Părinții copiilor din Corul „Juniorii Operei” cer ajutor președintelui Iohannis

Părintii copiilor din Corul „Juniorii Operei” al Operei Nationale Romane Iasi anuntă un nou protest, care va avea loc astăzi, de la ora 17, pe scările institutiei de cultură. Ei sunt solidari cu dirijorul corului, Raluca Zaharia, al cărui post a fost desfiintat in urma unei reorganizări. Ralucăi Zaharia i s-a propus un post de sufleor si un contract de colaborare pentru prestatiile oferite corului de copii, ofertă pe care a refuzat-o. Raluca Zaharia a ocupat postul prin concurs, cu punctaj maxim, cu o comisie formată din personalităti ale lumii artistice - maestrii Petre ...

„Teatrul independent le vorbește altfel oamenilor”
13/02/2020 06:25

    Proiectul a inceput in urmă cu multi ani. „Noi am făcut parte din generatiile care, atunci cand au absolvit facultatea, nu aveau locuri de muncă, posturile fiind blocate din cauza crizei. Automat, a trebuit să găsim alte variante, ale forme de teatru, nu cel clasic. Am inceput cu improvizatie, cu trupa IDIOT, am mers pe această zonă a teatrului independent, dorindu-ne ca din putin să facem mult. Jucam prin baruri, pe unde aveam ocazia, pe unde ni se deschideau portile”, a spus Theodor Ivan. Au lucrat mult, au avut multe proiecte, iar la final au decis să-si ...

„E bine să visăm, să ne facem speranțe, așa vom ajunge acolo unde ne dorim”
13/02/2020 04:27

      „Cu capu-n nori” este noua montare a Ateneului National Iasi, care va avea avanpremiera in această seară, de la ora 19:00. Publicul ii va putea urmări pe actorii Erica Moldova, Codrin Dănilă si Gelu Ciubotaru intr-o piesă regizată de către Daniel Onoae. Înainte de primul gong si de ridicarea cortinei am stat de vorbă cu regizorul Daniel Onoae despre noua lui montare, a treia la Ateneu, si care va avea premiera maine, de Ziua Îndrăgostitilor. - De ce piesa „Cu capul in ori”? Cum ai ales-o? - După o convorbire telefonic ...

Trei sferturi din bugetul Iaşului merge către infrastructură rutieră
13/02/2020 00:29

Bugetul de investiţii al judeţului Iaşi pentru anul 2020 este de 512 milioane de lei, constituindu-se in cel mai mare buget alcătuit de Consiliul Judeţean in ultimii 30 de ani. Cei mai mulţi bani, 384 milioane de lei, se duc pe transport şi infrastructură rutieră. Sume mari de bani vor fi alocate şi la Sănătate - 94,1 milioane lei, Cultură, recreere, religie - 19,4 milioane lei, Asistenţă socială - 6,7milioane lei, Protecţia mediului - 6,6 milioane lei. Pentru Învăţămant, cei de la Consiliul Judeţean vor aloca doar 0,46 milioane lei. Pentru infrastructura rutieră a ...

A crescut gradul de colectare selectivă a deşeurilor din mediul rural
13/02/2020 00:00

Constituită cu scopul gestionării cat mai eficiente a serviciului de salubrizare de pe raza de comunelor judeţului Iaşi, Agenţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubrizare  şi-a prezentat ieri raportul de activitate pe anul 2019. Documentul reiterează faptul că specialistii tehnici ai ADIS Iasi au fost prezenţi in teritoriu pentru monitorizarea prestării serviciului de colectare si transport a deseurilor, identificand probleme, dar şi soluţii pentru rezolvarea acestora. Unul dintre obiectivele acestor monitorizări a fost indeplinit datorită acestei colaborări f ...

„Săgeţile de Ciurea”, între preferinţele ieşenilor
13/02/2020 00:00

Estimările şefilor CFR Iaşi, potrivit cărora din ce in ce mai mulţi ieşeni vor apela la cursele rapide Ciurea – Iaşi, pentru a evita ambuteiajele care, de regulă, se produc la orele de varf pe tronsonul CUG – Podu Roş, se adeveresc. „Lucrurile merg binişor, in sensul că deja avem 40 de abonamente lunare. Noi sperăm că din ce in ce mai mulţi ieşeni se vor orienta către această modalitate de transport, extrem de eficientă atat timp cat in mai puţin de 20 de minute ajungi in centrul Iaşului”, spunea, luna trecută,  Constantin Axinia, directoru ...

Patronul Parma Taxi a blocat Iaşul la o oră de vârf
13/02/2020 00:00

Protestul iniţiat şi condus de cei mai importanţi jucători de pe piaţa taximetriei şi-a consumat ieri un nou episod dintr-o telenovelă care a inceput anul trecut. Scenariul a fost identic: incepand cu ora 10.00, maşinile galbene au ocupat Bulevardul Anastasie Panu şi străzile adiacente, taximetriştii cerand intrarea in legalitate a firmelor care desfăşoară servicii de taximetrie prin intermediul aplicaţiilor de pe telefoanele mobile. Concret, taximetriştii sunt nemulţumiţi că instituţiile statului nu veghează la respectarea prevederilor O.U.G. 49/2019 intrată in vig ...

ULTIMA ORA
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Procuratura bulgara va ancheta toate privatizarile de dupa caderea comunismului
12/02/2020 22:56

 Noul procuror general al Bulgariei a ordonat miercuri revizuirea intregului proces de privatizare care a urmat caderii comunismului, informeaza presa locala. Biroul procurorului general Ivan Ghesev a precizat ca acesta a incredintat ancheta Agentiei Nationale de Securitate (DANS). Dupa 1989, activele statului bulgar au fost estimate la circa 40 de miliarde de dolari. Procesul de privatizare a fost rapid asociat cu coruptia, din cauza suspiciunilor privind neregulile. Agentia bulgara pentru privatizare a inregistrat pana la sfarsitul lui 2018 venituri de 18,7 miliarde de leva (ci ...

Pietonii, principala cauză a accidentelor rutiere din Iași!
12/02/2020 22:12

* pe locul doi, viteza! 12 la sută dintre accidentele din Iasi au avut principala cauză neadaptarea vitezei la conditiile de drum. 147 astfel de accidente au fost inregistrate in Iasi in 2019 Pietonii care nu traversează pe zebră sau care merg pe stradă, viteza neadaptătă la drum si greselile făcute de biciclisti au fost principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere in Iasi, anul trecut. 202 de accidente au fost provocate anul trecut de pietoni, care fie nu au traversat pe trecerea de pietoni, fie au mers pe drum. Aceasta este principala cauză a producerii accidentelor ru ...

Numărul infracţiunilor sesizate şi al faptelor comise cu violenţă, în scădere la Iaşi!
12/02/2020 22:08

* anul trecut, la Iaşi, numărul infracţiunilor sesizate a scăzut cu 6 procente * la fel şi faptele comise cu violenţă, care au inregistrat o scădere cu 24% faţă de anul 2018 * iar asta in condiţiile in care schema de personal a IPJ Iaşi este ocupată in proporţie de 90, dar lipsa oamenilor se simte * statisticile arată că numărul celor pensionaţi in ultimii ani este mai mare decat cel al tinerilor poliţişti La inceput de an cu toţii tragem linie şi vedem cum a fost anul ce a trecut. La fel se intamplă şi la instituţiile din Iaşi, iar mai tot timpul bilanţul Inspector ...

A plecat Van Berkel, revine Fomba!
12/02/2020 21:50

Citeşte şi: Copiii Ruginoasei sunt in probe la UTA Arad!   Aşa cum deja v-am informat, antrenorul Mircea Rednic s-a decis să renunţe la fundaşul central Crescendo Van Berkel, adus in probe din Hong Kong şi care nu mai jucase de mai mult de jumătate de an. Jucătorul a trecut luni de vizita medicală, insă el deja a plecat acasă, rezultatele sale la testele fizice fiind cele care i-au semnat sentinţa. Astăzi este aşteptat la Iaşi un nou fundaş central, nefiind deloc exclus ca alesul să fie Fomba (20 de ani), de la Ceahlăul (Liga a III-a), cel care s-a aflat o săptăman ...

Copiii Ruginoasei sunt în probe la UTA Arad!
12/02/2020 21:49

    Patru dintre cei mai talentaţi copii care anul trecut au cucerit „Cupa Satelor” la fotbal (copii născuţi in anul 2006 şi mai mici) se vor intoarce maine la Ruginoasa după ce au răspuns pozitiv invitaţiei venite din partea celor de la UTA Arad ca timp de o săptămană să susţină acolo probe de joc. Iulian Curcă, Florin Doroftei, Ionuţ Olăeru şi Alin Bostan, cu toţii născuţi in anul 2006, au intrat de mai mult timp in atenţia liderului Ligii a II-a, formaţie creditată cu şanse insemnate la promovarea directă in elita fotbalului autohton, insă d ...

Peste 500 de joburi disponibile pe piaţa ieşeană a muncii
12/02/2020 21:38

* numărul posturilor vacante a trecut de 500, pentru prima oară in acest an * construcţiile, turismul şi sănătatea sunt domeniile cele mai active pe piaţa muncii * in continuare, oferta este palidă la nivelul Uniunii Europene Parcă in ton cu vremea de afară, piaţa muncii la nivelul judeţului continuă să se dezmorţească, numărul ofertelor depăşind, pentru prima dată in acest an, cota 500. Creşteri sensibile au avut loc in domeniile turism-hoteluri-restaurante, construcţii şi sănătate. Conform tradiţiei, cel mai uşor işi găsesc o slujbă necalificaţii. Ca agenţi d ...

Iaşul, în pericol de a rămâne fără bani de asistenţa socială!
12/02/2020 21:33

* pentru centrele de asistenţă socială a persoanelor cu handicap a fost alocată de la buget o sumă de patru ori mai mică faţă de necesar, iar căminului pentru persoane varstnice i-au fost repartizaţi de 20 de ori mai puţini bani faţă de suma corespunzătoare funcţionării * şi fondurile necesare finanţării sistemului de protecţie a copilului au fost diminuate, Iaşul primind doar 26,8 milioane lei, dintr-un necesar de 182 milioane lei Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului este la un pas de colaps din cauza problemelor de finanţare a activită ...

Rămâne în puşcărie... din cauza datoriilor
12/02/2020 21:32

* in cei peste doi ani petrecuţi după gratii, un spărgător a caştigat 2.000 lei, insă n-a plătit mai nimic din daunele materiale şi morale pe care le datora * doar la stat, acesta a acumulat obligaţii in cuantum de 11.500 lei * din această cauză, i-a fost refuzată liberarea condiţionată Botoşănean la origine, Ionică A. (30 de ani) domiciliază din 2017 intr-o celulă a Penitenciarului Iaşi. A fost condamnat in două dosare penale pentru furt calificat şi in unul pentru „lovire şi alte violenţe”, din contopirea celor trei pedepse rezultand o condamnare la cinci ...

Lucrările de la Casa Pogor au fost sistate, din cauza unor schelete umane
12/02/2020 21:31

* „Proiectul de restaurare a Muzeului Vasile Pogor nu este pus in pericol, dar lucrările vor fi intarziate şase luni”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a spus ieri, intr-o conferinţă de presă, că in timpul lucrărilor efectuate la Casa Pogor, pentru construcţia unui lift destinat persoanelor cu dizabilităţi, au fost găsite două schelete umane. „În luna septembrie s-au găsit două schelete in zona Casei Pogor. Au fost descoperite in spatele clădirii, acolo unde trebui ...

Buget de aproximativ 30 de milioane de euro la IPJ Iași
12/02/2020 21:20

* cea mai mare parte a bugetului IPJ Iasi a fost cheltuit pentru salarii, recunoaste seful IPJ Iasi * bugetul alocat in 2019 a fost cu 18 procente mai mare fată de 2018 Bugetul IPJ Iasi pentru anul ce a trecut a fost de aproximativ 30 de milioane de euro. Mai exact 28.811.950 euro. „Bugetul aferent anului 2019 repartizat Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi a fost in valoare totală de 138.243,91 mii lei, cu 18 % mai mare fată de anul 2018. Majoritatea sumelor alocate au fost pentru cheltuieli de personal”, a declarat Costel Gitlan. Peste 5, 3 milioane de lei au fost ...

Elevii învaţă mai puţin şi chiulesc din ce în ce mai mult
12/02/2020 21:14

* aşa s-ar putea spune despre elevii din judeţul Iaşi, conform statisticilor intocmite de cei de la Inspectoratul Şcolar Aceste informaţii, dar şi altele, au fost prezentate in cadrul unei intalniri organizată de conducerea Inspectoratului Şcolar cu directorii de şcoli şi licee din Iaşi. „Rezultatele elevilor constituie o imagine elocventă a intregii activităti desfăsurate in unitătile de invătămant, a atitudinii educabilului fată de educatie, in general, a gradului de implicare a elevului in activitatea din scoală, precum si a preocupării familiei fată de parcursul ...

Primarul s-a decis: nu face echipă cu incompetenţii!
12/02/2020 21:00

Prezent aseară intr-o emisiune televizată, primarul Mihai Chirica a răspuns unei intrebări referitoare la viitorul său politic. Mai exact, edilul-şef a fost intrebat dacă s-a hotărat asupra formaţiunii politice din partea căreia va urma să candideze pentru un nou mandat la conducerea Palatului Roznovanu, ştiut fiind faptul că primarul Iaşului este curtat asiduu de principale formaţiuni politice. „Întotdeauna va conta calitatea echipei cu care vrei să faci un proiect. Este lucrul esenţial. Calitatea echipei schimbă lucrurile. Dacă calitatea acelei echipe perform ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei