Exporturile din primele șase luni au susținut afacerile Antibiotice în plină pandemie

Dimensiune font:

| 14-08-2020 14:21

Compania Antibiotice SA (simbol ATB) a remis Bursei de Valori Bucureşti, azi, 14 august, raportul ce cuprinde rezultatele economico-financiare aferente primului semestru al anului 2020.

 

  Afacerea Antibiotice, în contextul pandemiei

 

Odată cu declanșarea pandemiei provocate de virusul SARS-CoV-2, la finalul primului trimestru din 2020, strategia organizației a fost recalibrată pentru îndeplinirea a două obiective esențiale.

 Sprijinirea sistemului medical românesc, puternic afectat de această criză fără precedent, cu medicamentele utilizate în schemele de tratament simptomatic și asimptomatic pentru Covid 19.

 Menținerea sănătății și siguranței angajaților proprii.

 

Astfel, Antibiotice și-a reconfigurat structura de fabricație și a reintrodus în fabricație produsele Paracetamol și Novocalmin® (metamizol sodic), aflate, la acea dată, pe lista produselor lipsă din farmacii, însă necesare în schemele terapeutice pentru pacienții cu Covid -19.

Totodată, a fost accelerat proiectul de cercetare-dezvoltare a produsului Hidroxiclorochină, astfel încât să fie realizat, în timp optim, un stoc de medicamente, aflat la dispoziția Ministerului Sănătății, în eventualitatea unor solicitări interne.

Solidaritatea companiei cu sistemul medical românesc s-a concretizat în primele luni de pandemie și în ajutoare financiare și donații în materiale sanitare de strictă necesitate și medicamente, pentru zece spitale din România. 

În aceeași sferă de preocupări, compania a inițiat și finalizat cercetarea a trei produse biocide, ce pot fi reproduse pe fluxurile proprii de fabricație.

La finalul lunii iunie, Antibiotice produsese deja primele două soluții dezinfectante pentru suprafețe, ambalate în flacoane de 1 litru și 5 litri, conform autorizației eliberată de Institutul Cantacuzino, urmând ca o nouă formulă de gel dezinfectant pentru mâini să fie trimisă spre analiză unui laborator extern, în vederea acreditarii și introducerii în portofoliul companiei.

În toată această perioadă, compania a fost alături de sistemul medical și partenerii distribuitori, cu întreg portofoliul de 150 de produse, reușind să achiziționeze, în condiții de restricții ale transportului și politicilor protecționiste ale unor state, substanțele active, necesare continuării fabricației de medicamente.

 

Veniturile din vânzări în primul semestru, în valoare de 146,38  milioane lei

În acest context atipic, veniturile din vânzări, respectiv veniturile din vânzarea produselor farmaceutice către partenerii interni și externi, realizate în primele șase luni, au fost de 146,38 milioane de lei, ceea ce reprezintă 85% din valoarea obținută în aceeași perioadă a anului 2019.

Remarcăm faptul că, în contextul scăderii pieței farmaceutice locale, afacerile la export au echilibrat veniturile prin creșterea ponderii acestora la 50% în primul semestru din 2020 (comparativ cu 42%, în 2019).

Compania a realizat, în aceeași perioadă, venituri totale în valoare de 182 milioane lei, comparativ cu 206 milioane de lei, obținute în prima jumătate a anului 2019. Acest lucru indică un grad de realizare de 88,3%  a acestui indicator, comparativ cu anul 2019.

Aferente acestor venituri totale, veniturile din exploatare sunt în valoare 179 milioane lei, comparativ cu 203 milioane lei cât s-au înregistrat în anul 2019, respectiv un grad de realizare de 88%, similar trendului cheltuielilor de exploatare, care sunt în valoare de 155,5 milioane lei, în comparație cu 175,2 milioane lei ale anului 2019.

Corespunzător celor enumerate mai sus, rezultatul brut al primelor șase luni a fost de 19,4 milioane lei, comparativ cu 24,9 milioane lei realizat în primul semestru al anului 2019,  adică un grad de realizare de 78%.

 

Consolidarea vânzărilor pe piețele internaționale, premiza pentru echilibrarea

cifrei de afaceri a companiei

În primele șase luni ale anului 2020, marcate de criza noului coronavirus, compania a onorat contracte în valoare de 73,8 milioane lei pe piața internațională, reușind o creștere cu 2%, comparativ cu anul anterior, când exporturile au înregistrat valoarea de 72,7 milioane lei.

Antibiotice a răspuns atât solicitărilor partenerilor tradiționali, cât și celor venite din partea sistemelor sanitare internaționale, susținându-le cu medicamente asociate tratamentului Covid-19, deși condițiile nu au fost din cele mai prielnice. Măsurile de restricționare a vânzărilor către piața externă (impuse de legislația specifică stărilor de urgență și de alertă), perturbarea transportului terestru și aerian de mărfuri, către toate zonele lumii și creșterea volumului de documentație solicitată de Ministerul Sănătății pentru aprobarea exporturilor, au solicitat identificare de soluții rapide și eficiente.

 Au fost astfel adjudecate licitații în SUA, Marea Britanie și Ungaria pentru aproximativ 2,5 milioane flacoane injectabile și a fost gestionată corespunzător dublarea cererii de peniciline sterile din țările scandinave (Danemarca, Norvegia). Totodată, au fost realizate  exporturi de primă urgență, solicitate de guvernele din Lituania, Letonia și Olanda și au fost mobilizate resurse pentru a răspunde pozitiv cererii de ajutor pentru medicamente destinate tratamentului în spitalele din țări în curs de dezvoltare ca Irak și Yemen.

În ce privește exportul de Nistatină - produs pentru care compania este recunoscută ca lider mondial - a fost înregistrată o creștere medie cu 6% a consumului, la principalii clienți din America de Nord, Europa, Australia, Asia și Africa. S-au creat astfel premize sănătoase de consolidare a afacerii pe termen lung, în contextul în care Antibiotice intenționează să-și mărească cantitativ producția acestei substanțe active.

Valoarea vânzărilor obținute, la șase luni, la export, pentru medicamentele în formă finită și substanța activă Nistatină a reușit să susțină cifra de afaceri a companiei astfel încât, în această perioadă marcată de efectele de bumerang ale pandemiei, exporturile au reprezentat 50% din afacerile primului semestru.

 

Creștere cu 6,4% a consumului de medicamente marca Antibiotice, în spitale

În contextul măsurilor luate în anul 2020, la nivel național, pentru limitarea răspândirii virusului SARS-COV-2, prin limitarea mobilității fizice, reducerea internărilor în spitale și a contactului cu cadrele medicale în primul semestru al anului 2020, consumul de medicamente, marca Antibiotice, pe piața internă, a atins valoarea de 152,3 milioane de lei, care reprezintă 91,2% din valoarea consumului înregistrată la jumătatea anului trecut, de 167 milioane lei.

Acest consum de medicamente s-a realizat prin două canale principale, reprezentate de sistemul de farmacii cu circuit deschis (retail) și de spitale (hospital).

Pe canalul retail, valoarea consumului de medicamente din portofoliul Antibiotice este in valoarea de 112 milioane lei, ceea ce reprezintă 90,3 din valoarea realizata în perioada similară a anului 2019.

Pe canalul hospital reprezentat de spitale, compania Antibiotice a înregistrat un consum de 40,4 milioane lei, spre deosebire de 37,9 milioane lei, cât a realizat în prima jumătate a anului trecut, ceea ce reprezintă o creștere cu 6,4%. Această creștere a consumului pe canalul hospital se datorează consolidării consumului de produse injectabile precum Meropenem Atb,  Amoxiplus®, Ampicilină, Cicloserină Atb, recunoscute pentru valoarea lor terapeutică.

 

Măsuri de siguranță și protecție pentru continuitatea producției autohtone

Pentru a-și derula activitatea în mod continuu, protejând sănătatea și siguranța salariaților,  compania a luat măsuri de protecție încă de la finele lunii februarie.

Antibiotice și-a regândit structural activitatea, pe trei scenarii de lucru, corespunzătoare înaintării, gradual, în pandemie. Astfel, s-a reușit, ca printr-o gestionare atentă și scrupuloasă a tuturor activităților și riscurilor potențiale de contaminare, niciunul din cei 1400 de salariați ai fabricii să nu fie infectat în primul semestru al anului 2020, iar activitatea să decurgă neîntrerupt.

Pe parcursul celor 3 luni și jumătate de situație excepțională, organizația a implementat politici de siguranță și a alocat resurse care se ridică la peste 150.000 de Euro, necesare implementării deciziilor pentru minimizarea riscurilor de contaminare virală. Dintre măsurile luate, amintim: asigurarea angajaților cu echipamente speciale de protecție, igienizarea și dezinfectarea constantă a spațiilor, suplimentarea mijloacelor de transport și modificarea programului de lucru, introducerea lucrului de acasă, adaptarea spațiilor de muncă la distanțarea socială, testarea preventivă a angajaților pentru limitarea unei posibile contaminări la nivelul fabricii.

  

 Sumarizând, rezultatele primului semestru din anul 2020 sunt:

 Niciun caz de coronavirus în rândul celor 1.400 de salariați

 Susținerea sistemului românesc de sănătate prin reintroducerea în fabricație a medicamentelor Paracetamol și Novocalmin®, utilizate în schemele de tratament simptomatic pentru Covid-19; accelerarea proiectului Hidroxoclorochină

 Menținerea unei evoluții echilibrate a indicatorilor de venituri-cheltuieli-profit comparativ cu anul 2019, în condiții economice de criză

 Partener de încredere a sistemelor de sănătate ale țărilor în care Antibiotice dezvolta relații comerciale

 Creșterea ponderii exporturilor la 50% din totalul vânzărilor

Persoanele interesate pot consulta Raportul administratorilor aferent semestrului I, 2020 pe site-ul Bursei de Valori București (www.bvb.ro), al Autorității de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secțiunea “Investitori > Informatii financiare > Raportari financiare”.

 

  

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Ce este important să verificăm la mici și bere atunci când facem cumpărăturile pentru minivacanța de 1 Mai
27/04/2025 19:48

 Directorul general al Autoritătii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să acorde o atentie deosebită la aspectul produselor din carne tocată si la c ...

Revoluție medicală: Aurul injectabil, noua soluție pentru boli greu de tratat
27/04/2025 19:21

Aurul, noua sperantă pentru refacerea vederii: injectiile revolutionare testate in SUA Desi poate părea desprins dintr-un scenariu SF, pulberea de aur injectată in ochi ar putea deveni un tratament viabil ...

Cele mai cunoscute remedii naturiste pentru diabet
27/04/2025 16:15

Diabetul este una dintre afectiunile cel mai frecvent gestionate si prin metode naturiste, alături de tratamentul medical prescris. Desi nu există plante sau suplimente care să inlocuiască insulina sau medi ...

Fructul pe care să-l mănânci dimineața în loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie
26/04/2025 19:38

 Mărul este fructul pe care să-l mănanci dimineata in loc de cafea. Produce colagen, are vitamina C, dă energie pentru intreaga zi! Medicii recunosc că este unul dintre cele mai bune alimente pe care ...

Efectele necunoscute și incredibile ale frunzelor de dafin. Nu sunt bune doar în sosul cu carne
26/04/2025 19:21

 Este cunoscut incă din Antichitate pentru proprietătile sale benefice, parfumul său plăcut, dar are si o cunoscută valoare simbolică, semnificand victorie, glorie, onoare. Dar la ce este bun dafinul ...

Vitamina B12 – esențială pentru viață, vitală pentru sănătate
26/04/2025 10:21

Vitamina B12, cunoscută si sub numele de cobalamină, este una dintre cele mai importante vitamine pentru buna functionare a organismului uman. Desi necesarul zilnic este relativ mic, impactul unei deficiente ...

Alimentația antiinflamatoare. Cum să reduci inflamația cronică prin alegeri inteligente
26/04/2025 10:17

Inflamatia este un proces natural de apărare al organismului impotriva infectiilor si rănilor. Totusi, atunci cand devine cronică, inflamatia poate sta la baza multor probleme de sănătate, de la boli autoi ...

Ce rol joacă inflamația atunci când nu reușești să slăbești
25/04/2025 16:38

Ai incercat să slăbesti de nenumărate ori, ai tinut diverse diete si ai făcut sport, dar cantarul pare că s-a blocat? Este posibil ca problema să nu fie doar lipsa de disciplină sau de motivatie, ci un p ...

Dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., „Să schimbi starea de spirit a pacientului face, uneori, cât toate tratamentele din lume”
24/04/2025 09:11

 * dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., desemnat „Cel mai bun tanăr medic al anului 2024” Dr. Gheorghe Bălan jr., specialist in gastroenterologie si sef de lucrări la Universitatea de Me ...

Râia revine. O boală uitată, dar nu dispărută, creează din nou probleme
24/04/2025 08:32

 Departe de a fi o relicvă a trecutului, raia reapare tot mai des in comunităti urbane si rurale, in scoli, centre de plasament, cămine de bătrani si chiar in familii cu standarde ridicate de igien� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei