Sunt şi spitale care nu pot oferi servicii corecte

Dimensiune font:

| 22-05-2024 11:58

Carmen Orban, consilierul premierului Marcel Ciolacu, a declarat miercuri că există spitale în ţară care nu pot oferi servicii medicale "corecte" şi a susţinut că este nevoie de o reformă în sănătate.

"Sunt spitale care oferă servicii medicale corecte şi îşi depăşesc contractul cu casa, sunt spitale care oferă o performanţă absolută, dar sunt şi spitale care nu pot oferi servicii corecte. Orice manager din ţara asta dacă se confruntă cu o lipsă majoră de finanţare nu poate să facă performanţă. (...) Este clar că este nevoie de o reformă în sănătate. Cred că dacă facem o mapare corectă a tuturor spitalelor din ţara aceasta şi dacă am fi oneşti unii cu alţii şi am vedea în mod cert şi concret fiecare spital ce servicii medicale poate oferi", a spus consilierul la Conferinţa "Pria Financing the Healthcare System in Romania".

Carmen Orban a afirmat că există spitale care au în structură secţii de neurochirurgie sau secţii de ginecologie, dar nu au decât un ginecolog sau un neurochirurg.

De asemenea, medicul a spus că sunt spitale care au în structură multe secţii chirurgicale, dar în ATI nu au niciun medic angajat.

"Acele spitale nu pot servi, conform contractului cu Casa (CNAS - n.r), servicii medicale corecte. Ca atare, nimeni nu vorbeşte de închidere de spitale şi eu cred că avem nevoie de toate spitalele din ţară pentru că avem nevoie de o mai bună administrare şi o reorganizare. Avem nevoie de centre de permanenţă, avem nevoie de paturi de paleaţie, avem nevoie de foarte multe servicii medicale care sunt complet insuficiente în spitalele actuale. Pentru că spitalele universitare şi spitalele mari, regionale duc greul, sunt deja supraaglomerate şi atunci este o discrepanţă foarte mare. (...) Spitalul Universitar din Craiova trimite în mod frecvent către multe spitale universitare. Nu cred că Craiova nu are servicii medicale la fel ca aceste spitale şi nu cred că ei nu îţi încasează banii de la Casă. Spitale precum Fundeni sau alte spitale depăşesc contractul cu Casa", a arătat Orban.

Potrivit acesteia, mediul privat ar putea să vină cu fonduri private şi să ofere infrastructura lui pentru servicii de care statul are nevoie. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cercetătorii au stabilit cantitatea exactă de alcool consumată săptămânal care ar putea dubla riscul de demență
13/04/2025 21:38

 Consumul a opt pahare de vin sau halbă de bere pe săptămană sau mai mult poate creste semnificativ riscul de a dezvolta dementă, o afectiune care fură memoria, sugerează un nou studiu. Cercetător ...

La ce trebuie să fim atenți când facem cumpărături pentru masa de Paște. Ce este important să verificăm la carne, ouă sau cozonaci
13/04/2025 13:02

 Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vine cu recomandări pentru perioada cumpărăturilor pentru masa de Paste, atrăgand atentia ca toate produsele alimentare să fie cumpărate ...

5 trucuri pentru a-ți menține sănătatea
13/04/2025 12:53

  Sănătatea este caracterizată prin starea de bine a organismului uman. Aceasta poate fi asigurată prin respectarea unor măsuri precum dieta si activitatea fizică regulată. Efectuarea analizelor me ...

Cum îți influențează intestinul starea de spirit: legătura dintre microbiom și sănătatea mintală
13/04/2025 12:10

Se spune adesea că „simtim cu stomacul”. Dar ceea ce părea doar o expresie metaforică, devine astăzi un fapt sustinut de stiintă. Microbiomul intestinal, alcătuit din miliarde de bacterii bene ...

Un test de sânge ar putea detecta boala Parkinson înainte de apariţia simptomelor
13/04/2025 11:42

 Cercetătorii au dezvoltat un test de sange simplu şi „rentabil”, capabil să detecteze boala Parkinson cu mult inainte de apariţia simptomelor, conform unui studiu citat de The Guardian, tr ...

Transplant rar la Iași: un bărbat a fost salvat de ambii părinți, primind câte un rinichi de la fiecare
11/04/2025 20:14

Un bărbat de 39 de ani din Bucuresti a primit o nouă sansă la viată printr-un transplant de rinichi realizat la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” din Iasi, donatorul fiind chiar mama sa. Interve ...

Propunere legislativă: Unitățile sanitare de stat ar putea oferi indemnizații de merit din surse proprii
11/04/2025 18:17

Potrivit unui proiect de ordonantă de urgentă aflat in consultare publică la Ministerul Sănătătii, spitalele de stat vor putea acorda personalului medico-sanitar indemnizatii de merit, din fondurile propr ...

Peste 79.000 de infecții respiratorii raportate în prima săptămână din aprilie, anunță INSP
11/04/2025 14:17

În intervalul 31 martie – 6 aprilie, au fost inregistrate 79.380 de cazuri de infectii respiratorii – gripă clinică, infectii acute ale căilor respiratorii superioare (IACRS) si pneumonii & ...

Când este periculoasă mușcătura de căpușă
11/04/2025 11:55

Odată cu venirea sezonului cald, au reapărut si insectele, drept urmare multe persoane se pot intreba cand este periculoasă muscătura de căpusă. Acestea sunt paraziti care pot transmite diferite boli grav ...

O simplă analiză de sânge ar putea prezice boala Parkinson cu 7 ani înainte de apariția simptomelor
11/04/2025 09:58

Anual, data de 11 aprilie marchează Ziua mondială de luptă impotriva bolii Parkinson, cu scopul de a creste gradul de informare cu privire la această afectiune, de a evidentia impactul pe care il are asupra ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei