Transportul metropolitan, la mâna ieșenilor
Dimensiune font:
Miroslava este una dintre puţinele primării care au lansat în dezbatare publică proiectul transportui public metropolitan * de pe 1 ianuarie 2023, CTP Iaşi va opera cu autobuze şi midibuze pe raza tuturor localităţilor din Zona Metropolitană
De la 1 ianuarie 2023, activitatea de transport în zona metropolitană va suferi modificări în sensul CTP Iaşi va opera, cu autobuze şi midibuze, pe rute deservite în prezent de transportatorii judeţeni. Sunt zece comune ale căror cetăţeni vor resimţi avantajele unui transport de calitate, la preţuri corecte, iar singurele elemente rămase de clarificat în acest moment sunt cele care ţin de orarul respectivelor curse. Miroslava este una dintre puţinele primării care au lansat în dezbatare publică proiectul transportui public metropolitan. „Aducem la cunoștința publicului propunerile de trasee și stații de transport public metropolitan în Comuna Miroslava de la 1 ianuarie 2023. Persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare la Registratura Primăriei Comunei Miroslava (str. Constantin Langa, nr. 93) sau e-mail: secretariat@primariamiroslava.ro”, spun oficialii Primăriei. Iniţial, era vorba de cinci trasee, dintre care unul (traseul 23) este funcţional în acest moment. În noua variantă, sunt propuse şase trasee: traseul Iași (Podu Roș) - Miroslava - Valea Ursului - Vorovești și retur, traeul Iași (Tehnopolis) - Horpaz (Str. Principală - Str. Unirii - Str. Nouă) - Ciurbești (Str. Principală); retur Ciurbești (Str. Principală) - Horpaz (Str. Nouă) - Iași (Tehnopolis), traseul Iași (Tehnopolis) - Horpaz (Str. Principală - Str. Bisericii) - Dancaș (Str. Principală) și retur, traseul Brătuleni (METRO - Parcul Industrial – centru sat) - Vorovești - Valea Ursului - Uricani - Brătuleni (METRO), traseul Primăria Comunei Miroslava - Cornești - Proselnici și retur şi traseul Iași (Tehnopolis) - Valea Adâncă (Str. Principală - 5 Drumuri - Str. Livezilor) - Balciu (Str. Dealu Nucului - Str. Biserica Sfântul Nicolae - Str. Viei) - Valea Adâncă (Str. Pepinierei) - Iași (Tehnopolis)
Autobuze pentru toate localităţile din Aroneanu
Un alt UAT pe raza căruia vor opera autobuzele CTP Iaşi este comuna Aroneanu. La finalul lunii martie, Primăria Aroneanu este înştiinţată de disponibilitatea operatorului ieşean de a face curse regulate pe două trasee: Tg. Cucu - Şoseaua Moara de Vânt - Complex Roua - Dorobanţ, respectiv Tg. Cucu - Şoseaua Moara de de Vânt - Complex Roua - Primăria Aroneanu. Cetăţenii s-au arătat nemulţumiţi de faptul că doar două localităţi din cele patru care compun comuna vor fi tranzitate de autobuzele operatorului ieşean, prin urmare s-a luat decizia înfiinţării altor două trasee: Complex Roua - Şorogari şi Primăria Aroneanu - Rediu Aldei.
Cu cinci rute, bârnovenii par privilegiaţi
Bârnova este o altă comună a cărei locuitori au susţinut, în repetate rânduri, necesitatea introducerii de rute de autobuz către şi dinspre municipiu, invocând faptul că operatorii judeţeni sunt foarte scumpi şi folosesc microbuze vechi.
Diriguitorii CTP Iaşi au propus, într-o primă fază, trei rute, toate având ca punct de plecare interescţie Cotnari. Este vorba de Casa Sindicatelor - Bârnova - sat Todirel - retur, Casa Sindicatelor - Păun, Casa Sindicatelor - Frigorifer - Vișan. Ulterior, au mai fost formulate două propuneri, autobuzele operatorului ieşean urmând să facă legătura între sat Bârnova şi Pietrărie, respectiv între Vişan şi intersecţia cu strada Crăiţelor.
Curse spre Cârlig
Spre Tomeşti, localitate tranzitată deja de autobuzele de pe traseul 29, se propune un singur traseu: Rond Ţuţora - Tomeşti - Goruni - Chicerea. Se mai vehicula varianta unei rute capăt Tomeşti - sat Ţuţora, însă aceasta a căzut, urmând ca prima rută să fi deservită de mai multe mijloace de transport. În schimb, spre Holboca se menţine propunerile anterioare: Tătărași Sud - Rond Dancu - Primăria Holboca - Rusenii Vechi - Rusenii Noi - retur , respectiv Tătărași Sud - Str. Aeroportului - sat Valea Lungă - retur.
Către Popricani variantele propuse sunt mai mult decât rezonabile având în vedere că sunt propuse patru trasee. Primul este pe ruta Tg. Cucu - Bd. C.A. Rosetti - Cârlig - Vânători - Popricani, iar al doilea pe ruta Rond Agronomie - Șos. Ștefan cel Mare și Sfânt - Cârlig - Vânători - Popricani. Înte timp, au apărut şi variantele Tg. Cucu - Cârlig - Cuza Vodă, respectiv Popricani - Ţipileşti.
Cu trei propuneri de trasee, comuna Rediu este şi ea privilegiată în comparaţie cu alte UAT-uri. Autobuzele CTP ar urma să opereze pe itinerariul Rond Copou – Breazu – Horlești, Rond Păcurari – Primăria Rediu şi Breazu – Horleşti. În schimb, spre Ciurea, at fi un singur traseu (Podu Roş – Dumbrava – Şanta), la fel şi spre Ţuţora (Tomeşti – Ţuţora - Oprişeni). În fine, ultimele două trasee anunţate de cei de la CTP Iaşi au în vedere Valea Lupului. În acest din urmă caz sunt două rute care pornesc din Rond Păcurari spre Popas Păcurari şi zonele de case. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau