HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani

00000  ULTIMA-ORA-pe

Dimensiune font:

| 02-05-2020 08:41

 Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).

 
HotNews.ro a consultat planurile oficiale și a realizat o hartă interactivă cu traseul în detaliu, inclusiv nodurile rutiere și variantele luate în calcul.
 

A7 sau DX5 ar urma să poarte ca indicativ viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și București. A7 dacă va fi autostradă, iar DX5 dacă va fi drum expres.

În prezent, pe circa 338 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani (minus centura Bacău), sunt în elaborare studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - patru contracte distincte.
 

Recent, firmele contractate au terminat prima analiza multicriterială (AMC1) și, pentru trei tronsoane, au definitivat care va fi traseul oficial al drumului de mare viteză. Pentru tronsonul Bacău - Pașcani (circa 80 km) au mai rămas în picioare și câteva variante alternative.

Aceste trasee merg mai departe la analiza multicriterială 2 (AMC2), etapă în care consultanții vor și decide și dacă viitorul drum de mare viteză va fi construit ca drum expres sau va fi direct autostradă.

Ce spune CNAIR despre modul cum au fost alese traseele:

  • Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
  • Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
  • Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
  • Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.

---

Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii
 
>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile) sau pentru a vedea nodurile și forma lor pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău.
 
>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.
 

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „Basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.
 

 

 


----

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
 
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.


Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

 







Vezi și:

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:26

Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Concurență pentru Wizz Air: zboruri interne de 25 de euro și externe de 57 de euro. De pe ce aeroporturi zboară avioanele AnimaWings
19/05/2024 11:07

AnimaWings se bate cu Wizz Air. Compania aeriană AnimaWings anunţă inceperea operării, din luna septembrie, a cinci rute noi, care vor fi deservite de avioane Airbus A220-300, hub-ul principal fiind Aeropor ...

Formula 1: Max Verstappen, un nou pole position la MP din Emilia Romagna
18/05/2024 19:02

 Campionul mondial Max Verstappen (RedBull) a reusit un nou pole position si va pleca primul in Marele Premiu de Formula 1 de la Emilia Romagna, disputat duminică pe circuitul de la Imola. Max Verstapp ...

Un tren de marfă a fost răsturnat de tornadă în nordul Italiei. „Este un miracol că nimeni nu a fost rănit” VIDEO
17/05/2024 19:47

 Un tren de marfă cu sapte vagoane a fost răsturnat de o tornadă, joi seara, 16 mai, in apropiere de Mantova, in Italia, au informat vineri, 17 mai, surse citate de ANSA. Toate cele şapte vagoane ale ...

SUVCARS România participă la POLI AutoFest, cel mai mare festival auto
17/05/2024 12:38

 În perioada 17 – 19 mai se desfăsoară, in campusul POLITEHNICA, cel mai mare festival dedicat industriei auto, organizat de Universitatea Politehnica Bucuresti, impreună cu Facultatea de Tr ...

Legea a fost adoptată: Șoferii prinși băuți sau drogați la volan rămân zece ani fără permis!
14/05/2024 16:44

Am continuat planul de măsuri pentru reducerea numărului de morti pe drumurile Romaniei, afirmă social-democratul Robert Cazanciuc, după ce deputatii au aprobat legea care prevede că soferii care sunt prin ...

UE va extinde gama de contravenții pentru care pot fi amendați șoferii străini din alte state membre/ Va fi mai ușoară urmărirea amenzilor și obligarea șoferilor să plătească
13/05/2024 20:46

În ultima sesiune de vot din această legislatură, in aprilie, Parlamentul European a adoptat noi norme pentru a se asigura că soferii care incalcă regulile de circulatie locale intr-un alt stat membru ...

Număr uriaș de permise de conducere ridicate de poliție în doar 24 de ore, jumătate pentru viteză excesivă
12/05/2024 17:59

În doar 24 de ore, politia rutieră a retinut peste 1150 de permise de conducere si certificate de inmatriculare, scrie Agerpres. Poliţiştii au reţinut, sambătă, 798 de permise de conducere şi au re ...

Milioane de păgubiți vor fi obligați să-și repare mașinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputații vor introduce noile propuneri în legea RCA
10/05/2024 15:15

Milioane de păgubiti vor fi obligati să-si repare masinile doar cu piese din dezmembrări dacă deputatii vor introduce noile propuneri din legea RCA. Proiectul de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 a fost i ...

Autostrada „Unirii” A8: Un nou lot din Moldova, scos la licitație / Va avea 7 tuneluri pe traseu și va dura patru ani proiectarea și execuția
09/05/2024 10:14

 ​​Al doilea tronson din Moldova al Autostrăzii „Unirii A8, care va lega Transilvania de Moldova si de republica Moldova a fost scos la licitatia de proiectare si executie. Este practic si primu ...

E gata primul kilometru de tunel forat la nivel de autostradă -VIDEO
03/05/2024 19:07

În Romania se construieste primul tunel rutier la nivel de autostradă pe sub Dealul Momaia din judetul Arges, primul kilometru fiind deja forat. La executia tunelului se lucrează 24/24h, iar lucrările ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei