CFR Călători începe să introducă în circulație trenurile suspendate în martie. Care sunt regulile de circulație și ce se întâmplă dacă nu găsești bilet cu loc

Dimensiune font:

| 15-05-2020 22:16

 Odată cu ieșirea din starea de urgență, CFR Călători repune în circulaţie, gradual, trenurile de călători în trafic intern şi internaţional a căror circulaţie a fost suspendată/modificată pe perioada stării de urgenţă. Repunerea se va face în câteva etape, începând cu 16 mai și continuând în iunie. La bordul trenurilor CFR Călători, masca de protecție este obligatorie! Mănușile de unică folosință sunt recomandate. Iar la urcarea în vagoane, pasagerii vor fi îndrumați să păstreze distanța între ei. Nu se vor vinde bilete fără loc și călătorii sunt rugați să nu urce în tren dacă nu și-au putut cumpăra bilet cu loc.


Ce spune CFR Călători

 
Între 15 mai și 1 iunie se va menține regula ca personalul de tren doar să vizualizeze biletul de călătorie prezentat la control, fără să-l atingă, și regula “un loc liber, un loc ocupat” cu excepția grupurilor (persoane care locuiesc/lucrează împreună) care pot ocupa locuri alăturate. Se menține suspendată posibilitatea de cumpărare a legitimaţiei de călătorie FĂRĂ LOC REZERVAT.

Facem apel la călători să nu urce în tren fără bilet în situația în care la casa de bilete/ghișeu li se comunică faptul că locurile au fost epuizate. Recomandarea este valabilă și pentru persoanele posesoare de abonamente /autorizații. Nu vor fi vândute bilete pentru călătoria fără loc (în picioare).

Menționăm că în Gara de Nord București și în alte stații vor avea loc, prin sondaj, filtre la urcarea în tren și vor fi admiși la transport doar pasagerii care au bilet.

Persoanele care trebuie să călătorească în următoarea perioadă cu trenul, sunt obligate să respecte toate prevederile autorităților legate de circulație, de prevenire și control a virusului SARS-CoV-2, regulile de comportament și igienă impuse de Ministerul Sănătății, și este important să aibă în vedere recomandările noastre de călătorie pentru a le putea asigura un transport în condiții de siguranță.

La bordul trenurilor CFR Călători, masca de protecție este obligatorie! Mănușile de unică folosință sunt recomandate. Iar la urcarea în vagoane, pasagerii vor fi îndrumați să păstreze distanța între ei. Măsurile de salubrizare și dezinfecție a trenurilor, stabilite și aplicate pe perioada stării de urgență, se mențin. Filtrele de aer ale instalațiilor de climatizare vor fi schimbate cu o frecvență și mai mare.

De asemenea, pentru perioada 15 mai – 1 iunie, pe anumite rute se acordă facilitatea de a circula cu abonamente Regio și la trenurile InterRegio, pentru o distribuție a călătorilor cât mai eficientă pe trenurile disponibile, iar unele InterRegio vor avea opriri suplimentare pentru a prelua călătorii din stațiile mai mici. În această perioadă, sistemul de rezervare a locului este extins pentru mai multe trenuri Regio.

Cum reintră trenurile în circulație

În prima parte a acestui program vor reintra în circulație următoarele trenuri:

Începând cu data de 16 mai 2020

· IR 1623 în relația București Nord – Sibiu

· IR 1624 în relația Sibiu – Brașov

Începând cu data de 17 mai 2020

· IR 1751 se repune în circulație în relația București Nord – Pașcani – Suceava, în locul trenului IR 12751 București Nord – Bacău – Pașcani – Iași și va avea în compunere grupa de vagoane pentru Botoșani (R 5583 Verești – Botoșani)

· IR 1653 în relația București Nord – Bacău – Suceava – Vatra Dornei Băi hc

· R 2444 în relația Târgu Mureș – Războieni


Începând cu data de 18 mai 2020

· IR 1654 în relația Vatra Dornei Băi hc – Suceava – Bacău – București Nord

· IR 1754 în relația Suceava – Pașcani – București Nord și va avea în compunere grupa de vagoane de la Botoșani (R 5582 Botoșani – Verești)

· IR 380 în relația București Nord – Pașcani – Suceava Nord, în locul trenului IR 12581 București Nord – Pașcani – Iași

· IR 381 în relația Suceava Nord – Pașcani – București Nord, în locul trenului IR 12580 Iași – Pașcani – București Nord

· R 5562 în relația Suceava Nord – Botoșani

· R 5582 în relația Botoșani – Verești

· R 5583 în relația Verești – Botoșani

· R 5567 în relația Botoșani – Suceava Nord

· R 5564 în relația Suceava Nord – Botoșani

· R 5565 în relația Botoșani – Suceava

· IR 1551 în relația București Nord – Ploiești Sud

· IR 1556 în relația Ploiești Sud – București Nord

· R 5027 în relația București Nord – Ploiești Sud

· R 9101 în relația București Nord– Târgoviște

· R 9106 în relația Târgoviște – București Basarab

· R 7031 în relația București Nord – Urziceni

· R 7036 în relația Urziceni – București Nord

· R 4509 în relația Braşov - Gheorgheni

· R 4515 în relația Braşov - Miercurea Ciuc

· R 4517 în relația Braşov - Siculeni

· R 4519 în relația Braşov - Siculeni

· R 4522 în relația Gheorgheni - Miercurea Ciuc

· R 4523 în relația Miercurea Ciuc - Izvoru Mureşului Hm

· R 4524 în relația Miercurea Ciuc - Băile Tuşnad Hm

· R 4530 în relația Războieni - Târgu Mureş

· R 9301 în relația Videle – Roșiori Nord

· R 9008 în relația Craiova –Roșiori Nord – București Basarab

· R 9385 în relația Roșiori Nord – Craiova

· R 9025 în relația București Basarab –Pitești

· R 9477 în relația Pitești – Piatra Olt

· IR 1090 în relația Golenți – Craiova, cu plecare din Golenți la ora 13:05 conform graficului

· R 9135 în relația Craiova – Băilești

· R 9138 în relația Băilești – Craiova

În perioada 18 mai – 14 iunie 2020

· R 11290 în relația Calafat – Golenți va circula cu orar modificat, cu plecare din Calafat la ora 12:45 și sosire în Golenți la ora 13:00. Începând cu data de 15 iunie 2020, R 11290 și R 11291 în relația Calafat – Golenți și retur se anulează.

Începând cu data de 19 mai 2020

· R 9024 în relația Piatra Olt – București Nord

· R 4525 în relația Băile Tuşnad Hm. - Siculeni

· R 4528 în relația Izvoru Mureşului - Siculeni

Începând cu data de 24 mai 2020

· R 9004 în relația Roșiori Nord – București Basarab


Începând cu data de 1 iunie 2020

· IR 1582 în relația Constanța – București Nord

· IR 1584 în relația Constanța – București Nord

· IR 1559 în relația București Nord – Buzău

· IR 1558 în relația Buzău – București Nord

· IR 1681 în relația București Nord – Constanța

· IR 1682 în relația Constanța – București Nord

· IR 1683 în relația București Nord – Constanța

· IR 1684 în relația Constanța – București Nord

· R 8002 în relația Constanța – București Obor

· R 8003 în relația București Obor – Constanța

· R 8202 în relația Constanța – Buzău

· R 9026 în relația Pitești – București Nord

Restul trenurilor suspendate în timpul stării de urgență vor fi reintroduse în circulație de la data de 1 iunie 2020, listă care va fi anunțată public. Excepție fac trenurile care nu au funcție în această perioadă, cum sunt trenurile de navetă pentru elevi.

Trenurile internaționale vor reintra în grafic, gradual, din 15 iunie 2020, în acord cu partenerii feroviari străini și recomandările Uniunii Europene.

Alte sfaturi

Este important ca pasagerii să-și facă rezervare din timp și să nu mai cumpere bilet în ultimul moment, pentru a putea suplimenta în plus, în mod operativ capacitatea de transport pentru preluarea fluxurilor de călători.

Recomandăm tuturor cumpărarea biletelor din timp, pentru a avea o predictibilitate a cererii, inclusiv a persoanelor care au abonamente și autorizații, și pentru a ne putea astfel dimensiona cât mai bine suplimentarea trenurilor cu vagoane la numărul de locuri solicitat.

De asemenea, recomandăm cumpărarea ONLINE a biletelor de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar. Este indicată efectuarea plății la ghișeu cu card bancar sau telefon în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru și respectarea unei distanțe între călători la ghișeele caselor de bilete/ birouri de informații.
 
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Radare fixe
15/04/2025 19:07

 Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă: e-Sigur este un sistem modern de supraveghere a traficului rutier implementat de Politia Rutieră. Află cum functionează si ce trebuie să s ...

 Type-R Experience Days la Casa Auto Iași - 15,16, 17 aprilie
15/04/2025 11:46

Casa Auto Iasi organizează Type-R Experience Days – trei zile de Test Drive-uri in exclusivitate cu noul Honda Civic Type R. În perioada 15–17 aprilie 2025, Casa Auto Iasi invită pasionat ...

Toți șoferii care ridică ștergătoarele sunt vizați! Polițiștii deschid dosare penale
15/04/2025 10:36

Toti soferii care ridică stergătoarele sunt vizati! Legea prevede că ridicarea stergătoarelor nu este, in sine, o infractiune, dar in anumite situatii fapta se pedepseste cu amenzi uriase si chiar cu inchis ...

Se plătește impozit pentru banii primiți din vânzarea unei mașini? Puțini șoferi știu ce prevede legea
14/04/2025 15:04

Se plăteste impozit pentru banii primiti din vanzarea unei masini? Este intrebarea multor soferi care decid să isi vandă masina personală. Legislatia din Romania stabileste că, in general, dacă obtii ...

Top 4 mașini second-hand de evitat! Avertismentul specialistului care îți poate salva mii de euro
14/04/2025 14:31

Achizitionarea unei masini second-hand poate fi un pas important, dar si riscant, dacă nu este tratat cu atentie si responsabilitate. Specialistii atrag atentia că o decizie inspirată incepe cu o evaluare pr ...

Semnalul galben intermitent în 2025! Greșelile care pot duce la pierderea permisului auto
14/04/2025 13:54

Începand cu 2025, modificările din Codul Rutier aduc clarificări importante privind semnalul galben intermitent la semafor, o situatie tot mai frecventă in intersectiile din Romania. Soferii trebuie s� ...

Noul Mitsubishi Outlander PHEV a ajuns la Casa Auto Iași!
14/04/2025 12:55

  Casa Auto Iasi anuntă cu entuziasm sosirea in showroom a noului Mitsubishi Outlander PHEV 2025, un SUV plug-in hybrid de ultimă generatie, care redefineste standardele de eficientă, performantă si c ...

Mașinile pe care copii de 14 ani români au voie să le conducă fără permis. Nu le trebuie nici curs
12/04/2025 23:01

  Masinile pe care copii de 14 ani romani au voie să le conducă fără permis. Nu le trebuie nici curs În ţara cu cele mai multe vieţi pierdute pe şosele din Uniunea Europeană, adolescenţii ...

Ce este rovinieta și când este necesară
11/04/2025 11:51

Soferii care circulă cu masinile pe reteaua de drumuri nationale se pot intreba si la cat timp vine amenda de rovinietă, in cazul in care acestia nu au achitat-o si au fost depistati. În această situat ...

Camera auto sună proprietarul dacă mașina e lovită sau vandalizată în parcare
09/04/2025 19:54

În Romania, inregistrările realizate cu camerele de bord sunt acceptate oficial ca probe video atat de către politie, cat si de către companiile de asigurări in cazul dosarelor de daună RCA si CASCO. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei