Perla Invest se luptă cu Apa Serv
Dimensiune font:
Furnizarea apei la clădirea de plecare a telegondolei a fost sistată * conducerea Perla Invest a solicitat public reluarea alimentării cu apă * totodată, managerul societăţii primăriei pietrene, a vorbit despre facturile enorme calculate pentru apa din ştrand * în replică, conducerea Apa Serv a spus că reţeaua companiei este până la nivelul contorului, iar restul instalaţiei este adminstrată de Perla Invest
La această dată, Perla Invest este în curs de eşalonare a unor datorii istorice cu Finanţele Publice, E.ON, mai puţin însă cu Apa Serv, ai căror reprezentanţi se dovedesc a fi mai rigizi. Eşalonarea înseamnă plata ratei de eşalonare plus factura curentă. „Apa Serv a sistat furnizarea de apă la clădirea de plecare a telegondolei, din motive de neplată, deşi am contestat de nenumărate ori consumul exagerat de apă din Ştrandul Tineretului, alt punct de lucru decât telegondola. Solicităm public reluarea furnizarii de apă, datorită interesului turistic regional pe care îl reprezintă transportul cu telegondola”, a spus Cătălin Goldan, managerul Perla Invest. Şi birourile societăţii au rămas fără apă. De suferit au şi cei 7 agenţi economici din incinta clădirii de plecare a telegondolei, care şi-au plătit facturile, dar au rămas fără apă.
Structură învechită
Începând din noiembrie 2011, conducerea societăţii Primăriei Piatra Neamţ a trimis mai multe notificări companiei Apa Serv, prin care solicită reanalizarea consumului de apă în lunile care nu au legătură cu sezonul estival. Pentru umplerea bazinelor cu apă, se consumă 4.400 de mc, la care se adaugă un consum de 1.000 de mc, la celelate puncte. „Bazinele au fost umplute în luna mai, o singură dată. Nu le-am golit pentru că avem un producător german de la care luăm soluţii pentru tratarea apei. În luna iulie, s-a facturat un consum de 10.000 mc apă iar în august, de aproximativ 11.000 mc. Facturile pe cele două luni, sunt peste 140.000 de lei. Este exagerat, nu putem consuma peste 10.000 de mc de apă, în lunile în care nu am umplut bazinele”, a spus Cătălin Goldan. Dacă factura pe luna mai a fost acceptată de Perla Invest, consumul facturat pe lunile iulie şi august, a fost contestat, în adresa către Apa Serv solicitându-se o reevaluare. În răspunsul primit de la furnizorul de apă se precizează că „refuzul la plată este neîntemeiat”. Cătălin Goldan a ţinut să sublinieze că nu este vorba despre un refuz, ci doar de dorinţa de a elucida situaţia: „Orice problemă are o rezolvare, care se face prin concursul ambelor părţi implicate. Societatea Apa Serv dă dovada de rea intenţie atunci când facturează pierderi foarte mari, cauzate de infrastructura învechită din Ştrandului Tineretului, şi sistează apa pentru neplata acestor facturi foarte mari”. O problemă ar putea fi la bazinul mic, unde s-a înregistrat un consum de 4.136 mc de apă faţă de 400 mc la bazinul mare. Managerul Perla Invest a solicitat companiei Apa Serv să monteze un debitmetru pentru a măsura consumul de apă la bazinul mic, însă reprezentanţii Apa Serv au precizat că achiziţionarea unui astfel de aparat nu intră în atribuţiile companiei. „Noi putem oferi consulaţii tehnice. Dacă ne solicită oficial, îl ajutăm cu specialişti pentru a depista problemele, însă defecţiunile trebuie să le repare ei. Noi avem deschidere”, a declarat Cătălin Dughir, directorul Apa Serv.
Datorii de peste 400.000 de lei
De asemenea, conducerea Perla Invest a solicitat Apa Serv şi o reeşalonare a datoriilor existente, în raport de veniturile obţinute şi identificarea pierderilor de apă cu aparatură specială. La acest moment, există un grafic de plată realizat de reprezentanţii Apa Serv, potrivit căruia Perla Invest trebuie să achite câte 25.000 lei lunar, pe lângă factura curentă. Din luna iulie acestui an, şi până în prezent, Perla Invest a plătit 100.000 de lei, datoria totală ridicându-se la suma de 408.000 lei. „Noi am propus o eşalonare pe termen de 60 de luni, însă Apa Serv a întocmit un grafic de rambursare pe 15 luni. Ce fel de parteneriat este acela în care se încarcă facturile şi nu vrei să porţi un dialog pentru reeşalonarea datoriilor?”, a spus managerul Perla Invest. Potrivit acestuia, infrastructura din ştrand este învechită. Cătălin Goldan a afirmat că a chemat mai multe echipe de specialişti pentru a vedea unde sunt pierderile, dar nu s-au găsit încă soluţii edificatoare care să-i ajute să facă săpături punctuale. „Sunt 7 ha de teren. E vorba despre ţevi de polietilenă, care nu pot fi identificate de aparate. Ce facem? Decopertăm tot sau încercăm, cu ajutorul Apa Serv, să vedem unde se pierde apa? Vrem doar să ne aşezăm la masa discuţiilor”, a spus Goldan, precizând că nu îşi doreşte să adune facturi neplătite ci doar să rezolve problema.
Ingrid Ciofoaia
„Eu voi merge până în pânzele albe pentru a vedea de unde vine acest consum exagerat, unde sunt pierderile, să ne aşezăm la masa discuţiilor şi să ajungem la un grafic care să se plieze pe posibilităţile noastre” - Cătălin Goldan, managerul Perla Invest
„Întodeauna m-am aşezat la masa discuţiilor, dar nu pot furniza apă gratis. Perla Invest a avut reeşalonare şi nu a respectat-o. Are acelaşi statut ca orice client, nu cred că Apa Serv trebuie să facă protecţie socială cu Perla Invest. Nu pot emite facturi după veniturile fiecăruia, ci după consum” - Cătălin Dughir, managerul Companiei Judeţene Apa Serv
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau