Toate răspunsurile șefei de la Autostrăzi la întrebările adresate de cititori : Autostrăzile spre Moldova
Dimensiune font:
Nu mai puțin de 37 de întrebări au fost adresate de către cititorii HotNews.ro despre numeroase proiecte rutiere din țară în cadrul întălnirii live #deladistanță cu directorul de la Compania de Autostrăzi, Mariana Ioniță. Publicăm acum răspunsurile în scris transmise de către șefa de la Drumuri la toate întrebările adresate de cititori. Vezi în articol informații legate de toate autostrăzile spre Moldova, de autostrada Lugoj - Deva, de Autostrada Transilvania sau Comarnic-Brașov, plus detalii despre proiecte precum Pasajul Domnești, Podul Brăila sau centura Bârlad.
Întrebări si Răspunsuri aferente interviului HotNews din data de 29.04.2020
1. Mdv [utilizator]: „Care sunt cele mai mari piedici la progresul lucrarilor, de exemplu, procedurile de avizare la alte ministere sau deținătorii de rețele, si de ce nu se lucrează preventiv la eliminarea obstacolelor? De ce nu se preda amplasamentul liber de tot felul de piedici? De ce nu se face presing la constructori in mod constant, pana nu ajung întârzierile la nivel catastrofal?”
În data de 27.04.2020 a fost depusă la Ministerul Transporturilor documentația pentru emiterea unei noi Autorizații de construcție pentru lotul Ungheni - Tg-Mureș + drum de legătură în conformitate cu Legea nr. 50 privind Autorizarea lucrărilor, ca în perioada imediat următoare aceasta să fie emisă, pentru a putea asigura premisele implementării acestui proiect în termenele asumate.
Având în vedere starea de urgență, pentru depunerea tuturor actelor necesare semnării acestui contract, constructorul STRABAG a solicitat o extensie a termenului pentru predarea acestor documente.
Referitor la legătura autostrăzii cu DN 15, Compania are în vedere ca, după finalizarea reactualizării Studiului de Fezabilitate aferent proiectului A8 Tg. Mureș -Ditrău, să întocmească o documentație tehnică pentru achiziția proiectării și execuției drumului de legătură A3 cu DN 15, astfel încât să se asigure o descărcare funcțională în DN 15.
3. cititor9 [utilizator] „1.De ce e atât de greu/complicat sa rezolvați problemele cu relocarile LEA pe Sebes-Turda dupa atâția ani? De ce nu-si asuma responsabilii de proiecte o decizie? 2.De ce sunt transmise atât de greu clarificările cerute de constructori la licitațiile in desfășurare? E o problema de competenta? Se încearcă rezolvarea? 3.De ce în pofida lipsei de performanta a companiei, bugetul de salarii a crescut de la an la an semnificativ?”
Conform legii, deținătorul de utilitate trebuie să asigure dreptul de uz și servitute pe sub liniile electrice. Având în vedere faptul că CNAIR SA nu are bază legală să exproprieze terenuri de sub liniile electrice, compania a transmis către Electrica o solicitare pentru ca aceasta sa întreprindă demersurile de obținere a acestor drepturi.
4. Dan Corolea [anonim]: „Care este in prezent situatia proiectului autostrazii Brasov Bacau? https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100077483/ Exista contestatii la licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic? Pana cand se pot depune contestatii pentru aceasta licitatie? Cand estimati ca se va semna contractul pentru SF-ul si PT-ul acestui proiect?”
5. octavian.m [utilizator]: „Pod Braila – drumuri de legatura. Desi vedem ca se lucreaza la podul propriu-zis, nu se vorbeste despre cealalta componenta a proiectului, si anume cei 21 de km de drumuri de legatura catre pod. Au fost anulate si relansate mai multe licitatii pentru relocarea utilitatilor, pana la urma s-a contractat doar proiectarea relocarii retelelor de apa si electrice/telefonie. Ce se intampla cu relocarea retelelor de gaze? S-a reusit semnarea unui contract pentru relocarea acestora? Pentru executia propriu-zisa a relocarilor de utilitati se vor organiza alte licitatii sau se va ocupa CNAIR, in regie proprie? Pasajul de la Drajna, pe DN21, peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Studiul de Fezabilitate a fost predat anul trecut, in octombrie. Cand se va scoate la licitatie proiectarea si executia acestui pasaj?”
Referitor la relocarea utilităților, precizam faptul ca proiectele de relocare utilități au fost pentru prima oara eliminate din sarcina Antreprenorului, in prezent, doua din cele trei relocari fiind in etapa de elaborare Proiect Relocare.
6. Alexandru Gheorghe [anonim]: „Buna ziua despre autostrada nordului petea-Satu Mare-Botosani in ce stadiu e ?De ce nu se reabiliteaza drumurile care duc spre punctele de trecere a frontierei pentru ca strainii isi fac o impresie foarte proasta cand vad starea drumurilor la intrare in tara , se i-a in calcul schimbarea panourilor rutiere mai ales pe DN-uri panourile alea cu sageti care de multe ori sunt doborate de vant trebuie sa luati exemple de la germani , austricieci etc.. , de ce pe autostrazile din Romania avem doar spatii de servicii de scurta durata si nu de lunga , multi dintre noi vrem sa mancam la un restaurant sau sa cumparam lucruri dar nu avem unde . De ce nu aduceti specialisti straini pentru a face o evaluare a starii tehnici a drumurilor din Romania si ei sa vina cu sugesti si sa le aplicati ? Despre autostrada sudului Lugoj-Craiova in ce stadiu e? Autostrada Iasi- ungheni si podul peste prut in ce stadiu? Sper sa puteti sa imi raspundeti la toate intrabarile Va Multumesc”
7. Dan Corolea [anonim]: „Cand se vor scoate la licitatie tronsonul de autostrada A3 Brasov-Fagaras? De asemenea cand se vor scoate la licitație tronsoanele din Autostrada Sibiu-Fagaras? S-a receptionat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras?”
La momentul actual, pe acest obiectiv compania este in litigiu cu elaboratorul Studiului de Fezabilitate, iar documentația necesara revizuirii Proiectului Tehnic va fi gata de publicare in SEAP pana la finalul lunii iulie.
În ceea ce privește la licitarea tronsoanelor din Autostrada Sibiu-Fagaraș, în primul trimestru al anului viitor estimam ca va fi lansata procedura pentru elaborare Proiectului Tehnic si execuția aferenta acestui sector. Studiul de Fezabilitate încă nu este complet, la momentul actual încă nu avem studiul geotehnic si acordul de mediu, etape ce vor fi realizate in cadrul contractului de prestări servicii aflat in derulare.
8. Mr.Robot [utilizator]: „Care este stadiul proiectarii loturilor 1 si 2 din centura Bucuresti nord? Pe siteul CNAIR apare stadiul de proiectare. Sunt bani pentru expropieri? Vor incepe execuția anul acesta?”
Aceste obiective se afla in etapa de evaluare a ofertelor depuse si estimam ca in maxim 2 luni va fi desemnat un câștigător. Abia apoi va începe perioada de proiectare (12 luni) si execuție (22 luni).
Referitor la existenta unui buget, precizam faptul ca finanțarea din fonduri nerambursabile asigurata atat pentru exproprieri, cat si pentru execuția lucrărilor. Pentru etapa de expropriere se va implementa un proces de buna practica, HG de exproprieri fiind estimat a fi aprobat pana in luna iulie a acestui an.
9. Dan Corolea [anonim]: „Ce demersuri s-au facut in ultima perioada pentru autostrada Comarnic - Brasov? Care va fi strategia de realizare a acestei autostrazi? Se pregateste aplicatia pentru accesarea de fonduri europene cel putin pentru reactualizarea SF-ului?”
In momentul de fata pregătim re-licitarea unui tronson de aproximativ 4,5 km de autostrada care nu necesita revizuirea Studiului de fezabilitate si asigura funcționalitatea independentă. Acest tronson, inclusiv cele două descărcări, reprezinta varianta de ocolire a Comarnicului.
In paralel se lucrează la documentația tehnico-economica pentru lansarea procedurii de achiziție publica in vederea Revizuirii Studiului de Fezabilitate, a elaborării P.A.C si P.T.E. pe tronsonul Comarnic-Rasnov.
Atât pentru execuția sectorului de la Comarnic cat si pentru revizuirea documentației pe sectorul Comarnic-Rasnov, se afla în curs de pregătire documentația necesara accesării fondurilor europene.
10. Dumitrescu Cosmin Viorel [anonim] : „Buna ziua!
Sunt plecat de cativa ani in Occident si am vazut ce inseamna sa ai autostrazi, trenuri, metrou ,aeroport in general infrastructura de transport.I n anii 90 domnu Basescu ne-a spus ca Romania nu are nevoie de autostrazi pentru ca nu avem trafic de autostrazi si nimeni nu l-a contrazis. era si normal pentru ca atunci aveam mai multe carute decat autovehicule. Au trecut anii, am trimis sute de mii de oameni acasa cu salarii compensatorii si nu am facut nimic. Mai grav ,o parte din ceea ce am facut am facut la misto(centura Bucuresti).Am citit in ultimile zile ca aveti o mare dilema : sa faceti autostrada sau drum expres in Moldova. INTREBARE: Nu ar fi mai normal ca in momentul cand proiectam o autostrada sa ne gandim ca peste 10,20,30 de ani o sa fie nevoie sa o facem cu 3 sau poate chiar cu 4 benzi si este mai economic sa o gandim de la inceput in acesta directie(expropiere,noduri rutiere, pasaje, etc)? Nu trebuie decat sa vedem cum au evoluat lucrurile in vest si sa COPIEM. Nu trebuie sa inventam nimic.”
11. Sufleu [utilizator]: „Buna ziua. 1. Care e stadiul licitatiei de lucrari pentru drumul expres Braila-Galati? Cand anticipati ca va fi adjudecat contractul de lucrari si vor incepe efectiv lucrarile? 2. Care e stadiul licitatiei pentru studiu de fezabilitate si proiect tehnic pentru legaturile la nivel de drum expres intre Braila si viitoarea A7, respectiv Braila-Buzau si Braila-Focsani? Nu considerati ca ar trebui urgentata procedura astfel incat viitoarea A7 sa realizeze conexiuni moderne cu cea mai populata zona din partea de est a Romaniei cat si cu viitorul pod de la Braila?! 3. Ocolitoarea Galati (asa-zisa centura mare), care e in licitatie in acest moment, are rolul de a face legatura intre frontiera Romaniei cu Moldova si Ucraina, pe de o parte, si podul Braila/Bucuresti, prin viitorul drum expres Galati-Braila si respectiv viitorul drum expres Braila-Buzau. Care este ratiunea pentru care centura ocolitoare a Galatiului, practic continuarea unor drumuri expres pana la frontiera cu Moldova si Ucraina, a fost conceputa la nivel de drum national 1x1?! Se poate repara ceva in acest moment, avand in vedere ca punctul de frontiera Giurgiulesti e un impportant punct de tranzit de marfa si persoane intrefostul spatiu sovietic si Romania/UE si Turcia?!”
13. mva [utilizator]: „Buna ziua! Avand in vedere ca in 03.2020 s-a convenit un calendar de implementare pt A8 avem urmatoarele intrebari: 1. Ce solutii a identificat CNAIR pt deblocarea proiectului in zona Miercurea Nirajului? Este cunoscut faptul ca la Miercurea Nirajului exista 2 doleante: a) mutarea aliniamentului autostrazii ce se suprapune peste constructii si b) relocarea unui nod rutier 2. Cand se va lansa in SICAP (va rugam precizati luna acestui an) licitatia pe FIDIC ROSU de SF+PAC+PTE pt tronsonul VO Iasi-Letcani-Tg. Neamt (78,3 km)? 3. Ce se intampla cu sectorul Iasi-Ungheni din moment ce avem 1 oferta pt licitatia de revizuire SF? Se declara neconforma oferta si se relanseaza o noua licitatie pe Fidic Rosu? 4. Cand se valideaza de către ANAP și se încărca in SICAP lucrarile de Proiectare Tehnica+Executie la podul de la Ungheni? Va rugam precizati luna si anul! ”
Conform propunerii noastre aceste studii vor trata inclusiv segmental Letcani-Vanatori (VO Iasi) pentru a identifica o alternativă de traseu finanțabilă.
În ceea ce privește validarea de către ANAP si încărcarea în SICAP a procedurii de achiziție aferenta lucrarilor de Proiectare Tehnica+Executie la podul de la Ungheni, nu putem înainta un termen, acesta fiind strâns legat de obținerea Acordului de Mediu precum și de semnarea Acordului intre Guvernul României și Rep. Moldova.
14. ..13 [utilizator]: „Cat costa in medie un kM de autostrada? care este valoarea minima si cea maxima per KM si unde s-au inregistrat aceste valori? 2. Cate SF de autostrazi sunt gata si pregatite pentru a fi finantate? Cati Km in total? care este costul mediu si valorile extreme estimate? In cat timp ar putea incepe lucrarile pentru cele care au deja finantarea asigurata? Care este ritmul anual de crestere de km de autostrada? 3. cat din PIB-ul 2019 ar trebui alocat anual pentru a lucra continua la finalizarea lucrarilor incepute si pentru a redeschide noi trasee? In conditii ideale - cu o finantare asigurata in valoarea precizata de Dvs. cam cati Km s-ar putea realiza estimativ, anual?”
Informatii privind costurile estimate pentru fiecare categorie de lucrări (Autostrazi, Drumuri Nationale, Variante Ocolitoare) pot fi consultate la nivel general Partea I a HG 666/2016 de aprobare a Master Planului General de Transport. (MPGT).
La momentul actual, compania are semnate contracte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru urmatoarele drumuri expres:
⦁ Ploiesti - Buzau;
⦁ Buzau- Focsani;
⦁ Focsani- Bacau;
⦁ Bacau -Pascani;
⦁ Bacau -Piatra Neamt;
De asemenea, CNAIR SA mai are in derulare contracte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate si a proiectelor tehnice pentru sectoarele de autostrada Sibiu - Fagaras si Targu Mures -Targu Neamt.
⦁ Autostrada Brasov Bacau;
⦁ Drum Expres Focsani Braila;
⦁ Drum Expres Ovidiu (Constanta) – Tulcea;
⦁ Drum Expres Braila Tulcea (Jijila – Cataloi);
⦁ Drum Expres Ploiesti – Gaiesti;
⦁ Drum Expres Pascani – Suceava;
⦁ Drum Expres Suceava Siret;
⦁ Drum Expres Tisita – Albita.
15. Miky113 [utilizator]: „1 ce rol are CNAIR in afacerea autostrazile ?! 1.1 este reprezentantul beneficiarului: Statul Roman ? 1.2 cum supervizeaza lucrarile ? (respectare termene, grafice executie, management de proiect, videoconferinte, penalitati) 1.3 cum face rost de subcontractori ? (e plina tara de santiere PNDL, in detrimentul autostrazilor) 1.4 cum plateste, cazeaza, recompenseaza subcontractorii ? (exista fonduri de garantare, hotele post carantina, vauchere, bani) 1.5 cum rezolva aberatiile sistemului ?(stalpul de la Alba Iulia Nord, gandacul cafeniu) 1.6 cum indreapta autostrazile ?( ar fi bine in faza de SF, si nicidecum ulterior precum bucla Focsaniului) 1.7 cand cumpara o foreza pentru tunelat ?(poate se face disponibila cea din Drumul Taberei)?”
Eu nu vreau sa va fac promisiuni asa cum au procedat altii dar va voi demonstra ca depunem toate eforturile pentru materializarea acestui obiectiv de importanta strategica.
Tinand cont de faptul ca decizia promovarii acestui proiect debuteaza cu etapa de proiectare, completare, accesarea finantarii s-a realizat dupa cum urmeaza:
⦁ Pentru tronsonul Targu Mures -Targu Neamt, precizam faptul ca revizuirea Studiului de Fezabilitate este finantata din fonduri europene, existand contract de finantare semnat intre CNAIR SA si Ministerul Fondurilor Europene;
Ulterior finantarii revizuirii Studiului de Fezabilitate si etapele ulterioare vor face obiectul accesarii de fonduri europene.
⦁ Similar se va proceda si pentru sectoarele Targu – Neamt Iasi si Iasi Ungheni, urmand a se elabora si depune aplicatii de finantare, pentru finantarea etapei de pregatire din fonduri UE. – Termen 2020.
⦁ CNAIR SA va analiza chiar si fazarea etapei de executie in cadrul celor doua exercitii finantare europene (2014-2020, 2021-2027), in contextul in care exista cheltuieli ce pot fi rambursate.
18. gregoriana [utilizator]: „Fenomenul implicarii civice pentru autostrazile Moldovei a fost unul de proportii; marsurile motorizate, demonstratiile din strada si primul metru de autostrada s-au "intamplat" in Moldova, pentru ca efectiv regiunea intreaga (si la Est si la Vest de Prut) este izolata de restul de Romaniei si de Europa. Dovada interesului Uniunii Europene pentru constructia Autostrazii Unirii A8 cu fonduri europene, este demonstrata inclusiv de disponibilitatea acestora de a finanta A8 si pentru segmentul Ungheni- Chisinau. Cum colaboreaza Romania cu Chisinaul si cu Bruxelles ul penntru proiectul realizarii A8? Cand vor avea moldovenii sansa sa conduca pe primul kilometru de autostrada?”
19. Entiu [utilizator]: „Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei. Toate proiectele sunt focusate pe Sud. Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani! Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!”
Referitor la intrebarea: ”Dacă există posibilitatea ca o parte din autostradă să fie făcut Half-Profile” am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe: proiectare, execuție, punere în practică. Tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț este foarte greu.
Vanzare teren IASI - 75.899 mp
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, - lucicalcc@gmail.com
Vanzare Teren IASI - 56.438 mp
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail - lucicalcc@gmail.com
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau