Drumul de mare viteză spre Moldova va fi autostradă (A7) și nu Drum Expres, conform noilor analize din Studiul de Fezabilitate. Decizia finală va fi la consultantul Comisiei Europene

autostrada-moldova

Dimensiune font:

| 23-06-2020 20:55

 Drumul de mare viteză spre Moldova, cei circa 355 de kilometri de la Ploiești la Pașcani pe relația Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani, ar trebui să fie autostradă și nu drum expres, o arată Studiul de Coridor realizat de către elaboratorii Studiului de Fezabilitate și CESTRIN. „Studiul menționat urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS (n.r. consultantul Comisiei Europene)”, susține CNAIR.

„Elaboratorii studiilor de fezabilitate pentru obiectivul general „Drum de mare viteză Ploiești -Pașcani”, sub coordonarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere și Informatică – CESTRIN, au finalizat Studiul de Coridor având ca scop analiza comparativă între Autostradă și Drum Expres”, anunță CNAIR.

Analiza a fost realizată prin Modelul Național de Transport, aprobat de către JASPERS si MTIC, și a avut la bază prognozele de trafic la nivelul rețelei naționale oferind date esențiale pentru stabilirea si fundamentarea categoriei de drum.

„În urma rulării tuturor scenariilor în cadrul Modelului Național de Transport a rezultat ca variantă optimă implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploiești - Pașcani”, informează Compania de Drumuri.

Totuși, de precizat că un cuvânt final va avea de spus și JASPERS, consultantul Comisiei Europene de unde se așteaptă cofinanțarea în mare parte a întregului proiect.

„Studiul menționat urmează a fi supus analizării si aprobării JASPERS și va sta la baza documentației necesare accesării fondurilor europene nerambursabile pentru faza de execuție a obiectivului”, detaliază CNAIR.
 


Potrivit analizei, „Construcția Drumului de mare viteza Ploiești-Pașcani” se referă la construirea a aproximativ 335 de km de drum nou la standarde europene, la profil de autostradă sau drum expres.

Autorii precizează că fiecare variantă de traseu propusă în urma finalizării Analizei Multicriteriale 1 din cadrul etapei Studiului de Fezabilitate a fost introdusa în modelul de transport național elaborat de CESTRIN.

Potrivit analizei, relația între Muntenia și Moldova ar urma să fie deviată către noua infrastructură. „Conform simulărilor efectuate este de așteptat ca traficul să fie deviat în principal de pe DN1B și DN2. Scenariul include anii 2025, 2030, 2035, 2040, 2045 si 2050”, se arată în document.





Autostrada A7 - Soluția potrivită conform analizei coridorului pentru traficul din Moldova


„Creșterea traficului din ultimii ani, în special a traficului greu, impune luarea unor măsuri pentru sporirea capacității de circulație, a fluenței şi a siguranței circulației rutiere pe întreaga rețea de drumuri”, se arată în concluzia analizei citate.

„Necesitatea şi oportunitatea execuției Drumului de mare viteza Ploiesti-Pascani este justificată și prin avantajele imediate şi majore, atât în varianta cu Drum Expres cât și Autostradă, pe care le va avea prin devierea traficului de tranzit din localități şi separarea lui de cel local. O dată cu apariția proiectului, traficul de marfă și de tranzit va fi atras de către Drumul de mare viteză Ploiești-Pașcani reducând traficul pe drumurile naționale din aria de influență a proiectului, dar și de pe culoarul concurent reprezentat de DN1B și DN2 (planșele diferență)”, se arată în concluzii.

Astfel, elaboratorii SF-ului susțin că varianta de autostradă pentru relația Muntenia - Moldova este cea mai potrivită.

  • „Este evident faptul că în scenariul când avem Drum Expres de la Ploiești – Pașcani avem mai puțin trafic atras de pe sectoarele de drum din lungul D1B și DN2. Valorile de trafic estimate în cadrul acestei studiu de trafic ne permit să tragem concluzia că scenariul cu Autostradă de la Ploiești la Pașcani atrage suficient trafic încât să rezulte necesitatea construirii acesteia.
  • Din punct de vedere al volumelor de trafic atrase de proiect este de dorit implementarea la profil de autostradă. Testarea oricărui sector din coridor la nivel de Drum Expres va aduce o scădere a volumelor de trafic la nivel de coridor și implicit a beneficiilor pentru utilizatori, în ceea ce privește economiile de timp și siguranță/securitate”, conchide analiza.
 

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre care vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Mai multe despre desfășurarea contractelor de pe A7.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
 
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.

Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

 





 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Un tren de marfă a fost răsturnat de tornadă în nordul Italiei. „Este un miracol că nimeni nu a fost rănit” VIDEO
17/05/2024 19:47

 Un tren de marfă cu sapte vagoane a fost răsturnat de o tornadă, joi seara, 16 mai, in apropiere de Mantova, in Italia, au informat vineri, 17 mai, surse citate de ANSA. Toate cele şapte vagoane ale ...

SUVCARS România participă la POLI AutoFest, cel mai mare festival auto
17/05/2024 12:38

 În perioada 17 – 19 mai se desfăsoară, in campusul POLITEHNICA, cel mai mare festival dedicat industriei auto, organizat de Universitatea Politehnica Bucuresti, impreună cu Facultatea de Tr ...

Legea a fost adoptată: Șoferii prinși băuți sau drogați la volan rămân zece ani fără permis!
14/05/2024 16:44

Am continuat planul de măsuri pentru reducerea numărului de morti pe drumurile Romaniei, afirmă social-democratul Robert Cazanciuc, după ce deputatii au aprobat legea care prevede că soferii care sunt prin ...

UE va extinde gama de contravenții pentru care pot fi amendați șoferii străini din alte state membre/ Va fi mai ușoară urmărirea amenzilor și obligarea șoferilor să plătească
13/05/2024 20:46

În ultima sesiune de vot din această legislatură, in aprilie, Parlamentul European a adoptat noi norme pentru a se asigura că soferii care incalcă regulile de circulatie locale intr-un alt stat membru ...

Număr uriaș de permise de conducere ridicate de poliție în doar 24 de ore, jumătate pentru viteză excesivă
12/05/2024 17:59

În doar 24 de ore, politia rutieră a retinut peste 1150 de permise de conducere si certificate de inmatriculare, scrie Agerpres. Poliţiştii au reţinut, sambătă, 798 de permise de conducere şi au re ...

Milioane de păgubiți vor fi obligați să-și repare mașinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputații vor introduce noile propuneri în legea RCA
10/05/2024 15:15

Milioane de păgubiti vor fi obligati să-si repare masinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputatii vor introduce noile propuneri din legea RCA. Proiectul de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 a fost i ...

Autostrada „Unirii” A8: Un nou lot din Moldova, scos la licitație / Va avea 7 tuneluri pe traseu și va dura patru ani proiectarea și execuția
09/05/2024 10:14

 ​​Al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii A8, care va lega Transilvania de Moldova si de republica Moldova a fost scos la licitatia de proiectare si executie. Este practic si primu ...

E gata primul kilometru de tunel forat la nivel de autostradă -VIDEO
03/05/2024 19:07

În Romania se construieste primul tunel rutier la nivel de autostradă pe sub Dealul Momaia din judetul Arges, primul kilometru fiind deja forat. La executia tunelului se lucrează 24/24h, iar lucrările ...

Reguli noi pentru siguranța șoferilor. Când va intra în vigoare legea
01/05/2024 16:44

Reguli noi pentru siguranta soferilor. În SUA a fost finalizată o nouă normă care va face obligatorii sistemele automate de franare de urgentă (AEB) la masini, inclusiv cele care detectează pietonii. ...

Noua autostradă mult așteptată, care va asigura conexiunea între Moldova și Transilvania,
01/05/2024 16:39

Decizie neasteptată pentru o autostradă din Romania. Este vorba despre Autostrada Brasov-Bacău. Ministrul Transporturilor a anuntat că vor incepe lucrările la tronsonul care va lega Moldova de Transilvania ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei