Toate răspunsurile șefei de la Autostrăzi la întrebările adresate de cititori : Autostrăzile spre Moldova

Dimensiune font:

| 01-05-2020 16:08

 Nu mai puțin de 37 de întrebări au fost adresate de către cititorii HotNews.ro despre numeroase proiecte rutiere din țară în cadrul întălnirii live #deladistanță cu directorul de la Compania de Autostrăzi, Mariana Ioniță. Publicăm acum răspunsurile în scris transmise de către șefa de la Drumuri la toate întrebările adresate de cititori. Vezi în articol informații legate de toate autostrăzile spre Moldova, de autostrada Lugoj - Deva, de Autostrada Transilvania sau Comarnic-Brașov, plus detalii despre proiecte precum Pasajul Domnești, Podul Brăila sau centura Bârlad.

Întâlnirea live HotNews.ro #deladistanță cu Mariana Ioniță, directorul general de la Compania de Autostrăzi:
 



Întrebări si Răspunsuri aferente interviului HotNews din data de 29.04.2020


1. Mdv [utilizator]: „Care sunt cele mai mari piedici la progresul lucrarilor, de exemplu, procedurile de avizare la alte ministere sau deținătorii de rețele, si de ce nu se lucrează preventiv la eliminarea obstacolelor? De ce nu se preda amplasamentul liber de tot felul de piedici? De ce nu se face presing la constructori in mod constant, pana nu ajung întârzierile la nivel catastrofal?”

Răspuns:

Una dintre cele mai des întâlnite probleme este existenta altor construcții in amplasamentul obiectivelor derulate de CNAIR SA, urmare a nerespectarii de catre Unitatile Administrativ Teritoriale a culoarelor rezervate, pierzandu-se astfel esenta rezervarii – aliniamentele nu mai sunt libere de sarcini la momentul demararii implementarii.
 
O soluție ce ar putea fi implementata ar fi relocarea utilitatilor pentru a putea preda amplasamentul liber de orice sarcini , insa asta ar insemna sa derulam o procedura separata, fapt ce ar dura foarte mult si tot nu am elimina total riscul de a identifica ulterior retele subterane despre care nu avea nimeni cunostinta.
 
La momentul actual, se încearcă rezolvarea acestor probleme printr-o prezență constanta în teren a personalului CNAIR SA, inclusiv a factorilor decizionali si prin identificarea carentelor legisltative si promovarea unor inițiative legislative pentru eliminarea acestora.
 
---

 

2. un_comentator [utilizator]: „Autorizatia de construcție pentru A3, lotul Ungheni - Tg-Mureș + drum de legătură, scos la licitație în 2016 (!) a fost prelungită cu un an în 2019 până pe 27.04.2020, fără posibilitatea de a fi prelungită încă o dată. Termenul a expirat încă o data, contractul nu s-a semnat nici acum cu câștigătorul. De ce? Cine asteaptă după cine? Strabag după CNAIR sau CNAIR după Strabag?De asemenea, vă rog să faceți demersuri pentru scoaterea la licitatie a legăturii rămase dintre A3 și viitoarea A8, respectiv tronsonul dintre Ungheni (A3) și Acățari (aflat deja pe traseul A8). E vorba de un lot scurt ce ar servi ca și o centură de sud a zonei metropolitane Tg-Mureș și ar scoate traficul greu din 8 localități de tranzit pe ruta Ungheni - Sighisoara. Atașez și o poză explicativă: https://i.imgur.com/FFcLfYU.png”
 
Răspuns:

În data de 27.04.2020 a fost depusă la Ministerul Transporturilor documentația pentru emiterea unei noi Autorizații de construcție pentru lotul Ungheni - Tg-Mureș + drum de legătură în conformitate cu Legea nr. 50 privind Autorizarea lucrărilor, ca în perioada imediat următoare aceasta să fie emisă, pentru a putea asigura premisele implementării acestui proiect în termenele asumate.
Având în vedere starea de urgență, pentru depunerea tuturor actelor necesare semnării acestui contract, constructorul STRABAG a solicitat o extensie a termenului pentru predarea acestor documente.
Referitor la legătura autostrăzii cu DN 15, Compania are în vedere ca, după finalizarea reactualizării Studiului de Fezabilitate aferent proiectului A8 Tg. Mureș -Ditrău, să întocmească o documentație tehnică pentru achiziția proiectării și execuției drumului de legătură A3 cu DN 15, astfel încât să se asigure o descărcare funcțională în DN 15.

 
---


3. cititor9 [utilizator] „1.De ce e atât de greu/complicat sa rezolvați problemele cu relocarile LEA pe Sebes-Turda dupa atâția ani? De ce nu-si asuma responsabilii de proiecte o decizie? 2.De ce sunt transmise atât de greu clarificările cerute de constructori la licitațiile in desfășurare? E o problema de competenta? Se încearcă rezolvarea? 3.De ce în pofida lipsei de performanta a companiei, bugetul de salarii a crescut de la an la an semnificativ?”

Răspuns:

Conform legii, deținătorul de utilitate trebuie să asigure dreptul de uz și servitute pe sub liniile electrice. Având în vedere faptul că CNAIR SA nu are bază legală să exproprieze terenuri de sub liniile electrice, compania a transmis către Electrica o solicitare pentru ca aceasta sa întreprindă demersurile de obținere a acestor drepturi.

 
---
 

4. Dan Corolea [anonim]: „Care este in prezent situatia proiectului autostrazii Brasov Bacau? https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100077483/ Exista contestatii la licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic? Pana cand se pot depune contestatii pentru aceasta licitatie? Cand estimati ca se va semna contractul pentru SF-ul si PT-ul acestui proiect?”

Răspuns:

În cadrul acestei proceduri nu au existat contestații, iar în momentul de fata se așteaptă de la prestatorul de servicii desemnat câștigător transmiterea documentelor contractuale, urmând ca în perioada imediat următoare să fie semnat contractul.
 
---
 


5. octavian.m [utilizator]: „Pod Braila – drumuri de legatura. Desi vedem ca se lucreaza la podul propriu-zis, nu se vorbeste despre cealalta componenta a proiectului, si anume cei 21 de km de drumuri de legatura catre pod. Au fost anulate si relansate mai multe licitatii pentru relocarea utilitatilor, pana la urma s-a contractat doar proiectarea relocarii retelelor de apa si electrice/telefonie. Ce se intampla cu relocarea retelelor de gaze? S-a reusit semnarea unui contract pentru relocarea acestora? Pentru executia propriu-zisa a relocarilor de utilitati se vor organiza alte licitatii sau se va ocupa CNAIR, in regie proprie? Pasajul de la Drajna, pe DN21, peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Studiul de Fezabilitate a fost predat anul trecut, in octombrie. Cand se va scoate la licitatie proiectarea si executia acestui pasaj?”

Răspuns:
 
Pentru componenta de drumuri de legătură, in prezent, CNAIR SA a promovat o Hotărâre de Guvern pentru exproprieri suplimentare, aceasta aflându-se pe circuitul de avizare. După aprobarea acestei hotărâri, CNAIR SA va solicita autorizația de construire si pentru aceste segmente de drumuri, cu rol de conexiune.

Referitor la relocarea utilităților, precizam faptul ca proiectele de relocare utilități au fost pentru prima oara eliminate din sarcina Antreprenorului, in prezent, doua din cele trei relocari fiind in etapa de elaborare Proiect Relocare.

În ceea ce privește pasajul de la Drajna, pe DN 21, in momentul de fata se afla in pregătire documentația necesara licitației pentru elaborarea Proiectului Tehnic si execuției aferente acestui pasaj, proiect ce a fost așteptat cu nerăbdare de către participanții la trafic.
 
---


6. Alexandru Gheorghe [anonim]: „Buna ziua despre autostrada nordului petea-Satu Mare-Botosani in ce stadiu e ?De ce nu se reabiliteaza drumurile care duc spre punctele de trecere a frontierei pentru ca strainii isi fac o impresie foarte proasta cand vad starea drumurilor la intrare in tara , se i-a in calcul schimbarea panourilor rutiere mai ales pe DN-uri panourile alea cu sageti care de multe ori sunt doborate de vant trebuie sa luati exemple de la germani , austricieci etc.. , de ce pe autostrazile din Romania avem doar spatii de servicii de scurta durata si nu de lunga , multi dintre noi vrem sa mancam la un restaurant sau sa cumparam lucruri dar nu avem unde . De ce nu aduceti specialisti straini pentru a face o evaluare a starii tehnici a drumurilor din Romania si ei sa vina cu sugesti si sa le aplicati ? Despre autostrada sudului Lugoj-Craiova in ce stadiu e? Autostrada Iasi- ungheni si podul peste prut in ce stadiu? Sper sa puteti sa imi raspundeti la toate intrabarile Va Multumesc”

Răspuns:

În ceea ce privește Tronsonul Oar-Satu Mare, acesta se afla in procedura de evaluare a ofertelor depuse pentru elaborare Studiu de Fezabiliate, iar compania estimează ca pana la sfârșitul lunii mai acest proiect să fie atribuit. Menționăm că pentru Tronsonul Satu Mare-Baia Mare, exista deja un studiu de fezabilitate.
 
Pentru Tronsonul Baia Mare-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava în acest moment ne aflăm in curs de evaluare a ofertelor depuse pentru elaborare Studiului de Fezabiliate.
 
Referitor la Autostrada Sudului Lugoj-Craiova, menționăm că aceasta este un segment din autostrada Sudului si are ca perioada de implementare anii 2027-2032.
 
La momentul actual avem în desfășurare o procedură de achiziție pentru Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare (P.A.C.) aferente tronsonului de Autostrada IAȘI – UNGHENI. În prezent se află în procedura de evaluare a ofertelor.
 
Referitor la Podul peste Prut la Ungheni există un blocaj în obținerea Acordului de Mediu, precum și în ceea ce privește semnarea Acordului intre Guvernul României și Rep. Moldova, aspecte pe care speram sa le rezolvam in cel mai scurt timp.
 
---


7. Dan Corolea [anonim]: „Cand se vor scoate la licitatie tronsonul de autostrada A3 Brasov-Fagaras? De asemenea cand se vor scoate la licitație tronsoanele din Autostrada Sibiu-Fagaras? S-a receptionat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras?”

Răspuns:

La momentul actual, pe acest obiectiv compania este in litigiu cu elaboratorul Studiului de Fezabilitate, iar documentația necesara revizuirii Proiectului Tehnic va fi gata de publicare in SEAP pana la finalul lunii iulie.
În ceea ce privește la licitarea tronsoanelor din Autostrada Sibiu-Fagaraș, în primul trimestru al anului viitor estimam ca va fi lansata procedura pentru elaborare Proiectului Tehnic si execuția aferenta acestui sector. Studiul de Fezabilitate încă nu este complet, la momentul actual încă nu avem studiul geotehnic si acordul de mediu, etape ce vor fi realizate in cadrul contractului de prestări servicii aflat in derulare.

 
---
 

8. Mr.Robot [utilizator]: „Care este stadiul proiectarii loturilor 1 si 2 din centura Bucuresti nord? Pe siteul CNAIR apare stadiul de proiectare. Sunt bani pentru expropieri? Vor incepe execuția anul acesta?”

Răspuns:

Aceste obiective se afla in etapa de evaluare a ofertelor depuse si estimam ca in maxim 2 luni va fi desemnat un câștigător. Abia apoi va începe perioada de proiectare (12 luni) si execuție (22 luni).
Referitor la existenta unui buget, precizam faptul ca finanțarea din fonduri nerambursabile asigurata atat pentru exproprieri, cat si pentru execuția lucrărilor. Pentru etapa de expropriere se va implementa un proces de buna practica, HG de exproprieri fiind estimat a fi aprobat pana in luna iulie a acestui an.

Din păcate din punct de vedere contractual, execuția efectiva a lucrărilor nu poate incepe decat anul viitor.
 
---


9. Dan Corolea [anonim]: „Ce demersuri s-au facut in ultima perioada pentru autostrada Comarnic - Brasov? Care va fi strategia de realizare a acestei autostrazi? Se pregateste aplicatia pentru accesarea de fonduri europene cel putin pentru reactualizarea SF-ului?”

Răspuns:

In momentul de fata pregătim re-licitarea unui tronson de aproximativ 4,5 km de autostrada care nu necesita revizuirea Studiului de fezabilitate si asigura funcționalitatea independentă. Acest tronson, inclusiv cele două descărcări, reprezinta varianta de ocolire a Comarnicului.
In paralel se lucrează la documentația tehnico-economica pentru lansarea procedurii de achiziție publica in vederea Revizuirii Studiului de Fezabilitate, a elaborării P.A.C si P.T.E. pe tronsonul Comarnic-Rasnov.
Atât pentru execuția sectorului de la Comarnic cat si pentru revizuirea documentației pe sectorul Comarnic-Rasnov, se afla în curs de pregătire documentația necesara accesării fondurilor europene.

 
---
 

10. Dumitrescu Cosmin Viorel [anonim] : „Buna ziua!
Sunt plecat de cativa ani in Occident si am vazut ce inseamna sa ai autostrazi, trenuri, metrou ,aeroport in general infrastructura de transport.I n anii 90 domnu Basescu ne-a spus ca Romania nu are nevoie de autostrazi pentru ca nu avem trafic de autostrazi si nimeni nu l-a contrazis. era si normal pentru ca atunci aveam mai multe carute decat autovehicule. Au trecut anii, am trimis sute de mii de oameni acasa cu salarii compensatorii si nu am facut nimic. Mai grav ,o parte din ceea ce am facut am facut la misto(centura Bucuresti).Am citit in ultimile zile ca aveti o mare dilema : sa faceti autostrada sau drum expres in Moldova. INTREBARE: Nu ar fi mai normal ca in momentul cand proiectam o autostrada sa ne gandim ca peste 10,20,30 de ani o sa fie nevoie sa o facem cu 3 sau poate chiar cu 4 benzi si este mai economic sa o gandim de la inceput in acesta directie(expropiere,noduri rutiere, pasaje, etc)? Nu trebuie decat sa vedem cum au evoluat lucrurile in vest si sa COPIEM. Nu trebuie sa inventam nimic.”

Răspuns:

Pentru Autostrada A7 Ploiesti-Siret au fost prevazute aceste aspecte in Caietele de Sarcini, respectiv lărgirea ulterioara la trei benzi pe sens cu toate implicațiile aferente (exproprieri, noduri, pasaje, etc).
 
---


11. Sufleu [utilizator]: „Buna ziua. 1. Care e stadiul licitatiei de lucrari pentru drumul expres Braila-Galati? Cand anticipati ca va fi adjudecat contractul de lucrari si vor incepe efectiv lucrarile? 2. Care e stadiul licitatiei pentru studiu de fezabilitate si proiect tehnic pentru legaturile la nivel de drum expres intre Braila si viitoarea A7, respectiv Braila-Buzau si Braila-Focsani? Nu considerati ca ar trebui urgentata procedura astfel incat viitoarea A7 sa realizeze conexiuni moderne cu cea mai populata zona din partea de est a Romaniei cat si cu viitorul pod de la Braila?! 3. Ocolitoarea Galati (asa-zisa centura mare), care e in licitatie in acest moment, are rolul de a face legatura intre frontiera Romaniei cu Moldova si Ucraina, pe de o parte, si podul Braila/Bucuresti, prin viitorul drum expres Galati-Braila si respectiv viitorul drum expres Braila-Buzau. Care este ratiunea pentru care centura ocolitoare a Galatiului, practic continuarea unor drumuri expres pana la frontiera cu Moldova si Ucraina, a fost conceputa la nivel de drum national 1x1?! Se poate repara ceva in acest moment, avand in vedere ca punctul de frontiera Giurgiulesti e un impportant punct de tranzit de marfa si persoane intrefostul spatiu sovietic si Romania/UE si Turcia?!”

Răspuns:

Documentația de atribuire aferentă procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție pentru Drumul Expres Brăila-Galati a fost publicată în S.E.A.P, deschiderea ofertelor a avut loc în data de 29.04.2020. Estimăm faptul că adjudecarea contractului de proiectare și execuție se va realiza pana la finele anului curent.
 
Contractul de prestări servicii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic de Execuție pentru Drumul Expres Buzău-Brăila este semnat și în data de 03.04.2020 a fost dat ordinul de începere.
 
Contractul de prestări servicii pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic de Execuție pentru Drumul Expres Brăila – Focșani este în curs de semnare.
 
Studiul de Fezabilitate pentru “Varianta de Ocolire Galați” a fost elaborat in anul 2015, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați conform prevederilor legale prin Hotărârea Guvernului nr. 726/2019. Profilul transversal proiectat in cadrul Studiului de Fezabilitate prevede o lățime a platformei drumului de 10,00 m, profil corespunzător unui Drum Național cu cate o banda pentru fiecare sens de circulație.
 
---

 

12. mva [utilizator]: „Avand in vedere ca intersectiile A7 cu DN 24 (zona Tisita) si DN 11A (Adjud) sunt deficitare si necesita o reconfigurare veti tine cont de punctul de vedere argumentat al asociatiei Moldova Vrea Autostrada (adresa trimisa la CNAIR in 27.04.2020)?
 
1. Consideram ca din moment ce s-au prevazut noduri rutiere de tip trefla in zone cu trafic inferior intersectiilor de la Adjud si Tisita cum este cazul intersectiilor cu DN 1D si la sud de Mizil-zona Baba Ana, Moldova necesita intersectii adecvate traficului, realitatii teritoriale si intereselor regionale! Traficul crescut dinspre cea mai mare vama din Estul Romaniei (Albita) necesita un acces direct catre A7!
2. Nodul Adjud trebuie reconfigurat deoarece risca sa nu poata fi utilizat lotul de la Adjud avand in vedere ca descarcarea traficului este la mai putin de 500 m de trecerea la nivel cu magistrala de cale ferata dubla si electrificata M 500! Info despre propunerea MVA : https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23939823-harta-autostrada-a7-dx5-moldova-traseu-focsani-tisita-noduri.htm”

 

Răspuns:

Pentru aceste proiecte a fost încheiata doar faza de Analiza Multicriteriala 1 pentru alegerea traseului. Calculul traficului în noduri va face obiectul Analizei Multicriteriale faza 2, când se va tine seama de toate aspectele semnalate de dumneavoastră.
 
---


13. mva [utilizator]: „Buna ziua! Avand in vedere ca in 03.2020 s-a convenit un calendar de implementare pt A8 avem urmatoarele intrebari: 1. Ce solutii a identificat CNAIR pt deblocarea proiectului in zona Miercurea Nirajului? Este cunoscut faptul ca la Miercurea Nirajului exista 2 doleante: a) mutarea aliniamentului autostrazii ce se suprapune peste constructii si b) relocarea unui nod rutier 2. Cand se va lansa in SICAP (va rugam precizati luna acestui an) licitatia pe FIDIC ROSU de SF+PAC+PTE pt tronsonul VO Iasi-Letcani-Tg. Neamt (78,3 km)? 3. Ce se intampla cu sectorul Iasi-Ungheni din moment ce avem 1 oferta pt licitatia de revizuire SF? Se declara neconforma oferta si se relanseaza o noua licitatie pe Fidic Rosu? 4. Cand se valideaza de către ANAP și se încărca in SICAP lucrarile de Proiectare Tehnica+Executie la podul de la Ungheni? Va rugam precizati luna si anul! ”

Răspuns:

Atât CNAIR SA cat si prestatorul au luat act de doleanțele autorităților locale si în consecință vor răspunde acestora. Trebuie menționat faptul ca translatarea într-un punct a axului unei autostrăzi are implicații pe câțiva km datorita anvergurii acestor lucrări (raze de peste 1 km).
 
Denumirea de FIDIC ROSU este specifică contractelor de lucrări. CNAIR a transmis o strategie la MTIC strategie ce implica revizuirea studiului de fezabilitate si elaborarea PAC+PT.

Conform propunerii noastre aceste studii vor trata inclusiv segmental Letcani-Vanatori (VO Iasi) pentru a identifica o alternativă de traseu finanțabilă.

In momentul de fata costul/km pentru acest segment de 17km este 40 Mil eur/km.
 
Referitor la sectorul Iași- Ungheni, în prezent se află în procedura de evaluare a ofertei. Faptul că la procedură s-a prezentat un singur ofertant, nu conduce automat la declararea neconformă a ofertei.

În ceea ce privește validarea de către ANAP si încărcarea în SICAP a procedurii de achiziție aferenta lucrarilor de Proiectare Tehnica+Executie la podul de la Ungheni, nu putem înainta un termen, acesta fiind strâns legat de obținerea Acordului de Mediu precum și de semnarea Acordului intre Guvernul României și Rep. Moldova.

 
---
 

14. ..13 [utilizator]: „Cat costa in medie un kM de autostrada? care este valoarea minima si cea maxima per KM si unde s-au inregistrat aceste valori? 2. Cate SF de autostrazi sunt gata si pregatite pentru a fi finantate? Cati Km in total? care este costul mediu si valorile extreme estimate? In cat timp ar putea incepe lucrarile pentru cele care au deja finantarea asigurata? Care este ritmul anual de crestere de km de autostrada? 3. cat din PIB-ul 2019 ar trebui alocat anual pentru a lucra continua la finalizarea lucrarilor incepute si pentru a redeschide noi trasee? In conditii ideale - cu o finantare asigurata in valoarea precizata de Dvs. cam cati Km s-ar putea realiza estimativ, anual?”

Raspuns:

Informatii privind costurile estimate pentru fiecare categorie de lucrări (Autostrazi, Drumuri Nationale, Variante Ocolitoare) pot fi consultate la nivel general Partea I a HG 666/2016 de aprobare a Master Planului General de Transport. (MPGT).
La momentul actual, compania are semnate contracte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru urmatoarele drumuri expres:
⦁ Ploiesti - Buzau;
⦁ Buzau- Focsani;
⦁ Focsani- Bacau;
⦁ Bacau -Pascani;
⦁ Bacau -Piatra Neamt;

⦁ Buzau -Braila;
 

De asemenea, CNAIR SA mai are in derulare contracte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru sectoarele de autostrada Sibiu - Fagaras si Targu Mures -Targu Neamt.

 
Totodata, la nivelul companiei, se afla in licitatie sau in curs de semnare a contracte pentru urmatoarele proiecte:

⦁ Autostrada Brasov Bacau;
⦁ Drum Expres Focsani Braila;
⦁ Drum Expres Ovidiu (Constanta) – Tulcea;
⦁ Drum Expres Braila Tulcea (Jijila – Cataloi);
⦁ Drum Expres Ploiesti – Gaiesti;
⦁ Drum Expres Pascani – Suceava;
⦁ Drum Expres Suceava Siret;
⦁ Drum Expres Tisita – Albita.

 
---
 

15. Miky113 [utilizator]: „1 ce rol are CNAIR in afacerea autostrazile ?! 1.1 este reprezentantul beneficiarului: Statul Roman ? 1.2 cum supervizeaza lucrarile ? (respectare termene, grafice executie, management de proiect, videoconferinte, penalitati) 1.3 cum face rost de subcontractori ? (e plina tara de santiere PNDL, in detrimentul autostrazilor) 1.4 cum plateste, cazeaza, recompenseaza subcontractorii ? (exista fonduri de garantare, hotele post carantina, vauchere, bani) 1.5 cum rezolva aberatiile sistemului ?(stalpul de la Alba Iulia Nord, gandacul cafeniu) 1.6 cum indreapta autostrazile ?( ar fi bine in faza de SF, si nicidecum ulterior precum bucla Focsaniului) 1.7 cand cumpara o foreza pentru tunelat ?(poate se face disponibila cea din Drumul Taberei)?”

Răspuns:

Autostrăzile nu reprezintă o afacere, ci o necesitate pentru dezvoltarea echilibrată a unei țări, iar beneficiarii sunt cetățenii.
 
Personal îmi dedic întreaga activitate pentru rezolvarea problemelor întampinate și am certitudinea că lucrurile merg pe un fagaș corect.
 
---

 

16. gregoriana [utilizator]: „In contextul in care cetatenii cer imperativ constructia A8, in situatia in care exista o lege promulgata de actualul Presedinte (291/2018) si in conditiile in care Comisia Europeana a stabilit in negocierile cu Statul Român, ca autostrada A8 este obiectivul prioritar in dezvoltarea retelei de transport rutier (TEN T Core)de interes european ca legatura Est-Vest, cum ati putea explica intarzierea demararii constructiei acestei autostrazi: tergiversare/lipsa de expertiza/ lipsa de vointa politica? Ce anume puteti face dvs pentru a garanta urgentarea constructiei acestei Autostrazi A8? Cand estimati ca va fi lansata licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic al fostulului tronson destinat PPP ului (Letcani-Soci/Pascani)? Cand se angajeaza si ce garantii ofera institutia dvs ca moldovenii vor avea A8 finalizat?”
 
Răspuns:

Dacă anul 2020 este al autostrăzii Sibiu-Pitești, atunci anul 2021 trebuie să fie anul autostrăzilor din Moldova. Pentru podul de la Ungheni suntem în discuții cu cei de la Arii Protejate. Nu știu de ce a ajuns ca toată acea albie să fie arie protejată. Să încercăm să uitam de cuvântul reclamație, să manageriem cum trebuie problemele. Zona Moldovei: potențial economic și turistic foarte mare.
 
Podul de la Ungheni este zona de arie protejata. Nu lansez procedura pana nu e gata discutia cu Mediul. Finantarea studiilor se face din studii europene, vrem sa corespunda cu directivele europene.
 
Iasi-Tg Neamt e in curs de elaborare documentatie SF si PT. Un studiu tehnic dureaza cam 4 ani, executia lucrarilor dureaza 2 ani. Daca nu se face bine proiectarea, implementarea se poate duce si la 10 ani.
 
Nu mai putem sustine costuri suplimentare. Trebuie sa planificam bine de la inceput. Studiile vor dura 30 luni, apoi vor incepe lucrarile.
 
In decembrie 2020 trebuie sa primim documentatia si proiectul tehnic pt Tg Mures - Tg Neamt.Cand avem studiul terminat, va promit ca in decembrie discutam despre cum vom merge mai departe.
 
Vom face o planificare strategica a proiectului pt mai departe. Tronsonul este unul din cele mai grele tronsoane de autostrada.
 
(Dacă există posibilitatea ca o parte din autostradă să fie făcut Half-Profile): Am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe: proiectare, execuție, punere în practică. Tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț este foarte greu.
 

Eu nu vreau sa va fac promisiuni asa cum au procedat altii dar va voi demonstra ca depunem toate eforturile pentru materializarea acestui obiectiv de importanta strategica.

 
---
 
17. gregoriana [utilizator]: „In iunie 2018, asociatiile civice pentru infrastructura au facut o vizita la institutiile UE, in care Comisari si Parlamentari europeni au contrazis zvonurile politice cum ca aceasta autostrada A8 nu este finantabila european; mail mult, Comisarul pt dezvoltare regionala a avertizat ca cererea pentru finantarea A8 trebuie depusa de autoritatile romane inainte de sfarsitul lui 2020, pentru a fi siguri ca se exploateaza oportunitatea finantarii europene, in doua exercitii financiare diferite (2014-2020; 2021-2027). Cum veti reusi sa va incadrati in aceste termene si care sunt urmatorii pasi pe care urmeaza concret sa ii parcurgeti, in directia accesarii fondurilor europene pt A8? Va reamintim ca teza imposibilitatii finantarii europene este una neadevarata, combatuta chiar de decidentii europeni.”
 
Răspuns:

Tinand cont de faptul ca decizia promovarii acestui proiect debuteaza cu etapa de proiectare, completare, accesarea finantarii s-a realizat dupa cum urmeaza:
⦁ Pentru tronsonul Targu Mures -Targu Neamt, precizam faptul ca revizuirea Studiului de Fezabilitate este finantata din fonduri europene, existand contract de finantare semnat intre CNAIR SA si Ministerul Fondurilor Europene;
Ulterior finantarii revizuirii Studiului de Fezabilitate si etapele ulterioare vor face obiectul accesarii de fonduri europene.
⦁ Similar se va proceda si pentru sectoarele Targu – Neamt Iasi si Iasi Ungheni, urmand a se elabora si depune aplicatii de finantare, pentru finantarea etapei de pregatire din fonduri UE. – Termen 2020.
⦁ CNAIR SA va analiza chiar si fazarea etapei de executie in cadrul celor doua exercitii finantare europene (2014-2020, 2021-2027), in contextul in care exista cheltuieli ce pot fi rambursate.

 
---
 

18. gregoriana [utilizator]: „Fenomenul implicarii civice pentru autostrazile Moldovei a fost unul de proportii; marsurile motorizate, demonstratiile din strada si primul metru de autostrada s-au "intamplat" in Moldova, pentru ca efectiv regiunea intreaga (si la Est si la Vest de Prut) este izolata de restul de Romaniei si de Europa. Dovada interesului Uniunii Europene pentru constructia Autostrazii Unirii A8 cu fonduri europene, este demonstrata inclusiv de disponibilitatea acestora de a finanta A8 si pentru segmentul Ungheni- Chisinau. Cum colaboreaza Romania cu Chisinaul si cu Bruxelles ul penntru proiectul realizarii A8? Cand vor avea moldovenii sansa sa conduca pe primul kilometru de autostrada?”

Raspuns:
 
Dacă anul 2020 este al austostrăzii Sibiu-Pitești, atunci anul 2021 trebuie să fie anul autostrăzilor din Moldova. Pentru podul de la Ungheni suntem în discuții cu cei de la Arii Protejate. Nu știu de ce a ajuns ca toată acea albie să fie arie protejată. Să încercăm să uitam de cuvântul reclamație, să manageriem cum trebuie problemele. Zona Moldovei: potențial economic și turistic foarte mare.
 
Podul de la Ungheni este zona de arie protejata. Nu lansam procedura de licitatie pana se finalizeaza procedura de mediu reflectata intr un document de reglementare (Acord de Mediu).
 
Pe sectorul Iasi-Tg Neamt este in curs de elaborare documentatia tehnica pentru lansarea unei proceduri de achizitie pentru elaborarea SF si PT. Un studiu tehnic dureaza cam 4 ani, iar executia lucrarilor poate dura pana la 2 ani.
Estimativ vorbind, daca nu se face bine proiectarea, implementarea poate dura pana la 10 ani.
 
Pentru ca un proiect sa se desfasoare fara sincope, este absolut necesar ca documentatia pregatitoare (SF +PT) sa fie una matura. Studiile pentru lansarea executiei proiectului vor dura 30 de luni.
 
In decembrie 2020 trebuie sa primim documentatia si proiectul tehnic pt Tg Mures - Tg Neamt. Cand avem studiul terminat, va promit ca in decembrie discutam despre cum vom merge mai departe.
 
Vom face o planificare strategica a proiectului pentru ca trnsonul este unul din cele mai grele tronsoane de autostrada.
 
Referitor la intrebarea: ”Dacă există posibilitatea ca o parte din autostradă să fie făcut Half-Profile” am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe: proiectare, execuție, punere în practică. Tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț este foarte greu.
 
---


19. Entiu [utilizator]: „Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Toate proiectele sunt focusate pe Sud. Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani! Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!”

Răspuns:

Dacă anul 2020 este al austostrăzii Sibiu-Pitești, atunci anul 2021 trebuie să fie anul autostrăzilor din Moldova. Pentru podul de la Ungheni suntem în discuții cu cei de la Arii Protejate. Nu știu de ce a ajuns ca toată acea albie să fie arie protejată. Să încercăm să uitam de cuvântul reclamație, să manageriem cum trebuie problemele. Zona Moldovei: potențial economic și turistic foarte mare.
 
Podul de la Ungheni este zona de arie protejata. Nu lansam procedura de licitatie pana se finalizeaza procedura de mediu reflectata intr un document de reglementare (Acord de Mediu).
 
Pe sectorul Iasi-Tg Neamt este in curs de elaborare documentatia tehnica pentru lansarea unei proceduri de achizitie pentru elaborarea SF si PT. Un studiu tehnic dureaza cam 4 ani, iar executia lucrarilor poate dura pana la 2 ani. Estimativ vorbind, daca nu se face bine proiectarea, implementarea poate dura pana la 10 ani.
 
Pentru ca un proiect sa se desfasoare fara sincope este absolut necesar ca documentatia pregatitoare (SF+PT) sa fie una matura. Studiile pentru lansarea executiei proiectului vor dura 30 de luni.
 
In decembrie 2020 trebuie sa primim documentatia si proiectul tehnic pt Tg Mures - Tg Neamt. Cand avem studiul terminat, va promit ca in decembrie discutam despre cum vom merge mai departe.
 
Vom face o planificare strategica a proiectului pentru ca trnsonul este unul din cele mai grele tronsoane de autostrada.
 

Referitor la intrebarea: ”Dacă există posibilitatea ca o parte din autostradă să fie făcut Half-Profile” am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe: proiectare, execuție, punere în practică. Tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț este foarte greu.

 
---
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Avertisment RAR, pentru șoferi: Circulă fake-news-uri care generează panică. Despre ce este vorba?
16/04/2025 13:49

  Avertisment RAR, pentru soferi: Circulă fake-news-uri care generează panică. Despre ce este vorba?   ”Atentie la dezinformare, clickbait si fake-news! Interesul nostru pentru masini, m ...

Radare fixe
15/04/2025 19:07

 Radare fixe "invizibile", amenda vine acasă: e-Sigur este un sistem modern de supraveghere a traficului rutier implementat de Politia Rutieră. Află cum functionează si ce trebuie să s ...

Toți șoferii care ridică ștergătoarele sunt vizați! Polițiștii deschid dosare penale
15/04/2025 10:36

Toti soferii care ridică stergătoarele sunt vizati! Legea prevede că ridicarea stergătoarelor nu este, in sine, o infractiune, dar in anumite situatii fapta se pedepseste cu amenzi uriase si chiar cu inchis ...

Se plătește impozit pentru banii primiți din vânzarea unei mașini? Puțini șoferi știu ce prevede legea
14/04/2025 15:04

Se plăteste impozit pentru banii primiti din vanzarea unei masini? Este intrebarea multor soferi care decid să isi vandă masina personală. Legislatia din Romania stabileste că, in general, dacă obtii ...

Top 4 mașini second-hand de evitat! Avertismentul specialistului care îți poate salva mii de euro
14/04/2025 14:31

Achizitionarea unei masini second-hand poate fi un pas important, dar si riscant, dacă nu este tratat cu atentie si responsabilitate. Specialistii atrag atentia că o decizie inspirată incepe cu o evaluare pr ...

Semnalul galben intermitent în 2025! Greșelile care pot duce la pierderea permisului auto
14/04/2025 13:54

Începand cu 2025, modificările din Codul Rutier aduc clarificări importante privind semnalul galben intermitent la semafor, o situatie tot mai frecventă in intersectiile din Romania. Soferii trebuie s� ...

Mașinile pe care copii de 14 ani români au voie să le conducă fără permis. Nu le trebuie nici curs
12/04/2025 23:01

  Masinile pe care copii de 14 ani romani au voie să le conducă fără permis. Nu le trebuie nici curs În ţara cu cele mai multe vieţi pierdute pe şosele din Uniunea Europeană, adolescenţii ...

Ce este rovinieta și când este necesară
11/04/2025 11:51

Soferii care circulă cu masinile pe reteaua de drumuri nationale se pot intreba si la cat timp vine amenda de rovinietă, in cazul in care acestia nu au achitat-o si au fost depistati. În această situat ...

Camera auto sună proprietarul dacă mașina e lovită sau vandalizată în parcare
09/04/2025 19:54

În Romania, inregistrările realizate cu camerele de bord sunt acceptate oficial ca probe video atat de către politie, cat si de către companiile de asigurări in cazul dosarelor de daună RCA si CASCO. ...

Dacia pregătește un nou model electric, complet modificat: ”Va fi o surpriză!”. Când va fi lansat
08/04/2025 12:09

 Dacia continuă transformarea incepută in urmă cu cativa ani, iar noile planuri anuntate de CEO-ul mărcii, Denis le Vot, aduc vesti importante pentru fanii brandului romanesc. Într-un interviu ac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei