în perioada 30 mai - 4 iunie. „Evaluarea competenţelor lingvistice pentru limba română, limba maternă şi limba modernă, precum şi a celor digitale se realizează, pentru fiecare candidat, de doi profesori examinatori. Unul dintre ei va fi cadrul didactic care a predat disciplina respectivă la clasă, celălalt fiind un alt cadru didactic de aceeaşi specialitate din unitatea de învăţământ”, spune Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar.

Probe fără note sau calificative

Rezultatele obţinute de fiecare candidat la probele de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională, se exprimă prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător, în concordanţă cu grilele naţionale sau europene. „Aşadar, la această probă nu se acordă note sau calificative de tip admis/respins. În aceeaşi manieră, rezultatele evaluării la proba de evaluare a competenţelor digitale se exprimă, de asemenea, prin stabilirea nivelului de competenţă în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu şi în conformitate cu prevederile metodologiei de examen”, spune Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar..

Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională este programată pentru perioada 3-5 februarie, iar evaluarea competenţelor digitale va avea loc între 5 şi 7 februarie.

Monitorizare audio-video

Nu este permis accesul candidaţilor în sălile de examen cu manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, şi nici cu telefoane mobile sau cu orice mijloc electronic de calcul/comunicare. „Încălcarea dispoziţiilor privind introducerea de materiale interzise în sălile de examen duce la eliminarea candidatului, indiferent dacă respectivele materiale au fost sau nu au fost utilizate. În situaţia în care un candidat refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse la una dintre probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, se consideră că acesta nu a susţinut proba”, spune Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar.

Programul fiecărei şcoli în zilele de examen va fi aprobat de consiliile de administraţie, cu respectarea calendarelor oficiale şi a scenariilor de desfăşurare stabilite prin procedurile specifice de examen.

Iunie, luna examenelor scrise   

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, în perioada 2-6 iunie va avea loc înscrierea candidaţilor la probele scrise ale primei sesiuni de examen.

Examenele încep pe 10 iunie, cu proba scrisă la Limba şi literatura română – proba E.a), urmată fiind pe 11 iunie de proba obligatorie a profilului – proba E.c), care este o probă scrisă. Pe 13 iunie candidaţii la diploma de Bacalaureat vor susţine proba la alegere a profilului şi specializării – proba E.d), care e probă scrisă, iar pe 16 iunie va fi susţinută proba la Limba şi literatura maternă – proba E.b), tot o  probă scrisă.

Pe 20 iunie se vor afişa rezultatele la probele scrise şi se pot depune contestaţii până pe 24 iunie. Pe 30 iunie se va face afişarea rezultatelor finale.

Bacul de toamnă...  în plină vară

În perioada 14 - 21 iulie se desfăşoară înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe, urmând ca în intervalul 4-5 august să aibă loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A.

Pe 5 august are loc evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B; pe 6 august se desfăşoară evaluarea competenţelor digitale – proba D; pe 7-8 august este evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C; pe 11 august: Limba şi literatura română – proba E.a) – probă scrisă; pe 12 august: proba obligatorie a profilului – proba E.c) – probă scrisă; pe 13 august: proba la alegere a profilului şi specializării – proba E.d) – probă scrisă; pe 14 august: Limba şi literatura maternă – proba E.b) – probă scrisă

Pe 18 august se va face afişarea rezultatelor la probele scrise, vizualizarea lucrărilor scrise şi depunerea contestaţiilor, în intervalul 19-20 august se face vizualizarea lucrărilor scrise şi depunerea contestaţiilor, iar pe 26 august vor fi afişate rezultatele finale.

Laura RADU

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Consulul a vrut un „tramvai al Olandei” pe străzile din Iași
08/04/2025 20:46

De luna aceasta, pe străzile din Iasi va circula un nou tramvai personalizat. Este vorba despre un tramvai dedicat Olandei, acesta fiind făcut chiar la dorinta Consulatului Tărilor de Jos. Este cel de-al tre ...

Tratament de ultimă generație, la IRO
08/04/2025 20:45

Din această săptămană, la Institutul Regional de Oncologie Iaşi se poate efectua un tratament de radioterapie realizat cu ajutorul tehnologiei „respiratory gating”. Această tehnică avansată ...

Tânăra care a croșetat coiful dacic a dat lovitura
08/04/2025 20:42

* după ce clipul postat de ea s-a viralizat, Alexandra a primit zeci de comenzi de la doritorii unui exemplar croşetat al faimosului simbol dacic, multe dintre acestea chiar si din Olanda * ea a initiat si un ...

Bacalaureatul, o eternă problemă
08/04/2025 20:39

* conform datelor oficiale transmise de Inspectoratul Şcolar Judetean Iasi, s-au inregistrat doar patru note de 10 la Limba şi literatura romană, 33 de note de 10 la proba obligatorie de profil (matematică ...

Cât timp fac ieșenii până la spital? Mult prea mult, anunță Uniunea Europeană!
08/04/2025 20:34

Romanii fac cu mult peste limita pe care o doreste Uniunea Europeană, ca timp parcurs pană la spital, in caz de nevoie. Un raport recent arată că in Romania mai mult de jumătate din populatie face cu mult ...

Medicii răsuflă ușurați: doar 52 cazuri de gripă într-o săptămână
08/04/2025 18:44

Conform datelor oferite de Compartimentul de Supraveghere Epidemiologică si Control Boli Transmisibile din cadrul Directiei de Sănătate Publică Iasi, in săptămana 31 martie – 6 aprilie s-au inregist ...

Primarul Mihai Chirica a participat la Forumul Economic de la Chișinău
08/04/2025 17:43

Timp de două zile pe 7 si 8 aprilie, capitala Republicii Moldova a fost gazda unui eveniment de anvergură internatională - Forumul Economic de la Chisinău. Organizat de International Business Society si des ...

Cum explorezi Iașul cu buget redus – ghid sincer pentru turiști și localnici
08/04/2025 17:33

Iasul e un oras care se lasă descoperit lent, cu răbdare si ochi deschisi. Nu e nevoie de cheltuieli mari ca să-i simti profunzimea. La prima vedere, pare dominat de clădiri somptuoase si cafenele moderne, ...

În Iași, la Pașcani și Hârlău a fost lansat „Raftul cu bunătăți locale”
08/04/2025 17:11

* specialistii subliniază că sustinerea micilor producători trebuie să vină atat prin stiintă si inovatie, cat si prin implicarea retailerilor, prin crearea de spatii speciale dedicate produselor locale, ...

O primărie din Iași, falimentată de deciza judecătorilor. Mașina primarului, confiscată
08/04/2025 17:10

* executorul judecătoresc a confiscat masinile Primăriei Băltati! * acesta a pus in aplicare o decizie a Curtii de Apel Iasi, care a stabilit că  primarul din Băltati a generat unei societăti comerci ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei