Tot ce trebuie sa stii despre scoala de soferi si examenul auto

Dimensiune font:

| 25-02-2020 09:14

Obtinerea permisului auto este un scop in sine pentru cei mai multi tineri sau chiar si pentru persoane trecute de varsta tineretii, care decid ca a venit momentul sa obtina acest document care le poate aduce un plus de confort in viata. Pentru a le oferi sprijinul necesar, specialistii de la ChestionareAuto.ro ofera toate informatiile necesare cu privire la scoala de soferi si examenul auto pe care orice persoana care isi doreste sa sofeze trebuie sa il sustina.

Ce presupune inscrierea la o scoala de soferi

Dupa ce persoana in cauza se decide asupra scolii de soferi pe care vrea sa o urmeze pe care, la modul ideal, este important sa o aleaga asumat pe baza unor recomandari, trebuie sa se prezinte la institutie si sa se inscrie cu urmatoarele documente:

  • copie dupa cartea de identitate;

  • cazierul judiciar – pe care sa se mentioneze ca este necesar pentru obtinerea permisului auto;

  • timbru fiscal;

  • analize medicale si aviz psihologic;

  • cerere de prezentare la examen;

  • dovada achitarii platei taxei pentru permis.

De asemenea, la inscriere se plateste suma de bani aferenta cursurilor – integral sau partial. Sumele aferente taxelor depind de politica interna a scolii de soferi ceea ce inseamna ca persoana interesata va trebui sa sune inainte sau sa se documenteze de pe site-ul acesteia.

Tot aici, persoana respectiva va completa formularul de inscriere care este oferit pe loc, va primi un carnet de elev, i se intocmeste dosarul in care aduna toate actele pentru a dovedi perioada de pregatire obligatorie inainte de a sustine examenul la Politie. De asemenea, elevul isi poate alege masina pe care va invata sa conduca.

Ce presupune pregatirea teoretica pentru examenul auto

Durata pregatirii teoretice variaza tinand cont de scolile de soferi in mod particular. Cursurile teoretice sunt focusate pe legislatie si ajuta elevii sa se pregateasca temeinic pentru examenul la sala. In aceasta perioada, pe langa suportul teoretic deprins prin parcurgerea Codului Rutier si/sau altor manuale utile, elevii trebuie sa rezolve teste DRPCIV pe ChestionareAuto.ro.

Examenul pe care elevul trebuie sa il sustina la sala consta, de astfel, intr-un test teoretic care include 26 de intrebari. Pentru a promova examenul, elevul va trebui sa raspunda corect la cel putin 22 de intrebari.

Ce presupune pregatirea practica pentru examen

Orele de condus reprezinta o parte deosebit de importanta a pregatirii pentru examen. Acestea se vor desfasura tot timpul in prezenta instructorului, care se va afla pe scaunul din dreapta, intr-o masina speciala in care instructorul are acces la pedale.

In timpul celor 30 de ore elevul va invata sa controleze functiile masinii si sa conduca in conditii perfecte de siguranta, sa ia viraje, sa parcheze si sa intoarca, dar si sa plece din rampa. Limita de viteza pe tot parcursul orelor de condus este de 30 sau maxim 40 km pe ora in localitate.

Este important ca in aceasta perioada elevul sa faca teste auto pentru a se asigura ca nu uita informatiile memorate, dar si pentru ca aceste informatii sunt foarte importante in momentul in care se deplaseaza pe carosabil.

Cum ajuta codul rutier viitorul conducator auto?

Codul Rutier este foarte important pentru cei care vor sa obtina permisul de conducere, dar si pentru cei care au deja permisul. Elevul trebuie sa retina semnificatia indicatoarelor si regulile de circulatie pe care le intalneste in trafic, cum ar fi cele pentru prioritate, pentru schimbarea directiei de mers si pentru depasiri.

Pe masura ce noul conducator auto incepe sa se deplaseze mai mult singur in trafic, fara interventia instructorului, ii va fi mult mai usor sa deprinda si sa isi insuseasca toate regulile de circulatie. Daca elevul nu stie legislatia existenta, riscul de a produce accidente dupa ce obtine permisul este foarte mare.

Finalizarea cursului pentru obtinerea permisului

Dupa ce sunt finalizate toate orele de condus si dupa ce este promovat cursul teoretic, fiecare elev poate spune ca a terminat scoala de soferi. Urmatoarea etapa pentru finalizarea dosarului care dovedeste absolvirea cursului de la scoala de soferi este depunerea dosarului la politie. Dupa ce cursurile au fost finalizate, acest curs este valabil timp de 1 an din momentul absolvirii.

Desfasurarea examenului de permis

Testul teoretic consta in chestionare auto pe calculator. Acestea include cate 26 de intrebari cu variante de raspuns multiple sau unice. Pentru a fi promovat acest examen trebuie ca elevul sa raspunda corect la minim 22 de intrebari. Cei care vor sa fie foarte bine pregatiti citesc cursurile de legislatie si completeaza cat mai multe chestionare online, cu teste care simuleaza examenul – este o conditie esentiala pentru a putea sa promoveze examenul.

Sustinerea probei practice

Daca sala este promovata, elevul poate da examenul practic. Acest examen dureaza intre 20 si pana la 40 de minute si este reprezentat de parcurgerea unui traseu in oras, sub supravegherea politistului care se afla pe scaunul din dreapta. In spate se va afla cel putin o persoana care are rol de martor si care este in general un alt sustinator al examenului auto.

Acest examen incepe cu pregatirea de drum, mai exact cu reglarea scaunului si a oglinzilor, cu dezaburirea geamurilor atunci cand este cazul si cu fixarea centurii. Politistul va spune cand incepe examenul si traseul va fi stabilit conform indicatiilor acestuia.

Pe langa manevrele de mers si de virare pe stanga sau pe dreapta, politistul poate cere o parcare, poate solicita mersul inapoi si poate dori sa vada elevul plecand din rampa, sau facand intoarcerea din trei miscari. Una dintre cel mai des intalnite greseli care genereaza picarea acestui examen este neacordarea de prioritate, indiferent de situatie.

La finalul acestui examen politistul va spune elevului daca este promovat sau nu. De cele mai multe ori raspunsul este dat pe loc, insa daca sunt cazuri speciale elevul va putea fi nevoit sa astepte cateva ore.

In cazul in care examenul nu este trecut, elevul va trebui sa astepte 15 zile calendaristice si sa se programeze din nou la traseu sau sa dea sala din nou. Daca nu promoveaza nici partea teoretica si nici partea practica, in decurs de un an din momentul finalizarii scolii, aceasta trebuie sa fie repetata.

Tinand cont de toate aceste informatii fiecare elev va sti la ce sa se astepte atunci cand se inscrie la scoala de soferi sa se pregateasca pentru examen.

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Stadiul lucrărilor pe Autostrada Moldovei. Ce se întâmplă pe fiecare lot și când ar putea fi gata A7
31/03/2025 22:44

 Din punctul de vedere al investitiilor in infrastructura rutieră, regiunea Moldovei a fost mult timp neglijată, aspect care a provocat in societate diverse actiuni civice. Astfel, politicul a fost presa ...

Decizie a Comisiei Europene: Toți românii, obligați să-și schimbe permisul de conducere. Scade la 17 ani vârsta legală pentru condus
31/03/2025 13:40

Comisia Europeană a adoptat o serie de măsuri menite să modernizeze regulile privind permisele de conducere in intreaga Uniune Europeană. Astfel, pană la data de 19 ianuarie 2033 toate permisele din Europa ...

Lege pentru șoferii cu permis Categoria B: O nouă limită s-a impus
29/03/2025 20:13

Începand cu 2025, modificările aduse Codului Rutier aduc clarificări importante pentru soferii care doresc să tracteze o remorcă usoară cu permisul de Categoria B, fără a fi necesară obtinerea unu ...

S-a pus în mișcare Drumul Expres care va înlocui 'drumul morții': Va lega 2 mari orașe ale României
28/03/2025 19:58

    Drumul Expres Bacău-Piatra Neamţ are o lungime de 51 kilometri şi va asigura condiţii moderne de transport intre cele două municipii, reducerea traficului greu şi de tranzit in i ...

Reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) au publicat o listă cu principalele defecțiuni care pot duce la respingerea unui vehicul la inspecție
26/03/2025 20:12

Inspectia Tehnică Periodică (ITP) nu ar trebui să fie momentul in care descoperiti problemele masinii, ci doar o confirmare oficială că vehiculul este in stare bună de functionare. Proprietarii de autotur ...

Românii care au luat amendă de la poliție pot scăpa fără să plătească
26/03/2025 13:30

Romanii care au luat amendă la politie pot scăpa fără să plătească niciun leu, asa cum un sofer de taxi din Alba Iulia a făcut. Soferul fusese sanctionat de Politia Locală cu suma de 2.000 de lei pentr ...

Atenție la ITP! Mașini radiate automat în 2025, potrivit modificărilor Codului Rutier. Unele, scoase din circulație fără acordul proprietarului
25/03/2025 14:04

Începand cu 2025, autoritătile din Romania vor putea radia automat anumite vehicule din circulatie, fără a fi necesară o cerere din partea proprietarului, potrivit RAR. Noile prevederi sunt menite să ...

Atenție, utilizatori de trotinete: 220.000 de modele ale unui producător celebru, rechemate din cauza unui defect periculos
24/03/2025 18:28

 Segway a anuntat oficial rechemarea a aproximativ 220.000 de trotinete electrice din cauza unei defectiuni care poate pune in pericol siguranta utilizatorilor. Problema este localizată la nivelul mecanis ...

Se schimbă permisele de conducere
24/03/2025 15:17

Se schimbă permisele de conducere ale pensionarilor! O nouă lege propune modificări importante privind valabilitatea permiselor de conducere, in special pentru persoanele care au implinit varsta de 70 de ani ...

3.200.000 lei, una dintre cele mai mari daune RCA plătite în România. Cum s-a ajuns la sumă
20/03/2025 14:26

 Soferii romani nu circulă doar in Romania, asa că pot fi implicati in accidente oriunde ajung cu masinile. Iar in cazul vinovătiei asigurătorul RCA trebuie să plătească la preturile din tara respec ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei