Stare de urgenţă

descărcare
1material2
1material01
1material1
1material3

Dimensiune font:

| 16-03-2020 15:38

* imediat ce preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, sâmbătă, decretarea stării de urgenţă, autorităţile ieşene au folosit toate canalele de comunicaţie pentru a îndemna populaţia la calm * un calm care cu greu poate fi acceptat de societăţile ieşene aflate în subordinea Primăriei, care înregistrează  pierderi de milioane de lei! * cea mai afectată de noile dispoziţii este Compania de Transport Public Iaşi * societatea înregistrează un flux scăzut de călători, în condiţiile în care cheltuielile zilnice au rămas la fel cu cele ale unei zile obişnuite * la rândul ei, EcoPiaţa va avea venituri mult mai mici după ce ieri s-a decis închiderea talciocului, a târgului de maşini şi a celui de animale, vestea bună fiind că pieţele agroalimentare şi bazarul rămân în continuare funcţionale * în fine, şefii Termo Service le recomandă ieşenilor să folosească sisteme alternative de plată (online)

Prefectul Iaşului, Marian Grigoraş, susţine că cetăţenii nu trebuie să se panicheze chiar şi după decretarea stării de urgenţă. Acesta susţine că

decizia de sâmbătă a preşedintelui Iohannis vine să întărească măsurile luate până în prezent în contextul epidemiei. „Declararea stării de urgență este binevenită și va contribui la întărirea măsurilor luate până în prezent în contextul epidemiei. Bineînțeles, vor fi dispuse doar acele măsuri necesare combaterii răspândirii noului coronavirus. Acestea vor fi, de fapt, în continuarea celor de până acum și vor crea posibilitatea de alocare de resurse, mijloace suplimentare care să ducă la întărirea sistemului de sănătate și de evitare a unor proceduri birocratice”, spune acesta.

Totuşi, pot apărea situaţii extreme, care să conducă la restricţionarea accesului cetăenilor în anumite zone. „În vederea prevenției necesare, pot fi dispuse anumite limitări ale circulației persoanelor și vehiculelor în anumite zone, închiderea temporară a unor locații în care exista riscul infectării persoanelor, intensificarea controlului la frontieră. Nu e niciun motiv de panică!”, mai spune prefectul judeţului.

Ce măsuri pot lua autoritățile când e stare de urgență

Potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să recurgă la mai multe tipuri de măsuri:

* să interzică circulația rutieră, feroviară, maritimă, fluvială și aeriană pe diferite rute;

* să limiteze sau să interzică circulația vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone ori între anumite ore și să elibereze, în cazuri justificate, permise de liberă circulație;

* să efectueze controale asupra unor persoane sau locuri, când acestea se impun;

* să dispună închiderea temporară a unor stații de distribuire a carburanților, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociațiilor și ale altor localuri publice;

* să dispună raționalizarea alimentelor și a altor produse de strictă necesitate;

* să efectueze razii;

* să suspende temporar apariția sau difuzarea unor publicații ori a unor emisiuni ale posturilor de radio sau de televiziune;

* să limiteze desfășurarea adunărilor publice, a manifestațiilor sau marșurilor;

* să evacueze din zona supusă regimului stării de asediu sau de urgență persoanele a căror prezentă nu se justifică;

* să dirijeze persoanele evacuate sau refugiate pe direcțiile și în zonele stabilite și să țină evidența acestora;

* să protejeze informațiile cu caracter militar destinate a fi comunicate prin mass-media; informațiile cu privire la starea de asediu sau la starea de urgență, cu excepția celor referitoare la dezastre, se dau publicității numai cu avizul autorităților militare; mijloacele de comunicare în masă, indiferent de natura și de forma de proprietate, sunt obligate să transmită, cu prioritate, mesajele autorităților militare, la cererea acestora;

În cazul în care nu respectă măsurile impuse prin decret, persoanele fizice riscă amenzi cuprinse între 100 și 5.000 de lei, iar persoanele juridice, de la 1.000 lei la 70.000 lei.

Un nou caz de coronavirus la Iaşi

Laboratorul Spitalului de Boli Infecţioase a confirmat ieri al zecelea caz de îmbolnăvire cu coronavirs. Este o femeie de 36 ani, din Iaşi, care se afla la spital încă de sâmbătă. Carmen Dorobăţ, managerul Spitalului de Boli Infecţioase spune că femeia are o o stare generala foarte bună.

Aceasta este a cincea persoană din Iaşi confirmată pozitiv  cu noul coronavirus, şi a zecea din zona Moldovei. Aceste persoane sunt internate la Spitalul de Boli Infecțioase „Sfânta Parascheva” din Iași.

Conform ultimelor centralizări, un număr de 82 persoane venite din Italia au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate. Acestea au ajuns în judeţul Iaşi prin convoaiele organizate dinspre punctele de trecere a frontierei din zona de Vest, dar şi prin Aeroportul Iași.

Până acum sunt 764 persoane izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate zilnic de catre epidemiologii Direcției de Sănătate Publică Iași.

Pierderi enorme la CTP

Fără îndoială, societăţile din subordinea municipalităţii traversează o perioadă grea din punct de vedere al încasărilor. Compania de Transport Public Iaşi resimte din plin recomandarea autorităţilor în ceea ce priveşte deplasarea cetăţenilor. „Cert e ca au scăzut încasările în condiţiile în care cheltuielile sunt ca într-o zi normal de lucru. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile. Din punctul meu de vedere, Guvernul va trebui să instituie măsuri compensatorii pentru societăţile unde activitatea poate fi afectată de noile dispoziţii (n.r. - decretarea stării de urgenţă)”, spune şeful Cristian Stoica, şeful CTP.

Ieri dimineaţă nu fusese luată nicio măsură în ceea ce priveşte restricţionarea sau suspendarea transportului public de persoane, în condiţiile în care, potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să interzică circulația rutieră pe diferite rute sau să limiteze circulația persoanelor în anumite zone ori între anumite ore. În schimb, o şedinţă a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă a stabilit restricţionarea numărului de călători la nivelul locurilor de pe scaune.

O altă măsură imediată, după ce autobuzul care operează pe traseul 54 şi-a restrâns cursele ca urmare a suspendării unor cuse aeriene, se referă la traseul 51. „Traseul 51 a fost suspendat temporar. Decizia a venit ca urmare a informării transmise de către Î.S. ,,Calea Ferată din Moldova”, cu privire la întreruperea circulației trenului 821/1051-1052/822 Chişinău – Iaşi (Socola) cu plecarea din Chişinău şi Socola începând cu 14 martie 2020, până pe 02 aprilie 2020. Astfel, și circulaţia autobuzelor traseului 51 a fost suspendată (Gara Socola - Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Sala Polivalentă / Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Podu Roş - Gara Socola) în perioada menţionată”, spun reprezentanţii societăţii.

Reguli noi privind transportul în comun

Întrucât situația la nivel național și internațional evoluează rapid și impune decizii rapide, primarul Mihai Chirica a convocat ieri, 15 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a gripei sezoniere, virozelor respiratorii și infecției cu noul coronavirus COVID-19 în municipiul Iași.

Principala măsură luată ieri este că, de astăzi, se anulează programul cu publicul al tuturor departamentelor din cadrul Primăriei Municipiului Iași.

De asemenea, se decalează programul de lucru al personalului angajat din cadrul Primăriei Municipiului Iași și al direcțiilor / societăților care își desfășoară activitatea în sediul de pe șoseaua Națională nr.43.

Tot de astăzi, Direcția de Asistență Socială Iași va închide activitatea centrelor de pensionari și a Centrului de zi pentru persoane vârstnice Vovidenia. În fine, începând de astăzi, urcarea / coborârea în mijloacele de transport public se va face pe la ușa din mijloc / spate. Se va asigura o zonă de protecție pentru conducătorii autovehiculelor în zona primelor scaune ale mijlocului de transport.

Pieţele din oraş nu se închid

Ieri, şefii EcoPiaţa aşteptau dispoziţiile autorităţilor referitoare la activitatea din pieţe. „Deocamdată, activitatea din pieţe se desfăşoară normal. Am înţeles că prefectul va gestiona noua situaţie apărută”, spune Cristi Stărică. Totuşi, în stuaţia în care se va decide închiderea pieţelor, bugetul EcoPiaţa va avea de suferit. „Va fi o problemă. După cum ştiţi, principala sursă de venituri a societăţii noastre o constituie închirierea tarabelor în pieţe şi, într-o proporţie mai mică, a spaţiilor comerciale din aceleaşi incinte. Dacă se închid pieţele, dispar aceste surse de venituri. Cineva va trebui să stabilească măsuri compensatorii”, mai spune şeful EcoPiaţa.

În jurul prânzului a venit şi confirmarea: pieţele rămân deschise. „Pentru a reduce riscul infectării cu COVID 19 s-a luat decizia închiderii talciocului, a târgului auto şi a târgul de animale din Dacia. Bazarul rămâne deschis. Toți comercianții vor purta obligatoriu mască , mănuși și își vor acoperi marfa cu folie sau tifon. De asemenea, se suspendă licitațiile pentru închirierea spațiilor”, spune viceprimarul Gabriel Harabagiu, cel în subordinea căruia se află EcoPiaţa.

Se închid cluburile pensionarilor

Alte decizii se referă la celelalte spaţii publice din oraş. Astfel, se închid toate cluburile pensionarilor din cartiere. La rândul ei, Primăria a mai decis să-şi schimbe programul de lucru, în sensul că acesata va fi decarat cu jumătate de oră. Astfel, unii angajaţi ai Primăriei vor veni la serviciu la ora 8.00, alţii la 8.30 şi la 9.00. Nu în ultimul rând, stadionul Copou, Tineretului şi Tepro rămân deschise doar pentru cluburi, în bazele sportive nemaifiind permis accesul publicului larg.

Şeful Termo Service: „Folosiţi plățile online”

Una dintre societăţile Primăriei care s-a conform măsurilor dispuse anterior de autorităţi este Termo Service. Şefii societăţii le recomandă ieşenilor administraţi de Termo Service să folosească soluţii alternative pentru plata întreţinerii, cum ar fi plăţile online sau prin intermediul băncilor. „În casieriile noastre nu intră acum mai multe de două-trei persoane odată. Recomandăm utilizarea canalelor de plată alternative”, spune Alin Aivănoaie, directorul Termo Service. În altă ordine de idei, activităţile curente continuă la Termo Service. Zilnic, scările de bloc sunt dezinfectate pe soluţii pe bază de clor. Nici curăţenia de primăvară din jurul blocurilor nu a fost sistată, aceasta, până la noi dispoziţii. „Per total, nu întrerupem activitatea până la apariţia unor alte măsuri. Dorim să păstram o stare de normalitate. Cetăţenii trebuie să înţeleagă că starea de urgenţă protejează populaţia şi are darul de a nu crea panică”, mai spune şeful societăţii.

Alin Aivănoaie a gândit variante de transport pentru proprii angajaţi în situaţia în care transportul public va fi restricţionat sau suspendat. „I-am rugat pe cei cu maşini personale să încerce să transporte şi alţi colegi la serviciu. De mâine (n.r. –astăzi) analizez situaţia cu maşinile de serviciu, voi crea nişte trasee pentru a transporta majoritatea salariaţilor”, mai spune acesta.

 

 Consiliere prin telefon pentru bolnavi și cetățeni

La Iași a fost creat Centrul de Urgențe Sociale, în cadrul căruia vor activa câteva zeci de persoane pentru a oferi asistență prin telefon bolnavilor și nu numai, în următoarea perioadă. Serviciul Voluntar de Ambulanță - Asociația Ambulanța Life este unul din partenerii Centrului de Urgenţe Sociale. Voluntarii SVA sunt prezenţi la centrele de carantina şi răspund solicitărilor de sprijin pentru cumpărături pentru persoanele izolate la domiciliu sau în situaţii de risc major. „Noi lucrăm la organizarea Centrului. Avem 15 voluntari de la Medicină, sunt voluntarii de la SVA, voluntari de la Colegiul Sf. Nicolae sau sunt oameni simpli, care vor să facă voluntariat. Doar într-o singură zi, zece persoane m-au contactat. Am conceput și partea de înființare și proceduri din spate, am solicitat oamenilor să ne ajute cu telefoane mobile pentru dispecerat”, a declarat Steliana Munteanu, coordonator Centrul de Urgențe Sociale.

Oamenii pot suna la două numere de telefon pentru a primi suport moral din partea voluntarilor pentru a putea trece mai ușor prin această perioadă de criză.

Vrem un dispecerat la care oamenii să sune în câteva situații în care au nevoie, nu știu despre coronavirus, despre ce trebuie să facă dacă sunt infectați, la cine să apeleze dacă vecinul e ieșit din izolare... Când ne sună, noi îi direcționăm către Direcția de Sănătate Publică, Poliție, în funcție de nevoile lor. Nu ne substituim autorităților, ci îi conducem pe oameni către informația oficială. Un alt punct de activitate va fi cel de consiliere psihologică și suport spiritual celor care sunt în carantină, care sunt la domiciliu izolați și trec prin tot felul de stări. Facem lucrul acesta prin telefon, avem preoți ortodocși pe care cei de la Colegiul Sf. Nicolae o să îi trimită către noi. Ei vor oferi sprijin spiritual”, a mai spus Steliana Munteanu.

Centrul de Urgente Sociale este o inițiativă a societății civile, ONG-uri furnizoare de servicii sociale, paramedicale și educaționale. Puteţi suna pentru a solicita sprijin la dispecerat: 0757 110 243, 0747 504 013, zilnic, între orele 9.00 şi 20.00.

Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
E știrea momentului! Valeriu Iftime s-a retras. Anunțul făcut de politicianul care o patronează pe FC Botoșani
25/12/2024 00:20

Valeriu Iftime, presedintele PNL Botosani si al Consiliului Judetean Botosani, a anuntat decizia de a se retrage din functia de prim-vicepresedinte al Partidului National Liberal la nivel national. Potrivit a ...

Accident violent în Neamț. Un microbuz și un autoturism s-au ciocnit frontal. Sunt mai multe victime
25/12/2024 00:19

Un accident violent a avut loc in comuna Pipirig din judetul Neamt marti seară. In accidentul rutier au fost implicate un microbuz in care se aflau un bărbat si un copil si un autoturism in care se aflau trei ...

Incident bizar în Bacău! O femeie a furat seiful cu jumătate de milion de euro din casa părinților. Polițiștii o caută
24/12/2024 19:33

Un incident bizar a tulburat linistea unei localităti din judetul Bacău chiar in ajun de Crăciun. Politia a intrat in alertă după ce a fost sesizată că o femeie ar fi furat de la familia sa din localita ...

Daruri din partea poliţiştilor din cadrul Secţiei 7 Poliţie Rurală Brusturoasa
24/12/2024 14:50

În spiritul Crăciunului, poliţiştii din cadrul Secţiei 7 Poliţie Rurală Brusturoasa au fost mesagerii Moşului şi au organizat şi indeplinit o misiune caritabilă in comunele Palanca şi Brusturoa ...

Poliţişti de frontieră şi vameşi din Sculeni, trimişi în judecată pentru luare de mită
23/12/2024 19:18

Procurorii din cadrul DNA Iaşi au dispus trimiterea in judecată a mai mulţi poliţişti de frontieră şi vameşi care sunt acuzaţi de luare şi dare de mită, şi abuz in serviciu, la Punctul de Trecere a ...

Accident mortal la Bacău. Un bărbat și-a pierdut viața la Dumbrava
23/12/2024 15:45

Un bărbat a murit după ce maşina in care se afla ca pasager a intrat, duminică, intr-un parapet, pe drumul naţional DN 2 (E85), in localitatea Dumbrava, a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) ...

Crăciunul în Catedrala Romano-Catolică Iași
23/12/2024 15:30

Crăciunul celebrează marele eveniment care a avut loc in urmă cu mai bine de două mii de ani, cand, intr-o noapte, păstorii au auzit vestea: „Astăzi, in cetatea lui David, vi s-a născut un Mantuito ...

2025 începe cu eleganța și farmecul muzicii lui Johann Strauss fiul, în Gala Concertului de Anul Nou
23/12/2024 15:16

Filarmonica MOLDOVA din Iasi invită publicul să trăiască un inceput de an 2025 plin de armonie si splendoare, in cadrul celebrului Concert Simfonic de Anul Nou – Gala Johann Strauss fiul. Evenimentul, ...

De ciudă că l-a fugărit, i-a furat duba
23/12/2024 07:59

 Sergiu B. din Dagaţa făcea parte dintr-o gaşcă de şase tineri, a căror distracţie maximă era să sune, fără vreun motiv, la porţile oamenilor din sat, apoi s-o rupă la fugă. Operau seara tarz ...

Poliţiştii de frontieră se aşteaptă la o creştere semnificativă a valorilor de trafic în punctele de trecere a frontierei
23/12/2024 07:22

Poliţiştii de frontieră se aşteaptă la o creştere semnificativă a valorilor de trafic in punctele de trecere a frontierei, in mod special la graniţa cu Ungaria, in contextul in care mulţi cetăţeni ro ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei