Trenurile, mai lente decât înainte de-al Doilea Război Mondial
Dimensiune font:
Unele curse durează mai mult ca acum 70 de ani * cu toate acestea, moldovenii preferă călătoriile cu trenul pentru că sunt sigure
Trenurile de lung parcurs din România ocupă poziţia a cincea în topul punctualităţii, potrivit Comisiei Europene, depăşindu-le din acest punct de vedere pe cele din Suedia, Marea Britanie şi Franţa. Vestea proastă este că, din cauza stării din ce în ce mai precare a căii ferate, timpii de parcurs au crescut foarte mult, iar unele curse au o durată mai mare decât acum 70 de ani.
Management defectuos
În ciuda condiţiilor proaste din trenuri şi a vitezei lente, sunt mulţi moldoveni care aleg trenul în faţa autocarelor sau microbuzelor, siguranţa fiind unul dintre motive. „Merg frecvent la Bucureşti şi în nordul ţării şi de fiecare dată aleg trenul. Nu trebuie să stau înghesuit în microbuz sau să ajung şi pe mâna unui şofer nebun”, spune Paul Toma, din Bacău. Decăderea CFR se datorează şi risipei de bani din ultimii ani. De exemplu, Gara Bacău s-a remarcat printr-o investiţie care a uluit pe toată lumea. Cuprinsă într-un program de modernizare, la final s-a constatat că s-au cheltuit inutil banii pentru construirea unei scări cu bare de inox şi plăci de pavat scumpe care se opreşte la etaj într-un zid. Ar fi trebuit să ducă în sala de aşteptare, însă cei din conducere s-au răzgândit şi şi-au făcut acolo birouri.
Numărul de călători scade
La Vaslui şi Botoşani sunt tot mai puţini călători. Doar dimineaţa şi seara este ceva trafic, fiind vorba despre cei care fac naveta. Dacă preţul ar fi oarecum convenabil, orarul îi deranjează pe cei mai mulţi. „Eu circul frecvent cu trenul şi nu pot să spun că nu sunt mulţumit. Dacă mă enervează ceva e aşteptatul în gară. Niciodată nu am văzut un tren să vină la timp. Ba plouă, ba ninge, ba e cald şi se dilată liniile”, a spus Doru Chirvase, din Vaslui. Situaţia se regăseşte şi în Botoşani, unde ieri dimineaţă, spre exemplu, în toată gara erau doar doi călători, unul dintre ei fiind Aneta Chelaru, de 65 ani. „De patru ani nu am mai fost în gară, dar acum am fost impresionată. Este foarte frumoasă şi au reuşit să ofere condiţii uimitoare. Dacă s-ar merge şi mai rapid cu trenul ar fi şi mai bine”, a spus femeia. De altfel România se plasează pe ultimele locuri când vine vorba de trenurile de scurt parcurs. „La scurt parcurs este greu de lungit marjele de timp. În plus aceste trenuri nu circulă în regim prioritar, precum cele de lung parcurs”, explică oficialii CFR Călători. Situaţia este recunoscută inclusiv de Guvern, care nu a luat nicio măsură.
Grupaj coordonat de Lucia HACMAN
Trenurile au ajuns să circule de două ori mai încet decât acum 10 ani, iar o călătorie cu trenul durează mai mult decât înainte de cel de-al doilea război mondial. Dacă în 1939 timpul de parcurs pentru Bucureşti-Buzău era de 1 oră şi 28 de minute, acum aceeaşi rută este parcursă într-un timp mediu de 1 oră şi 51 de minute
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau