Val de reclamații împotriva prestatorilor de servicii și a comercianților, la CRPC Iași
Dimensiune font:
* calculul facturilor la energie, gaze și telefon i-a făcut pe mii de moldoveni să-și reclame operatorul de servicii la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Est (Iaşi) * în primele 11 luni din acest an, CRPC Iași a înregistrat 9.482 plângeri, ceea ce reprezintă o medie de aproape 38 reclamații în fiecare zi lucrătoare!
Furnizorii de energie electrică/gaze naturale, cei de servicii telefonie mobilă/cablu TV/internet și comercianții sunt printre principalii „inamici” ai cetățenilor din regiunea de Nord-Est (județele Iași, Suceava, Botoșani, Neamț, Bacău și Vaslui).
Doar în primele 11 luni din acest an, la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Est (Iaşi) au fost înregistrate peste 5.841 reclamații doar în cazul prestatorilor de servicii (față de 5.657 reclamații în anul 2022 și 4.577 reclamații în 2021), și 3.641 redclamații împotriva comerțianților ( 3.788 în anul 2022 și 2.627 reclamații în 2021).
Cele mai des întâlnite subiecte ale reclamațiilor sunt cele referitoare la facturare furnizare, tarife aplicate (în cazul furnizorilor de energie electrică sau gaze naturale), reziliere contracte, facturare, tarife aplicate (în cazul furnizorilor de servicii telefonie mobilă, cablu TV sau internet).
Alte reclamații au avut la bază calitatea necorespunzătoare a serviciilor prestate, valorile nejustificate ale facturilor, nerespectarea contractului, a garanţiei, reclamă înşelătoare, nerespectarea serviciilor de cazare, nerespectarea serviciilor de transport, nerespectarea serviciilor de livare şi returnare, servicii prestate necorespunzător, comportament incorect al prestatorilor de servicii.
În plus, un alt motiv foarte des întâlnit în reclamațiuile consumatorilor către CRPC Iași îl reprezintă nerespectarea termenului de reparație sau de aducere la conformitate, nerespectarea termenului de livrare firme curierat, nerespectarea clauzelor contractuale, facturarea de servicii, calitatea necorespunzătoare a serviciilor prestate sau nerestituirea contravalorii biletelor de avion pentru zborurile anulate.
În cazul comercianților, temele cele mai des întâlnite ale reclamațiilor vizează comercializarea de bunuri nealimentare (defect în garanție, returnare produs), produse cu defecţiuni, produse expirate, produse depreciate, produse neconforme (atât produse alimentare, cât și produse nealimentare), produse de folosință îndelungată defectate în cadrul perioadei de garanție, produse comandate online necorespunzătoare, nerestituire contravaloare produse comandate online și returnate de consumator, reclamă mincinoasă sau înșelătoare la comercializarea produselor, produse cu termen de valabilitate depășit, produse alimentare depreciate sau alterate, inadvertență prețuri raft / casă de marcat, produse defectate în termenul de garanţie, neconformitate produse. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau