LISTA Rata de infectare din fiecare localitate din România. Unde se depășește pragul de 3 la mie

+ 00000000COVID_over

Dimensiune font:

| 11-01-2022 16:30

 Ministerul Educației a publicat lista cu incidența cazurilor de Covid-19 din toate localitățile din România, în contextul în care pragul de 3 la mia de locuitori este depășit în tot mai multe localități.


Lista este publicată zilnic în vederea stabilirii scenariului de funcționare a unităților de învățământ, precizează edu.ro. Ziua de vineri a rămas ca reper/referință strict pentru rata de vaccinare a personalului din învățământ, criteriu valabil pentru localitățile în care rata de infectare este mai mare de 3‰.

Când trec școlile în online 

  • Potrivit ordinului comun, se ia în considerare rata de vaccinare raportată vineri, astfel că trecerea în online ar urma să se facă de luni, 17 ianuarie pe baza raportărilor de vineri, 14 ianuarie, adică odată cu începerea semestrului al doilea, în cazul în care nu apar alte modificări între timp.

 

"Articolul 3 din ordinul comun Ministerul Educaţiei - Ministerul Sănătăţii se raportează la rata de vaccinare din ziua de vineri. Dacă rata de vaccinare în ziua de vineri este sub 60% şi rata de incidenţă a infectărilor este de peste 3 la mie, începând de lunea viitoare şcolile acelea intră în online. Repet, şcolile care îndeplinesc două condiţii simultan - rata de vaccinare mai mică de 60% şi funcţionează într-o localitate în care rata de infectare este mai mare de 3 la mie", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
 
Acesta a precizat că este vorba şi despre grădiniţe.


Cîmpeanu a afirmat că, având în vedere că au fost schimbate regulile cu privire la durata carantinării, este nevoie şi de o updatare a ordinului comun al ministrului Educaţiei şi ministrului Sănătăţii cu noile reguli la nivel naţional.

"Având în vedere că la nivel naţional au fost schimbate regulile cu privire la durata carantinării este nevoie şi de o updatare a ordinului comun al ministrului Educaţiei şi ministrului Sănătăţii cu noile reguli la nivel naţional şi voi discuta cât se poate de repede cu ministrul Sănătăţii. Avem o colaborare foarte bună între Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii", a mai arătat Cîmpeanu.

Ce prevede acum ordinul comun privind funcționarea școlilor


Pe 19 noiembrie anul trecut, ordinul comun Ministerul Educației - Ministerul Sănătății a fost modificat așa încât orele sa se desfășoare cu prezență fizică acolo unde rata de infectare este de sub 3 la mie, chiar dacă rata de vaccinare a personalului nu atinge pragul de 60%.

Art. 3^2
  • Prin excepție de la dispozițiile art. 3^1, începând cu data de 22 noiembrie 2021, în localitățile în care rata de incidență este sub 3/1000, activitățile didactice se pot desfășura cu prezența fizică în unitățile de învățământ preuniversitar, cu respectarea strictă a normelor de protecție sanitară, independent de procentul de vaccinare a personalului din unitatea de învățământ.
  • (2) În situația prevăzută la alin (1), consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar emit decizia privind reluarea cursurilor cu prezență fizică prin raportare la rata de incidență, publicată pe site-ul Ministerului Educației, cu informarea inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB.
Ulterior, ministrul Educației a precizat și că școlile și grădinițele pot trece în sistem față în față prin decizie proprie încă din ziua imediat următoare scăderii ratei de incidență sub 3 la mie, nu este nevoie să aștepte ziua de vineri ca zi de referință pentru săptămâna următoare. Precizările erau făcute în contextul în care ratele de infectare erau pe trend descendent.

  • “Școlile și grădinițele pot trece în sistem față în față prin decizie proprie, încă din ziua imediat următoare scăderii ratei de incidență sub 3‰, prin hotărârea Consiliului de Administratie al unității de învățământ, cu informarea ISJ/ISMB.
  • In acest sens, începând de astăzi, 24 noiembrie, Ministerul Educației publica zilnic pe site rata de incidență pentru fiecare localitate în parte.
  • Conform Ordinului comun ME-MS nr. 5338/2021, cu modificările și completările ulterioare, trecerea de la sistemul online la cel cu prezență fizică nu mai este condiționată de raportarea la ziua de vineri a fiecărei săptămâni. Ziua de vineri a rămas ca zi de referință doar pentru rata de vaccinare a personalului din învățământ, criteriu valabil pentru localitățile în care rata de infectare este mai mare de 3/1000.
  • Totodată, fac din nou apel la respectarea tuturor regulilor de protectie sanitară în școli și grădinițe”, a transmis Cîmpeanu jurnaliștilor acreditați pe 24 noiembrie.
Articolul din ordinul comun din 5 noiembrie:
 
Art. 3^1
  • ,,(1) Începând cu data de 08 noiembrie 2021, reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60% din personal este vaccinat.
  • (2) Începând cu data de 08 noiembrie 2021, reluarea cursurilor se face în regim online pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent mai mic de 60 % din personal este vaccinat.
  • (3) Consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar emit decizia privind modalitatea de reluare a cursurilor, în conformitate cu alin (1) și alin (2), cu informarea inspectoratelor școlare județene/ISMB.
  • (4) Trecerea de la scenariul online la scenariul cu prezență fizică se face prin decizia consiliilor de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar, cu informarea inspectoratelor școlare județene/ISMB, în situația atingerii procentului de 60% menționat la alin (1).
  • (5) Decizia prevăzută la alin (4) se ia prin raportare la fiecare zi de vineri, conform situației privind personalul vaccinat, publicată și actualizată săptămânal pe site-ul inspectoratului școlar județean/ISMB.
  • (6) Prin excepție de la dispozițiile alin (1) și alin (2), unitățile de învățământ special reiau cursurile începând cu data de 08 noiembrie 2021 cu prezența fizică.”

Când se suspendă cursurile cu prezență fizică

 
  • Suspendarea cursurilor cu prezență fizică în unitățile de învățământ preuniversitar/ conexe se dispune, în condițiile art. 2 și art. 3, pentru o perioada de 14 zile la apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/ preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.
  • La data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/claselor, se suspendă activitatea cu prezența fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioada de 14 zile. Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărârea CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/ instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.
  • La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacții direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ, înainte de îndeplinirea condițiilor de la alin (2). Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărârea CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/ instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB
  • Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezență fizică începand cu a 8-a zi de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care prezintă rezultatul certificat negativ al testului antigen rapid sau RT-PCR realizat în ultimele 24 de ore. Elevii care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, reiau cursurile cu prezență fizică dupa 14 zile de la suspendarea acestora.
  • Prin excepție de la prevederile alin (1), elevii claselor VII- XII/XIII, vaccinati împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum și elevii care au fost confirmati pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv, pot continua cursurile cu prezența fizică.
  • DSP/DSPMB va efectua ancheta epidemiologică, va stabili contacții direcți ai cazurilor confirmate și va decide impreuna cu conducerea unității de învățământ, dacă se impune carantinarea celor care nu fac parte din clasa la care s-au suspendat cursurile, inclusiv a personalului didactic/ nedidactic/ auxiliar.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Blagesti, cu sediul in comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, telefon 0334.805.110, fax 0334.805.109, e-mail primaria _blagesti@yahoo.com, cod fiscal 4834777. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Bun imobil - cladire administrativa (chiosc), in suprafata de 28 mp, si teren aferent, in suprafata de 44 mp, situat in intravilanul satului Blagesti, comuna Blagesti, Str. Primariei nr. 9, judetul Bacau, identificat cu numar cadastral 75133, inscris in cartea funciara nr. 75133, apartinand domeniului privat al Comunei Blagesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Blagesti nr. 29/29.03.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa depusa la sediul Comunei Blagesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 14.05.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.05.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartiment Secretariat, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate: unul interior si unul exterior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.05.2024, ora 10.00, Comuna Blagesti, comuna Blagesti, Str. Aleea Scolii nr. 1, judetul Bacau, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Buhusi, oras Buhusi, Str. Doctor Carol Davila nr. 1, judetul Bacau, cod postal 605100, telefon 0234.265.745, fax 0234.265.744, e-mail: jud-buhusi-gref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 22.04.2024.
Situație îngrijorătoare: Erbicid cunoscut găsit în cantități ridicate în peste 55% din probele de spermă de la o clinică de infertilitate
21/05/2024 19:07

Mai mult de 55% dintre probele de spermă de la o clinică de infertilitate din Franta contineau niveluri ridicate de erbicide, in special glifosat, cel mai comun erbicid din lume. Acest fapt ridică noi intreb ...

În România va ajunge un nou val de praf din Sahara. Ce regiuni vor fi afectate
21/05/2024 18:01

 Din nordul Africii vor ajunge in Romania in seara zilei de marti, dar si miercuri, mase de aer ce aduc si praf saharian, anuntă ANM. Ca urmare a ploilor prognozate in Romania, in următoarele 48 de ore, ...

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai întâlnite motive
21/05/2024 15:29

De ce nu reuşeşti să scapi de stres: cele mai intalnite motive Stresul este de multe ori parte din viaţa cotidiană, in special atunci cand trăieşti intr-un ritm alert şi ai multe responsabilităţi pe ...

Mitofagia, procesul vital pentru sănătatea celulară
21/05/2024 13:48

În vastul domeniu al biologiei celulare, un proces intrigant si esential pentru functionarea optimă a organismului este mitofagia. Aceasta reprezintă un mecanism de auto-curătare si reciclare al celule ...

Mare atenție la apa din supermarketuri: poate distruge rinichii - specialist în bioelectronică
21/05/2024 08:58

Multe persoane preferă să cumpere apă de băut, profitand de varietatea oferită de supermarketuri. Se poate alege intre apă plată si carbogazoasă, apă alcalină, mineralizată, aromatizată si altele. C ...

Iulian Capsali: Florin Piersic - o victimă a crizei medicinei
19/05/2024 07:55

Cazul Florin Piersic, un "tezaur" national, arată - a cata oară? - falimentul sistemului de sănătate din Romania, incapacitatea de a aborda pluridisciplinar un pacient. Poti să mori cu zile, plimbat intre ...

Dragoș Damian: 18 mai 2024. Lume bună la prima lopată din construcția Spitalului Regional de Urgență Cluj
19/05/2024 06:29

Trei zile inainte, 15 mai 2024. Studiu sociologic Colegiul Medicilor: Medicii romani, burnout 36%, teama de malpraxis 80%, intentia de plecare din tără 58% la medicii sub 35 de ani. Felicitări pentru inaugu ...

Margarină sau unt? Răspunde dieteticianul
18/05/2024 00:19

Stim că margarina, ca si untul, este o substantă grasă. Dar e mai putin cunoscut care este cea mai bună pentru organism. „Grăsimile sunt adesea intelese gresit si simplificate excesiv, chiar si de că ...

Tusea convulsivă și sugarii. Primele decese
18/05/2024 00:18

Tusea convulsivă a provocat decesul a doi sugari, anuntă Institutul National de Sănătate Publică.Este vorba despre doi sugari: unul de 4 luni, din Bucuresti, vaccinat corespunzător varstei, cu 2 doze de ...

Cancerul ovarian, în creștere! Atenție la simptome!
18/05/2024 00:17

Incidenta cancerului ovarian, cel mai letal dintre cancerele detectate la femei, este in crestere. Anual, in tara noastră, sunt diagnosticate aproximativ 1.800 de femei cu acest tip de cancer si mai mult de ju ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei