FOTO Calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, noi imagini cu proiectul care se apropie de finalizare
Dimensiune font:
Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează și acest lucru se poate vedea de la o săptămână la alta. Trenurile ar trebui să circule de la final de august, iar acum se lucrează la unele podețe, se montează restul șinelor de cale ferată și se lucrează la pasaje. În curând vor începe și lucrările pentru porțiunea de viaduct care va supratraversa DN 1, iar la gara de la aeroport s-au montat șinele și s-au făcut probe de funcționare cu scările rulante. Reamintim că în 2016 au început discuțiile despre o lucrare ce în țările serioase ar fi fost realizată mult mai rapid.
Lucrările la calea ferată, care va asigura legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sunt incluse în două mari proiecte feroviare, și anume Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia - Baloteşti (finanțare de la Bugetul de Stat) și Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (finanțare din fonduri europene).
Lucrările pentru dublarea liniei de cale ferată între Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima etapă a conexiunii feroviare directe cu Aeroportul, din zona Odăile, fiind totodată și prima lucrare de construire a unei linii feroviare, după 1989, cu finanțare integrală de la Bugetul de Stat.
SC WIEBE a finalizat lucrările de infrastructură (100%), inclusiv lucrările de buraj mecanizat și de montare a aparatelor de cale, care asigură racordul cu noul traseu spre Aeroport, în zona km 13+970 - km 16+000.
SC PORR a finalizat în proporție de 95% lucrările la cele două podețe de la km 14+411, respectiv km 14+416
- Valoare contract: 50,5 milioane lei
- Sursă de finanţare: Bugetul de Stat
- Contractant: SC PORR CONSTRUCT SRL
- Ordin de începere lucrări: mai 2019
- Durata de implementare: 17 luni (2 luni proiectare, 15 luni execuție)
- Constructori pe categorii de lucrări
- SC PORR CONSTRUCT SRL (lucrări de artă/construcții civile – PO Aeroport)
- SC WIEBE (infrastructură/suprastructură)
- ISSAF (semnalizare și telecomunicații)
2 Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București
Între DN 1 și Terminalul Sosiri, constructorul a montat linia de cale ferată și traversele, până la noua stație de călători, în dreptul peroanelor, la capătul cărora au fost montate și s-au făcut probe de funcționare la cele două scări rulante. În ceea ce privește cupola stației de călători, aceasta va fi vitrată pe toată lungimea structurii, din sticlă acrilică transparentă.
Proiectul prevede construirea unei căi ferate duble pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (cu 37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi Stația CF de la Terminalul T1, stadiul fizic de execuție al lucrărilor fiind de 75%.
- Valoare contract: 398,1 milioane lei
- Sursă de finanţare: fonduri europene nerambursabile
- Contractant: SC ARCADA COMPANY
- Ordin de începere lucrări: iunie 2019
- Durata de implementare: 14 luni (2 luni proiectare, 12 luni execuție)
- Constructori pe categorii de lucrări:
- SC ARCADA (construcții civile/viaduct)
- SC WIEBE (suprastructură CF)
- ALSTOM (instalații semnalizare și telecomunicații)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau