Lucrările la pasajul Octav Băncilă sunt întârziate cu jumătate de an
Dimensiune font:
* de vină ar fi faptul că, în urma săpăturilor, apar fire sau cabluri care nu au fost evidenţiate de la bun început în proiectele constructorului * şi devierea unui canalul colector reprezintă o problemă, întrucât amplasamentul acestuia nu coincide cu cel din avizul dat de ApaVital * în condiţiile în care se va lucra şi pe timpul iernii, există toate şansele ca pasajul să fie gata la termenul stabilit: septembrie 2014
Aşa cum s-a mai întâmplat pe alte şantiere din oraş, şi la pasajul „Octav Băncilă”, proiectul tehnic nu se potriveşte cu realitatea din teren. Săpăturile pe care echipele firmei Conest le-au efectuat au scos la iveală cabluri, fire şi conducte de care nici măcar administratorii sau proprietarii reţelelor reţelelor nu ştiau că există. În plus, au apărut difuncţionalităţi în relaţiile cu firmele din împrejurimile şantierului, care acceptă cu greu, unele chiar deloc, să se sape la limita dintre proprietatea lor şi şantier. Deja se vorbeşte de o întârziere semnificativă, determinată de necesitatea efectuării unor lucrări suplimentare. „Este o lucrare foarte dificilă. Avem foarte multe utilităţi de deviat, altele noi de montat. Avem probleme cu terenurile, care sunt proprietăţi private ale unor societăţi şi sigur că astfel de elemente ne îngreunează activitatea. Această întârziere de şase luni de zile poate fi însă recuperată până în septembrie 2014, când lucrarea ar trebui finalizată. De altfel, am vrut să verific dacă firma care execută lucrările are tot ce-i trebuie, astfel încât să nu aibă motive să nu poată continua lucrările şi pe timpul iernii. Sunt lucrări care pot fi executate şi în sezonul rece. Lucrăm la adâncimi de şase metri, sunt tehnologii care ne permit să continuăm turnările. Armătura este pregătită. Prin urmare, termenul din septembrie 2014 este unul fezabil pentru ca pasajul să intre în funcţiune. Este un pasaj pe care-l aşteptăm de 50 de ani”, a spus ieri primarul Gheorghe Nichita, în urma unei vizite întreprinse la şantierul pasajului.
Exista riscul ca tot cartierul să rămână fără energie electrică
Aceleaşi idei le susţine şi viceprimarul Mihai Chirica. „Toată discuţia s-a rostogolit din punct de vedere tehnic pe problemele care au apărut la devierea reţelelor de utilităţi. Am dat peste un mănunchi de cabluri care alimentează jumătate de cartier şi care nu apăreau în proiect. Aţi auzit şi discuţiile referitoare la devierea unui canal colector. Acesta nu a stat cum a fost trecut de ApaVital în avizul pe care l-au dat, motiv pentru care am reproiectat fundaţiile, le-am micşorat, le-am reconfigurat forma. Or, aceste lucrări au necesitat timp suplimentar, pentru că nu le facem pentru 2-3 ani, le facem pentru o viaţă şi de aceea trebuie făcute cu cap de la început”, a spus viceprimarul Chirica.
Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte cu finanţare europeană
Pasajul „Octav Băncilă” va lega cartierele Alexandru cel Bun şi Dacia de centrul Iaşului, fiind singurul pasaj suprateran construit după 1989. Lung de 532 de metri, acesta este realizat de firmele Conest, Eky Sam, Vega ’93 şi Carefero, contractul de lucrări fiind de 54,8 de milioane de lei, fără TVA. Pasarela va avea două benzi pe sens, lăţimea totală a carosabilului fiind de 7,8 metri. Pasarela va trece pe deasupra liniilor de cale ferată din zona Ţigarete şi a străzii Moara de Foc, pentru a ajunge în Păcurari, în zona intersecţiei străzii Arcu cu strada Octav Băncilă. Pe partea cartierului Alexandru, accesul pe pasaj se va putea face de pe străzile Tabacului, şos. Naţională şi Sarmizegetusa, iar în Păcurari – de pe strada Arcu şi strada Păcurari. Conform proiectului, în actuala intersecţie de la biserica Catolică Sf. Anton va fi amenajat un sens giratoriu, care să ofere un trafic fluid de urcare/coborâre de pe pasaj.
Construcţia pasajului face parte din proiectul cu finanţare europeană „Axa de Dezvoltare Nord – Sud pasaj Octav Băncilă”, în valoare totală de 87 milioane lei. Alături de construcţia pasarelei dintre străzile Tabacului şi strada Octav Băncilă, prin proiectul european vor fi refăcute complet străzile adiacente, în lungime de 6,3 km, trotuarele, şi vor fi amenajate piste pentru biciclişti. Sunt în proces de modernizare completă 9 străzi: str. Sarmizegetusa, str. Strămoşilor, str. Tabacului, str. Columnei, str. Vitejilor, str. Muşatini, str. Plăieşilor, str. Petru Poni, Str. Toma Cozma. De asemenea, vor fi reabilitaţi şi modernizaţi peste 40.000 mp de trotuare aferente străzilor. (Tudor Damaschin)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau