Turcii vor construi şoseaua de centură a Bacăului
Dimensiune font:
Tronsonul va avea aproape 31 de kilometri, fiind direcţionat pe două axe * valoarea lucrărilor se ridică la 591.224.807 lei, fără TVA * proiectul a fost lansat în urmă cu 20 de ani şi abia acum a primit finanţare
Compania turcă Eko Insaat Ve Tic As va construi şoseaua de centură a municipiului Bacău, ce va avea o lungime în regim de autostradă de aproape 33 de km. Investiţia face parte din strategia rutieră a oraşului.
Proiect finanţat după 20 de ani
Câştigătoare a licitaţiei organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), firma turcească a prezentat un portofoliu bogat de lucrări executate în Turcia, Bulgaria şi Kazahstan. „Centura ocolitoare a Bacăului a devenit o certitudine, după aproape 20 de ani de la iniţierea proiectului. Lucrarea a fost scoasă la licitaţie în aprilie 2013 şi, după evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas patru dintre cele zece firme ofertante. La finalul evaluării, comisia a situat pe primele două poziţii, după preţul cel mai scăzut, compania Eko Insaat Ve Tic As, care a oferit un cost de 393,8 milioane de lei, urmată de asocierea Max Boegl Romania SRL - Astaldi Italia, care a cerut 488,4 milioane de lei”, a declarat Ionuţ Tomescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bacău. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu finanţare comunitară, a trebuit să fie integrat în coridorul Paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă.
Modernizări pe 6 străzi
Valoarea estimată a proiectului de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Bacău este de 591.224.807 lei, fără TVA. Centura va avea aproape 31 de kilometri, fiind direcţionată pe două axe. Prima va pleca spre Est, din nordul comunei Nicolae Bălcescu, urmând să se termine aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săuceşti, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua, cu o lungime de peste 18 km, spre vest, va face joncţiunea cu Centrul de Afaceri şi Expoziţii. „Scopul acestor investiţii este fluidizarea traficului urban şi de tranzit, reducerea timpului de transport şi, implicit, a consumului de carburant. În plus, maşinile de mare tonaj nu vor mai afecta zone din oraş şi pe locuitorii din Letea Veche”, a declarat primarul Romeo Stavarache. Şoseaua de centură a Bacăului face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiu, Primăria incluzând-o în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Strategia include şi modernizarea a 6 străzi, a două pasarele de cale ferată, a podului Şerbăneşti de peste râul Bistriţa şi a pasajului rutier subteran. (Ionuţ Şerban)
„Valoarea proiectelor din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiu depăşeşte 39 de milioane de euro, fapt ce situează Bacăul printre primele din ţară în ceea ce priveşte accesarea şi absorbţia proiectelor cu fonduri europene” - primarul Romeo Stavarache
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau