Guvernul Ciolacu și jafurile din bani publici: Au angajat peste 30 de mii de bugetari într-o lună

Dimensiune font:

| 04-12-2023 07:19

Tendința de scădere a numărului de posturi ocupate la stat a încetat, în condițiile în care ultimele date de la Ministerul de Finanțe arată că în luna octombrie erau cu aproximativ 30.000 bugetari față de luna septembrie.

1.289.045 de posturi erau ocupate la stat, conform datelor publice de la Ministerul de Finanțe, aferente lunii octombrie. Cu o lună în urmă, în septembrie, numărul posturilor ocupate la stat era de 1.259.138. Practic, diferența este de 30.266 de posturi ocupate.

Dacă analizăm datele pe cele două mari categorii, adică administrația publică centrală și administrația publică locală, situația este următoarea: la nivel central, în luna octombrie avem 822.948 de posturi ocupate, în timp ce în luna septembrie numărul era de 793.033 de posturi ocupate. În schimb, la nivelul administrației locale, numărul posturilor ocupate în luna octombrie era de 466.457, în timp ce în urmă cu o lună numărul era de 466.105

Așadar, diferța majoră este la nivelul administrației publice centrale. Cea mai consistentă creștere este în domeniul educației. Ministerul Educației are în luna octombrie 300.124 de posturi ocupate, iar în septembrie avea 273.070 de bugetari. Cu toate că este un minister mare din punct de vedere al angajaților, la Interne nu au fost mari schimbări. În octombrie sunt 124.348 de posturi ocupate, în timp ce în luna anterioară erau cu circa 600 mai mulți, adică 124.926.

Pe de altă parte, la Ministerul Apării numărul posturilor a crescut cu 165, de la 71.390 la 71.555 de posturi ocupate. Apoi, la o serie de ministere observăm creșteri de zeci de posturi. La Finanțe, numărul a crescut de la 24.872 la 24.906 (34 în plus). La Ministerul Muncii, a avut loc o creștere a numărului de posturilor ocupate cu 39, de la 4.044 în septembrie la 4.083 de posturi. la Mediu sunt cu 42 de posturi ocupate în plus, în timp ce la Agricultură 24 de posturi în plus ocupate.

Nici Ministerul Transporturilor nu s-a lăsat și are cu 60 de posturi în plus ocupate, de la 632 la 692, în timp ce un minister foarte mare ca număr de angajați, cel al Sănătății, a rămas cu același număr, 18.302. Iar Ministerul Sănătății face parte dintr-un domeniu căruia nu i se aplică „înghețarea posturilor”. Nu la fel s-a întâmplat la MIPE, unde a crescut numărul posturilor ocupte cu 98, dar instituția e tot printre cele care are încă undă verde la angajări, pentru că se ocupă cu programe cu finanțare externă.

Nici Ministerul Transporturilor nu s-a lăsat și are cu 60 de posturi în plus ocupate, de la 632 la 692, în timp ce un minister foarte mare ca număr de angajați, cel al Sănătății, a rămas cu același număr, 18.302. Iar Ministerul Sănătății face parte dintr-un domeniu căruia nu i se aplică „înghețarea posturilor”. Nu la fel s-a întâmplat la MIPE, unde a crescut numărul posturilor ocupte cu 98, dar instituția e tot printre cele care are încă undă verde la angajări, pentru că se ocupă cu programe cu finanțare externă.

Camera Deputaților a adus oameni în plus

În schimb, o creștere evidentă poate fi observată la o instituție în care cu greu poate fi crezut că e nevoie de personal esențial, cum e în domeniul sanitar sau cel al educației. Mai precis, la Camera Deputaților numărul angajaților a crescut de la 1.778 la 1.851 (73 de posturi în plus). Și la Secretariatul General al Guvernului, numărul a crescut de la 5.082 posturi ocupate la 5.139 posturi ocupate (57 de posturi în plus). 24 de posturi în plus sunt și la Curtea de Conturi

Un număr impresionant d eposturi în plus poate fi întâlnit la cayegoria „instituții finanțate integral din venituri proprii”. Mai precis, la instituțiile de învățământ superior de stat, acolo unde numărul de posturi ocupate a crescut de la 65.764 la 68.451.

În plan local, numărul posturilor ocupate din cadrul autorităților executive locale (primării, prefecturi, consilii județene etc) a crescut cu doar 388 de posturi, însă din spate vin sute de concursuri în derulare.

Lunile trecute, tendință de diminuare

1.259.138 de posturi la buget au fost în total ocupate în luna septembrie, cu aproximativ 80 mai mult față de 1.259.055, în luna august. Totuși, comparând cu lunile precente, ritmul angajărilor la stat era în scădere, după ce 1.283.709 de posturi erau ocupate la stat în luna mai și 1.284.199 de posturi erau ocupate în luna iunie. Și în iulie, numărul posturilor la stat scăzuse, după ce datele arătau că sunt în mediul public 1.283.205 persoane angajate.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Se desfășoară un război diplomatic între Rusia și România? Ataşatul militar al țării noastre şi adjunctul său, declaraţi
10/04/2025 07:00

Ministerul rus de Externe l-a convocat miercuri pe insărcinatul cu afaceri al Romaniei la Moscova, Liliana Burda, pentru a-i inmana o notă prin care Rusia aduce la cunoştinţă faptul că ii declară "person ...

Ponta către Simion: Să nu cedezi!
10/04/2025 06:57

Lovitura din USR prin care i s-a retras sprijinul Elenei Lasconi in cursa pentru prezidentiale este motiv pentru Victor Ponta să abereze iar electoral. „Incet, incet, toti romanii află cine este, de fapt, ...

Năstase, exploziv: Coaliția ar fi trebuit să meargă la prezidențiale cu Isărescu în locul lui Crin
10/04/2025 06:53

Fostul lider pesedist Adrian Năstase lansează o opinie bombă, sustinind că actuala coalitie PSD-PNL-UDMR ar fi trebuit să meargă in alegeri cu Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, in locul lui Crin Antonesc ...

PNL a vrut suspendarea președintelui pentru o lansare de carte. Azi e OK să vină la lansare de candidat
10/04/2025 06:51

Presedintele interimar al Romaniei, Ilie Bolojan, a participat ieri si a tinut si un discurs la lansarea candidatului Aliantei electorale ”Romania Inainte” la prezidentiale, Crin Antonescu, făcind presa pr ...

Antonescu susține că prezența lui Bolojan la evenimentul electoral nu a contravenit Constituției
09/04/2025 15:08

Candidatul aliantei electorale „Romania, Înainte”, Crin Antonescu, a declarat miercuri că presedintele interimar Ilie Bolojan nu a incălcat in niciun fel atributiile constitutionale prin par ...

Guvernul pregătește un sistem de evidență și standardizare a competențelor digitale, anunță Florin Spătaru
09/04/2025 13:05

Unul dintre obiectivele incluse in Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR) il reprezintă infiintarea unui registru destinat cartografierii si standardizării competentelor digitale ale cetătenilor ...

Contextul actual impune prezența unui lider autentic, capabil să inspire și să unească națiunea
09/04/2025 13:01

Romania are nevoie, intr-un context tot mai dificil, de un lider autentic, iar functia de presedinte al tării nu mai poate fi privită ca un simplu mandat, ci ca o veritabilă misiune, a afirmat miercuri candi ...

Forumul Judecătorilor critică Legile justiției din 2022, considerându-le o deteriorare semnificativă a sistemului
09/04/2025 10:11

Forumul Judecătorilor din Romania a transmis miercuri că pachetul de legi privind justitia, adoptat in 2022, a generat un recul semnificativ in functionarea sistemului judiciar, afectand grav principiile fund ...

România, în linie cu obiectivele stabilite pentru aderarea la OCDE, spune premierul Ciolacu
09/04/2025 09:55

Romania avansează constant in procesul de aderare la OCDE, bifand al 13-lea aviz formal din cele 25 necesare, cel aferent guvernantei corporative, a anuntat premierul Marcel Ciolacu. „Am trecut cu succe ...

Guvernul se reunește miercuri în ședință
09/04/2025 07:52

Guvernul se reuneste miercuri in sedintă, urmand să analizeze, printre altele, Strategia pentru guvernare deschisă in Romania 2025 - 2030. 'Strategia pentru Guvernare Deschisă in Romania va contribui la de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei