Pelerinaj la Sfânta Parascheva: „"Am avut cel mai greu an"

Dimensiune font:

| 15-10-2021 16:00

Racla cu moaştele Sfintei Cuvioase Parascheva a fost reintrodusă în Catedrala Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei. Procesiunea prin care racla cu sfintele moaşte ale Sfintei Cuvioase Parascheva a avut loc vineri dimineaţa, la ora 06,00.  În urma acestei procesiuni pelerinajul organizat de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei a fost închis. Cine vrea se poate închina la moaştele sfinte care sunt aşezate acum în locul special amenajat în Catedrala Mitropolitană. Aşa cum este tradiţia, racla sfântă va mai fi scoasă spre închinarea credincioşilor abia peste un an, în preajma hramului Sfintei Cuvioase.                                                                                                                                                                          

"Am avut cel mai greu an. S-a văzut că atunci când există o comunicare foarte bună, o colaborare între instituţii precum Mitropolia, Primăria, Jandarmeria, şi alte instituţii ale statului se poate depăşi orice moment oricât de greu, şi se poate organiza astfel încât toată lumea să fie mulţumită şi să aibă încredere că de aici de la Iaşi nu poate să se răspândească nimic altceva decât bucurie, lumină, mai multă încredere, mai multă nădejde. Consider că acei pelerini, ca de altfel toţi credinciooii care în general au o credinţa vie, vădită în fapte bune, au un curaj şi o îndrăzneală dublate de discernământ şi de grija pentru aproape constituie un adevărat cadou imunologic făcut trupului Bisericii, făcut organismului viu al acestei societăţi în care trăim cu toţii, organism în care astăzi este atât de afectat de boală şi de felurite manifestări toxice", a spus preotul Constantin Sturzu, purtătorul de cuvânt al Mitropoliei Moldovei.

 În urmă cu o săptămână racla sfântă a fost scoasă din catedrală şi aşezată într-un baldachin special amenajat în Curtea Mitropolitană. În tot acest timp s-au închinat şi rugat peste 85.000 de pelerini veniţi din toată ţara. Anul acesta a avut acces la raclă orice credincios, indiferent de localitatea de domiciliu, dacă a fost vaccinat sau nu. Singurele  condiţii impuse au vizat păstrarea distanţei de un metru faţă de celelalte persoane aflate la rând şi purtarea măştii sanitare.

"Am încheiat misiunea de asigurare a ordinii publice şi siguranţei publice în sistem integrat cu ocazia pelerinajului la moaştele Sf.Cuv.Parascheva organizat de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei în perioada 8-15 octombrie. Pe parcursul celor 7 zile de manifestări religioase peste 85.000 de pelerini s-au închinat la moaşte, iar peste 7.000 de persoane au participat la slujbele religioase fără a se înregistra incidente cu impact pe linie de ordine publică. An de an această misiune constituie un examen de maturitate şi profesionalism pentru Gruparea Mobilă Bacău. Capacitatea forţelor de ordine de a reacţiona cu calm şi răbdare la nevoile diferite ale participanţilor la pelerinaj a fost determinantă la îndeplinirea cu succes a principalului nostru obiectiv, siguranţa cetăţenilor. Mulţumim credincioşilor pentru că au respectat măsurile de protecţie individuale şi indicaţiile forţelor de ordine", a declarat purtătorul de cuvânt al Grupării Jandameriei Mobile Bacău. 

 

Laura RADU, Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
13/04/2025 21:48

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Romsilva cumpără peste 4.000 de hectare de pădure în Neamț – Cea mai mare achiziție din istoria instituției
13/04/2025 20:00

Regia Natională a Pădurilor – Romsilva anuntă cea mai amplă achizitie de teren forestier realizată vreodată in numele statului roman. Este vorba despre peste 4.000 de hectare de pădure situate in z ...

Bucuria întâlnirii cu Hristos, în sufletul orașului
13/04/2025 17:35

În Sambăta lui Lazăr, Arhiepiscopia Iaşilor a continuat o traditie seculară, organizand Pelerinajul de Florii, pregătind sufletele credinciosilor pentru Duminica Intrării Domnului in Ierusalim si pe ...

Traficanții de droguri prinși de DIICOT nu lucrează la Recuperare!
13/04/2025 17:19

După ce, săptămana trecută, un medic rezident si un asistent medical au fost retinuti de procurorii DIICOT sub acuzatia de trafic de droguri de mare risc, conducerea Spitalului de Recuperare din Iasi a tinu ...

Săptămâna Mare. O călătorie interioară între tradiție, tăcere și lumină
13/04/2025 16:50

Astăzi incepe Săptămana Mare, cu sapte zile de reculegere, sapte praguri către lumină, sapte pasi spre linistea interioară. Pentru multi dintre noi, Săptămana Patimilor este cea mai intensă si mai inc� ...

 Salina Târgu Ocna s-a redeschis cu măsuri sporite de siguranță și program extins, inclusiv de Paști
13/04/2025 16:48

După aproape sase luni de pauză, Salina Targu Ocna din judetul Bacău isi primeste din nou vizitatorii, incepand de astăzi, in conditii de maximă sigurantă. Decizia de redeschidere vine după o serie de lu ...

Accident pe trecerea de pietoni, la Roman
13/04/2025 16:33

Un minor şi un adult au fost accidentaţi, vineri, de un autoturism, in timp ce traversau o stradă din municipiul Roman pe trecerea de pietoni, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Neamţ. &l ...

Frumusețea matură. Eleganța ridurilor asumate
13/04/2025 16:21

Cafenelele au fost pline  in ziua de Florii. Tineri si varstnici deopotrivă au iesit pe terase, pentru a se bucura de razele unui soare asteptat demult. În ciuda vremii destul de reci, s-au asezat l ...

Piețele Iașului, oglinda economiei locale
13/04/2025 15:51

Diminetile in pietele Iasului incep cu un zumzet aparte. Nu e doar vanzare, ci viată. Între grămezi de ceapă verde si cartofi vechi ca o guvernare obosită, intre tipete vesele si replici acide, se tes ...

La Vaslui, primele insule ecologice cu acces pe bază de card stârnesc nemulțumiri printre locatari
13/04/2025 15:50

În mai multe zone din municipiul Vaslui au fost instalate primele insule ecologice inteligente, un sistem modern de colectare selectivă a deseurilor menajere. Dotate cu containere compartimentate, accesi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei