Scandalul relocărilor din învăţământul ieşean ia amploare

Dimensiune font:

| 21-03-2023 08:59

Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”, Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 13, Grădinița cu Program Prelungit nr. 10 şi Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” sunt unităţile şcolare unde s-a intervenit sau se va interveni pentru consolidarea clădirilor aflate într-un risc seismic evident * municipalitatea ieşeană a găsit soluţii pentru fiecare caz în parte, numai că acestea nu sunt agreate de profesori sau părinţi * ultimul caz este cel al Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” * primarul explică că relocarea activităţii la Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări a fost unica soluţie, în timp ce tabăra cealaltă invocă faptul că elevii sunt duşi să înveţe într-o zonă cu infracţionalitate ridicată * până la o înţelegere între tabere, pe 23 martie este anunţat un marş prin tot oraşul al elevilor, părinţilor şi profesorilor de la „Vasile Lupu”

Primarul Mihai Chirica a lansat ieri în spaţiul public o scrisoare deschisă adresată profesorilor şi elevilor care învaţă la  Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, prin care se aduc lămuriri în ceea ce privește modul de desfășurare a actului de învățământ la colegiul amintit, fiind puse pe tapet şi elementele care au condus la relocarea temporară a acestora. „Măsura mutării elevilor din sălile de curs ale Colegiului Pedagogic în alte unități școlare a fost luată în urma unei analize cât se poate de serioase, ținând cont de riscul seismic al corpurilor de clădire, mai ales în contextul tragediei petrecute în Turcia și al cutremurelor din Gorj. Pe scurt, existența riscului seismic face obligatorie mutarea temporară a elevilor și cadrelor didactice, iar această măsură a fost luată atât în cazul Colegiului Pedagogic, cât și al altor unități școlare din țară. Viața este mai importantă decât orice disconfort trecător! Măsura mutării este una temporară și absolut firească în acele situații în care derularea unor investiții (de reabilitare sau consolidare) afectează activitatea didactică obișnuită”, spune primarul.

Încep lucrările la „Vasile Lupu”. Elevii, trimişi să înveţe în Zona Industrială

Acesta explică şi ce se va întâmpla în perioada următoare la colegiul ieşean. „Încă din vara anului trecut am actualizat proiectul şi indicatorii tehnico-economici de consolidare a unităţii de învăţământ, le-am adoptat în Consiliul Local, iar valoarea totală estimată a investiției se ridică la circa 98 milioane lei. De asemenea, toată documentaţia a fost înaintată Guvernului României în scopul alocării fondurilor necesare pentru a consolida şi reabilita această şcoală de prestigiu la nivel naţional. Aşteptăm analiza şi răspunsul Guvernului, iar din declaraţiile prim-ministrului a reieşit că prioritare în Programul Naţional de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic vor fi şcolile şi spitalele. Până la răspunsul Guvernului, vă anunț că toată documentația licitației pentru consolidarea și reabilitarea Colegiului a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), astfel încât poate fi accesată și analizată de către companiile interesate să se implice în acest proiect atât de important pentru învățământul ieșean. Prevederea financiară a licitației este foarte mare, de 79.211.894, 97 lei, cu TVA, adică 16,1 milioane de euro, și, dacă nu vor interveni modificări, ofertele sunt așteptate până pe 3 mai 2023. Subliniez faptul că lansarea acestei licitații înseamnă că vom începe lucrările de consolidare și reabilitare imediat după finalizarea procedurii, chiar dacă nu avem încă finanțare de la Guvern. În paralel, am semnat contractul și începem lucrările de consolidare și reabilitare a Liceului Tehnologic de Mecatronică și Automatizări, astfel încât și spațiile de aici vor putea găzdui temporar activitatea tuturor celor 800 de elevi ai Colegiului Pedagogic. Desigur, vom asigura și transportul elevilor către și de la spațiile temporare.

Știu că nu este plăcut pentru nimeni, dar vom face totul pentru ca mutarea să fie cât mai scurtă, iar disconfortul cât mai ușor de suportat! Viața este mai importantă decât orice astfel de neajuns”, mai spune primarul.

„Ce ar trebui noi părinții să facem? Să stăm de pază în fața liceului?”

Primele reacţii nu au întârziat să apară. Părinţii sunt vehemenţi, spunând că nu-şi vor duce copiii să înveţe la Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări. „Dumneavoastră ați văzut clădirea unde ar trebui să ne relocheze din toamnă? Dumneavoastră știți care este infracționalitatea în zona respectivă? Știți ce înseamnă pentru părintele elevului acestui Colegiu unde, preponderent sunt fete, să accepte ca fiica lui să fie în risc zilnic de a fi lovită, violată sau chiar răpită? Ce ar trebui noi părinții să facem? Să stăm de pază în fața liceului? Să investim bani în sălile de clasă și grupurile sanitare pentru a putea ai noștri copii să învețe în condiții decente?”, susţine o mamă. „Traversarea întregului oraş în fiecare zi de către copii nu este o soluţie viabilă. Şcoala de circumscripţie nu înseamnă să mergem în cel mai îndepărtat loc faţă de locuinţă. Se pot găsi soluţii în zona Copou, respectând drepturile copiilor. În nici un caz nu vom duce copiii în cealaltă parte a orașului! Vrem să revenim urgent la programul de dimineață și mutarea într-un corp comun, în zona Copou”, cere un alt părinte. În fine, a treia replică aduce în discuţie un protest al păriniţilor. „De ce această scrisoare vine abia în a 4-a săptămâna de când suntem relocaţi? Are vreo legătură cu protestele pe care le-a anunţat Asociaţia de părinți a Colegiului?”, întreabă un alt părinte.  

Părinţii care au copii înscrişi la Colegiul Pedagogic se pregătesc să iasă în stradă

Ultima opinie este corectă. Părinţii, elevii şi profesorii au anuţat că vor măşălui pe ruta Colegiul Pedagogic - Primărie, pentru a-şi manifesta astfel nemulţumirea generată de relocarea activităţilor şcolare. „Vă facem cunoscut că în ziua de 23 martie, între orele 11.30 şi 16.30 se va desfăşura o adunare publică organizată de către noi, Asociaţia de Părinţi Colegiul Pedagogic Vasile Lupu Iaşi, cu deplasare în marş pe traseul Curtea Colegiului Naţional Pedagogic Vasile Lupu Iaşi - Aleea Mihail Sadoveanu - Bulevardul Copou - Piaţa Mihai Eminescu - Strada Lăpuşneanu - Piaţa Unirii - Bulevardul Ştefan cel Mare - Primăria Iaşi unde se va staţiona pentru continuarea protestului. La adunare vor participa aproximativ 1.000 elevi, părinţi, cadre didactice, alte persoane care ne susţin cauza", anunţă Asociaţia de Părinţi Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”.

Liceul Cantemir, un caz fericit, însă şi aici au existat obiecţii!

Scandalul relocărilor de la Colegiul „Vasile Lupu” nu este singular. Nici părinţii copiiilor de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 13 din Tătărași nu vor ca activitatea didactică să aibă loc la Grădiniţa Bucium atunci când lucrările de consolidare și reabilitare din Tătăraşi vor evolua, chiar dacă li s-a explicat să este asigurat transportul gratuit, dus-întors, pe ruta Bucium-Tătăraşi. Un alt caz este cel al elevilor de la Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir”, cu menţiunea că, între timp, aceştia au revenit „acasă” odată cu finalizarea lucrărilor la unitatea din Cantemir. Aceştia au fost relocaţi la Liceul „Vasile Alecsandri” în ciuda opoziţiei etalate de conducerea acestei unităţi, care nu au dorit prezenţa elevilor unui alt liceu. Şi copiii de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 10 au fost mutaţi la  Policlinică cu plată din Codrescu, transformată ulterior în unitate de învățământ. Laura RADU, Lucian STATE

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
GALERIE FOTO -- Primăvara Lalelelor la Iași. Un spectacol de culori care nu se teme de nori
28/04/2025 06:22

Nici norii mohorati de sambătă, nici răcoarea pătrunzătoare de duminică nu i-au tinut departe. Oamenii au venit, in valuri cuminti, să umple aleile Grădinii Botanice din Iasi, căutand parcă nu doar fr ...

Cafenelele care ne cresc tinerii. Noua socializare în Iași
28/04/2025 06:00

În Iasi, nu se mai cresc copii intre rafturile bibliotecilor sau pe terenurile de sport. Noua generatie isi face majoratul la masa din cafenea, intre un latte cu ovăz si un selfie cu lumina perfectă. Sc ...

Paștele Blajinilor, puntea vie dintre lumi
28/04/2025 06:00

În fiecare primăvară, la opt zile după Învierea Domnului, romanii sărbătoresc un Paste aparte, adanc inrădăcinat in memoria populară: Pastele Blajinilor. Cunoscut si ca Pastele Mortilor, ace ...

Spitalele ieșene au angajat 14 preoți
27/04/2025 21:06

* BOR organizează concursuri si aprobă candidatii, apoi impune castigătorii in organigrama spitalelor, unitătile medicale plătindu-le salariile * la Iasi, salariul cel mai mare il plăteste Spitalul de Neu ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
27/04/2025 20:02

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

Alegeri în România, alegeri în Republica Moldova... Zeci de politicieni s-au grăbit să se pozeze cu utilajele de la noul pod peste Prut
27/04/2025 16:38

Moment istoric la Ungheni, Republica Moldova, acolo unde au inceput lucrările la Podul peste Prut, parte a Autostrăzii A8. Este pentru prima dată in ultimii 60 de ani cand peste Prut va fi construit un pod c ...

Mii de persoane au alergat pentru o faptă bună
27/04/2025 16:37

Semimaratonul reprezintă o provocare fizică intensă, intrarea intr-o comunitate de alergători, dar şi  realizarea unei fapte bune. Pe parcursul celor opt ediţii, la Semimaraton au participat 13.350 p ...

  Iașul educației în alertă. Se reiau concursurile de titularizare
27/04/2025 14:05

Guvernul Romaniei a deblocat oficial concursurile pentru ocuparea posturilor didactice din sistemul de invătămant preuniversitar si universitar de stat, incepand cu data de 30 aprilie 2025. Măsura este regle ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
27/04/2025 13:49

Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistemul este ...

Duminica Tomii, ecoul viu al Învierii în sufletele oamenilor
27/04/2025 13:16

În fiecare an, la opt zile după Învierea Domnului, o sărbătoare mai putin cunoscută, dar cu o frumusete aparte, umple bisericile si inimile credinciosilor: Duminica Tomii. Este momentul in care ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei