Statele UE din Europa de Est, printre care si Romania, ar putea contesta in instanta noile reglementari rutiere
Dimensiune font:
Polonia, Romania, Bulgaria si alte state din Europa de Est iau in calcul sa conteste in instanta noile reglementari rutiere care forteaza camioanele lor sa revina acasa la fiecare opt saptamani, o modificare care va afecta semnificativ companiile de transport rutier, au declarati diplomati pentru Reuters.
Revizuirea reglementarilor rutiere este promovata de statele UE mai bogate, inclusiv Franta si Olanda, iar disputa ameninta sa adanceasca diviziunile dintre flancul estic si cel vestic al UE, subminand unitatea blocului comunitar, afectata de Brexit.
Tarile UE mai sarace din Europa de Est vor sa castige oferind servicii la preturi mai scazute pentru a-si dezvolta economiile si a prinde din urma statele mai bogate. In timp ce camioanele si soferii lor traverseaza UE, Franta si alte state sunt ingrijorate ca aceste practici ii afecteaza pe propriii lor lucratori.
Majoritatea tarilor membre ale UE au fost de acord in decembrie sa reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv sa dea dreptul soferilor de camioane care lucreaza in strainatate sa revina acasa la fiecare trei-patru saptamani, stipuland ca odihna lor saptamanala de cel putin 45 de ore trebuie petrecuta in afara vehiculului si nu in parcari, iar angajatorii trebuie sa plateasca pentru cazare.
Noile reglementari vor forta, de asemenea, camioanele implicate in transportul international sa revina la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt saptamani, o decizie menita sa lupte impotriva practicilor privind inregistrarea firmelor de transport in tari cu impozite mai scazute, dar fara a opera de fapt acolo.
Dar Bulgaria, Romania, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta si Cipru sunt impotriva, conform surselor diplomatice. Ele vor schimbarea noilor reglementari, care ar urma sa fie discutate in Parlamentul European in urmatoarele luni, relateaza Reuters.
"Un grup de tari care impartasesc aceeasi viziune vor modificarea reglementarii legate de cele opt saptamani. Vom urmari cat de departe vor merge negocierile, sau vom contesta in instanta reglementarile", a declarat pentru Reuters un diplomat UE.
"Aceste reglementari afecteaza semnificativ companiile noastre. Daca nu vom avea alta solutie, ne vom adresa Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE)", a declarat un al doilea diplomat din tarile nemultumite de noile reglementari, ai scrie Reuters.
In 21 ianuarie, transportatorii din Romania au solicitat eurodeputatilor romani contestarea in cadrul Comisiei de Transport si Turism (TRAN) a Parlamentului European a Acordului privind Pachetul Mobilitate 1, considerand ca firmele de transport rutier autohtone sunt excluse, astfel, din piata europeana de transport.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau