3 produse simple pentru care plătim mai mult pentru că reclamele le prezintă drept foarte complexe
Dimensiune font:
Există unele produse care nu mai pot fi îmbunătăţite foarte mult, observă site-ul Cracked.com. În goana după profit, companiile aduc însă mici modificări produselor cu pricina, iar publicitarii îşi fac la rândul lor treaba şi le prezintă publicului drept "inovaţii", care justificăastfel creşterea preţului.
1. Pasta de dinţi şi periuţa de dinţi.
Există tot soiul de paste de dinţi, care mai de care mai bună şi tot atâtea periuţe, care îţi masează gingiile, limba, ajung printre dinţi şi te scapă pentru totdeauna de carii. Trebuie să le cumperi! Sau cel puţin aşa spun companiile producătoare.
De fapt, un studiu publicat pe un site de specialitate din Marea Britanie, dentalguide.co.uk, arată că orice pastă de dinţi care conţine fluor şi calciu (adică aproape toate) îşi va face treaba.
Valabil şi pentru periuţele de dinţi: cam toate sunt rezonabile. Majoritatea dentiştilor intervievaţi în cadrul unui sondaj citat pe un site guvernamental american, ncbi.nlm.nih.gov, spun că nu contează periuţa cât tehnica de periaj.
2. Aparatele de ras
Aparatele de ras nu au mai evoluat vizibil în ultimii ani, dacă stai să te uiţi la ele. Dacă te uiţi în reclame însă, realitatea e cu totul alta. Tehnologii incredibile au fost devoltate pentru un ras mai bun şi mai blând cu orbazul: o lamă nu mai era de ajuns, a mai apărut una, apoi cinci şi tot aşa.
Un studiu publicat pe un site de specialitate arată altceva. Nu numai că nu există diferenţe majore între diferitele modele de aparate de ras, dar utilizatorii nici măcar nu reuşesc să le deosebească între ele. În 2006, un judecător a obligat compania Gillette să retragă unele afirmaţii privind proprietăţile produselor, afirmaţii pe care le-a catalogat drept "foarte exagerate" sau "literalmente false".
3. Şamponul
E greu să mai cumperi un şampon în zilele noastre. Există "n" modele pentru tot atâtea tipuri de păr, iar produsul pare că a tot evoluat an de an. Fele de fel de ingrediente miraculoase au fost adăugate: extracte de plante sau de fructe din toate pădurile lumii, substanţe cu proprietăţi benefice şi tot aşa.
Care este realitatea de fapt? Un studiu a arătat că mărcile scumpe de şampon nu sunt de fapt mai eficiente decât cel ieftine, deoarece conţin, în mare aceleaşi ingrediente necesare, plus altele complet nefolositoare. Excepţie fac şampoanele folosite în scop medical.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau