Transportatorii de lemne îşi bat joc de drumuri FOTO
Dimensiune font:
Consiliul Judeţean Suceava a asfaltat, în august – septembrie, drumul din vârful Rarăului * acum, ruta este destinată numai turiştilor * cu toate acestea, transportatorii de lemn nu se dau în lături să care buşteni cu TIR-urile, pe un drum unde sarcina maximă admisă este de 3,5 tone * pentru acest lucru limitatoarele de înălţime de la intrarea pe drum au fost „înălţate” pe nişte trunchiuri de copaci
În judeţul cu cea mai mare suprafaţă împădurită din ţară, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Suceava nu are ac de cojocul transportatorilor care circulă ilegal. Nu-i de mirare. Instituţia are doar şase angajaţi şi un singur cântar pentru maşinile de mare tonaj. Aşa se explică şi tupeul transportatorilor, care după ce-şi încarcă maşinile peste limita admisă, circulă pe drumuri interzise.
La începutul toamnei, Consiliul Judeţean (CJ) Suceava a inaugurat drumul TransRarău, care face legătura dintre Valea Bistriţei de la Chiril şi Valea Moldovei la Pojorâta. Artera judeţeană a fost asfaltată pentru prima dată în ultimii 25 de ani. Drumul are o lungime de 12 kilometri şi investiţia a fost aşteptată de oamenii din zona de munte a judeţului, care cred că turismul se va intensifica în zonă mulţumită arterei. Preşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Cătălin Nechifor a declarat, în nenumărate rânduri, că drumul este turistic, iar peisajul este spectaculos în mai tot timpul anului. De altfel, sunt multe voci care au spus că TransRarăul este aproape la fel de spectaculos ca Transfăgărăşanul.
Au înălţat limitatoarele
Pentru că drumul este proaspăt modernizat autorităţile au vrut să-l protejeze. Aşa că au interzis accesul maşinilor de mare tonaj pe această arteră prin montarea a două limitatoare de înălţime. Măsura nu s-a dovedit eficientă din moment ce transportatorii de lemne circulă nestingheriţi pe TransRarău. Limitatoarele nu au dispărut, dar au fost adaptate. Persoane necunoscute au înălţat bariera de pe stâlpii de piatră cu ajutorul unor buşteni. „Poliţia şi ISCTR-ul au făcut controale şi în 2013 şi în 2014, cu oamenii pe care-i au. ISCTR are şase angajaţi şi un cântar pentru maşinile de mare tonaj”, a declarat prefectul Florin Sinescu. Cu un singur cântar, controalele nu sunt eficiente. Transportatorii sunt uniţi, se anunţă între ei când sunt controale.
Evident că atunci când organele de control montează cântarul pe DN2, transportatorii circulă pe DN17 şi invers. Prefectul Sinescu susţine că atunci când vor să facă controale de 24 de ore sau de 72 de ore, adică ceva mai serioase, angajaţii ISCTR Suceava apelează la colegii lor de la Botoşani. Când vin la Suceava, cei din Botoşani iau cu ei şi cântarul pe care-l au în dotare. Problema este că aceste controale periodice nu-şi dovedesc eficienţa. S-ar impune verificări permanente, pentru că şi activitatea transportatorilor este una permanentă şi nu sezonieră.
Oana ŞLEMCO
Statisticile arată că transportatorii care-şi încarcă maşinile peste limita admisă de lege se fac vinovaţi de degradarea şoselelor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau