Bătaie de joc pentru seniori. Pensionarii sunt puși să plătească mii de lei pentru adeverințe despre care nu știu dacă-i ajută sau nu

10_11zon

Dimensiune font:

| 21-08-2024 20:16

A doua recalculare le golește buzunarele pensionarilor. O adeverință de vechime poate ajunge să coste aproape 3.000 de lei, iar de multe ori nici măcar nu le servește la nimic. Pe de altă parte, unii seniori nici măcar nu-și permit să plătească sumele respective, așa că din start nu mai beneficiază de mica recalculare. În acest timp, instituțiile statului asistă impasibile și nu fac nimic pentru a reduce tarifele prohibitive pe care le solicită pentru eliberarea documentelor din arhive.

Potrivit anunțului oficial, de mica recalculare ar urma să beneficieze acei pensionari care depun documente ce dovedesc faptul că au primit sporuri, prime și alte bonusuri care au fost evidențiate din punct de vedere fiscal.

Problema este că în cazul celor care au iești la pensie de mult timp, arhivele fostelor întreprinderi comuniste s-au pierdut ori au ajuns în administrarea unor entități private. În alte situații este nevoie de o adeverință chiar de la Arhivele Naționale, dar și această instituție aflată în subordinea statului practică niște tarife prohibitive pentru mulți vârstnici.

De exemplu, eliberarea unei adeverințe care să ateste cei 25 de ani de vechime costă mai mult de 2800 de lei, în condițiile în care pensia medie de asigurări sociale de stat este aproape 2300 de lei. Din acest motiv, mulți renunță din start, iar altora le este teamă să plătească sumele solicitate, de teamă că beneficiul obținut este mult prea mic.

Pe rețelele de socializare au apărut și sesizări din partea unor persoane care au plătit taxele pentru obținerea unor documente din arhive, dar acestea nu au fost luate în considerare de casele de pensii.

Recent, Blocul Național Sindical a solicitat Arhivelor Naționale consultări urgente pentru a stabili tarife accesibile, în condițiile în care aproximativ un milion de români care pot beneficia de mica recalculare au nevoie de documente care să dovedească anumite venituri nepermanente.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Începe 'Litoralul pentru toți'. Turiștii se pot caza în hoteluri cu tarife începând de la 38 de lei pe noapte / persoană
20/08/2024 12:43

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) anuntă lansarea unei noi editii a programului social „Litoralul pentru toti”. Turistii se pot caza in hoteluri cu tarife incepand de la 38 de lei pe noap ...

AUR acordă asistenţă juridică pensionarilor nemulţumiţi de recalcularea pensiilor. Anunțul făcut de Simion
19/08/2024 14:40

George Simion, preşedintele Alianţei pentru Unirea Romanilor (AUR), anunţă că juriştii din partidul său acordă asistenţă juridică pensionarilor care sunt nemulţumiţi de noile reglementări din sist ...

800.000 de pensionari nu vor primi nici un leu la recalculare
15/08/2024 00:10

Vesti proste pentru multi dintre seniorii Romaniei. După marea recalculare, peste 800.000 de oameni vor rămane cu pensia la fel. Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, a declarat miercuri, intr-o conferin ...

Statul, mumă și ciumă. Economist: „Dacă mergi la muncă, statul îți ia 42% din câștig. Dacă joci la păcănele, doar 3%”
15/08/2024 00:07

Statul roman nu are milă de angajati si le ia aproape 50% din castigurile salariale, sub forma a diverse taxe si impozite. Cand vine vorba de companiile de pariuri, acelasi stat este mult mai ingăduitor, expl ...

Șeful Poștei Române explică un detaliu extrem de important pentru toți pensionarii: Anunță și data la care vor ajunge deciziile de recalculare
14/08/2024 14:46

Deciziile de recalculare a pensiilor, pe care angajaţii Poştei Romane le vor distribui in toată ţara incepand cu ziua de vineri, 16 august. Un detaliu extrem de important: deciziile pot fi inmanate nu doar ...

Documentul necesar să primești decizia cu pensia recalculată. De ce poștașul vine de 2 ori?
14/08/2024 10:12

Posta romană incepe să livreze deciziile de recalculare incepand de vineri. Conditiile de primire ale documentului sunt foarte drastice. Decizia de recalculare se primeste doar de către beneficiar. Ea nu po ...

Tinerilor din România nu le place munca. Recordul rușinos bifat de țara noastră la nivel mondial
13/08/2024 19:51

O concluzie alarmantă despre tara noastră este trasă de specialisti, după analizarea celor mai recente date. Se pare că tinerilor din Romania nu le place munca. Informatiile transmise de specialistii de la ...

Bătrâni din Ilfov, cazați într-un centru mizer
13/08/2024 15:24

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au oprit temporar funcţionarea unui centru pentru ingrijirirea persoanelor in varstă din Ilfov, după ce au fost găsite mai multe ne ...

Salariu de 20.000 de lei pentru un începător. Oferta de salarizare uriașă prin care companiile feroviare din vest speră să-și recruteze angajați
13/08/2024 10:02

Mai multe domenii de activitate din Germania sunt afectate de o lipsă acută de personal, printre acestea numărandu-se si industria feroviară. Criza de personal afectează traficul feroviar din această tar ...

Românii, victime ale unei escrocherii prin SMS. Ce mesaje primesc utilizatorii și ce trebuie să facă, pentru a scăpa de infractori
13/08/2024 09:37

In ultima perioadă, tot mai multi romani au devenit victime ale unei fraude prin SMS. Utilizatorii sunt anuntati că au primit un mesaj, in care pot afla o anumită informare doar accesand un link. Virusul poa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei