Fiscul si primariile isi vor incrucisa bazele de date pentru combaterea evaziunii fiscale

default

Dimensiune font:

| 16-01-2013 03:00

 

 

 Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) urmeaza sa semneze in perioada urmatoare cu primariile din tara un protocol de cooperare care sa permita schimbul de informatii in format electronic. Fiscul va incrucisa astfel informatiile cu primariile pentru a creste nivelul de colectare a taxelor si impozitelor, dar si pentru combaterea evaziunii fiscale, potrivit unui ordin interministerial publicat marti in Monitorul Oficial.

Pentru realizarea schimbului de informatii intre ANAF si autoritatile administratiei publice locale in luna decembrie a anului trecut a fost dat un ordin interministerial prin care s-a aprobat modelul cadru al protocolului de cooperare, document publicat marti in Monitorul Oficial. Ordinul privind acordul cadru al protocolului de cooperare a fost semnat de Ministerul Administratiei si Internelor la data de 17 decembrie 2012 si de catre Ministerul de Finante la data de 20 decembrie 2012.

Actul normativ prevede ca "in termen de 30 de zile de la data semnarii prezentului protocol partile vor stabili si vor semna procedura de lucru comuna. Procedura de lucru se va semna la nivelul structurilor tehnice ale celor doua institutii si va contine toate detaliile privind modalitatea de implementare a serviciilor din punct de vedere organizatoric si procedural".

Ce obligatii au primariile privind accesul la informatii catre ANAF

In document se mentioneaza ca o autoritate a administratiei publice locale va asigura accesul la informatii, in forma dematerializata, personalului ANAF, desemnat in acest scop, privind:
  • a) patrimoniul persoanelor fizice si juridice (bunuri imobile si bunuri mobile) si rolul nominal unic;
  • b) creantele datorate de contribuabili (persoane fizice si juridice) bugetului general al unitatii/subdiviziunii administrativ teritoriale.

Primaria va solicita certificat digital pentru personalul propriu desemnat pentru accesarea serviciilor oferite de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice (MFP). Autoritatea publica locala trebuie sa respecte "procedura si normele de conectare la retea si la serviciile oferite de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice, stabilite de MFP si Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS).

De asemenea, primaria "va solicita ANAF inrolarea certificatelor digitale obtinute pentru functionari in sistemul de management al identitatii si rolurilor utilizatorilor sistemului informatic al Ministerului Finantelor Publice", folosind un tabel prezentat in document. Datele din acest tabel ar urma sa fie "centralizate in format electronic de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si trimise catre Directia generala a tehnologiei informatiei (DGTI) din cadrul Mibnisterului Finantelor Publice, in format electronic".

Ce obligatii are ANAF privind informatiile pe care trebuie sa le puna la dispozitie primariilor

Pe de alta parte, si ANAF are obligatii de a oferi acces la unele din informatiile sale catre personalul desemnat in acest scop din primarii.

"ANAF va asigura accesul la informatii, in forma dematerializata, personalului unitatii subdiviziunii administrativ teritoriale desemnat in acest scop, in cadrul serviciului oferit de sistemul informatic al MFP, la urmatoarele informatii referitoare la:
  • a) detinerea de conturi bancare;
  • b) obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate care au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
  • c) veniturile din salarii si aferente salariilor, precum si cele din venituri din surse obtinute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, denumirea si codul unic de identificare a angajatorului".

Directia generala a tehnologiei informatiei (DGTI) din cadrul Ministerului Finantelor Publice trebuie sa inroleze in sistemul de management al identitatii si rolurilor al Ministerului Finantelor Publice, in baza solicitarilor facute de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, certificate digitale si va acorda drepturi de acces personalului desemnat al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, in temeiul acestor solicitari.

DGTI va asigura personalului primariei instruirea si asistenta tehnica necesara operarii in serviciile oferite de sistemul informatic al MFP si va colabora cu STS in vederea accesului securizat al personalului desemnat al unitatilor la sistemul informatic al MFP.

Cum se va face schimbul de informatii intre ANAF si primarii

In privinta modalitatii de realizare a schimbului de informatii intre ANAF si primarii, documentul mentioneaza:

  • "Schimbul de informatii intre parti (actualizarea bazelor de date) se va realiza periodic, cu respectarea legislatiei in vigoare, conform procedurii de lucru comune.
  • Schimbul de informatii stabilit prin acest protocol se va realiza prin mecanisme securizate, cu drept de citire pentru ambele parti.
  • Formatul datelor transmise si peridiocitatea actualizarii se stabilesc de comun acord prin procedura de lucru comuna".

Actul publicat marti in Monitorul Oficial cuprinde si o Anexa cu Instructiuni privind utilizarea sistemului informatic din cadrul Ministerului de Finante si al caror scop mentionat este de a asigura securitatea informatiilor in format electronic din cadrul ministerului.

Dreptul de acces la statiile de lucru si/sau la sistemul informatic al MFP il au numai persoanele nominalizate drept utilizatori finali. Acestea sunt persoane angajate sau numite intr-o functie publica din cadrul MFP, care au primit drepturi de acces si de utilizare a resurselor sistemului informatic.

Un nou sistem informatic de management al identitatii va fi generalizat la nivelul Ministerului de Finante si al institutiilor subordonate


In aceste instructiuni se mentioneaza si implementarea unui sistem informatic de management al identitatii.

  • "Sistemul de management al identitatii este un nou sistem informatic, care este in curs de implementare si urmeaza a fi generalizat la nivelul MFP si al institutiilor subordonate. Are ca scop administrarea in mod centralizat a accesului la toate aplicatiile informatice si posturile de lucru, folosind identificarea sigura a persoanei si un ansamblu de roluri stabilite de personalul indreptatit", se arata in actul normativ.

Potrivit strategiei de dezvoltare a sistemului informatic al MFP, sistemul de management al identitatii va fi extins si generalizat, se mai specifica in acest document

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei