11 milioane de numere de telefon au fost transferate între reţelele de telefonie fixă şi mobilă din România, în ultimii 15 ani

Dimensiune font:

| 24-10-2023 15:18

Aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate între reţelele de telefonie fixă şi mobilă din România, în ultimii 15 ani, dintre care 1,2 milioane de numere doar în acest an, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate marţi.

Din totalul numerelor de telefon portate în 2023, majoritatea (96%) vizează telefonia mobilă (respectiv 1.158.896), în timp ce 42.079 sunt numere de telefonie fixă.

Potrivit sursei citate, de la începutul anului în curs şi până la 15 octombrie, RCS&RDS a primit în reţea, prin portare, 702.048 de numere de telefonie mobilă, urmat de Vodafone - cu 218.054 de numere portate, Orange (135.335), Telekom Romania Mobile Communications (84.983) şi Orange Romania Communications (18.380).

În ceea ce priveşte telefonia fixă, tot RCS&RDS este pe prima poziţie, cu 20.968 de numere primite în reţea. Pe locurile următoare se află Orange - cu 11.059 de numere şi Vodafone - cu 3.341 de numere.

Serviciul de portabilitate a fost lansat, în România, pe data de 21 octombrie 2008, iar de atunci au fost portate între reţelele de telefonie în total 10.927.165 de numere, dintre care 9.837.487 numere de telefonie mobilă şi 1.089.678 de telefonie fixă.

Specialiştii ANCOM precizează că noul Cod european al comunicaţiilor electronice a adus o serie de modificări importante în ceea ce priveşte serviciul de portabilitate, cu scopul de a spori beneficiile pentru utilizatori.

Astfel, furnizorii la ale căror servicii se renunţă returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. "Dacă s-a precizat în contract, pentru returnarea creditului rămas neutilizat se poate percepe un tarif proporţional şi adecvat în raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operaţiuni", se menţionează în comunicatul citat.

În ceea ce priveşte cererea de portare, furnizorul acceptor poate primi acest document prin mijloace de comunicare la distanţă, în condiţiile în care are mijloacele necesare de a realiza în acest fel verificările necesare pentru acceptarea cererii, în cazul în care persoana care solicită portarea este titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia şi dacă numărul pentru care se solicită portarea face obiectul contractului încheiat între abonat şi furnizorul donor.

"ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonaţi, că, în cazul nefinalizării portării, aceştia se găseau, de multe ori, în situaţia indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) şi unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta). În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relaţiei contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalităţi", notează arbitrul pieţei locale de telecomunicaţii.

În acelaşi timp, furnizorul acceptor ar putea acorda, la cerere, despăgubiri abonaţilor în următoarele situaţii: dacă activarea numărului s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare sau dacă serviciul de comunicaţii electronice a fost întrerupt, în timpul procesului de portare, mai mult de o zi lucrătoare. În plus, furnizorul donor acordă, la cerere, despăgubiri abonaţilor în cazurile în care portarea s-a realizat fără acordul acestora.

Utilizatorii au la dispoziţie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă un număr de telefon a fost portat şi reţeaua în care funcţionează. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Rezultatele LOTO de duminăcă, 13 aprilie 2025 - Lista numerelor câștigătoare și premiile puse în joc
13/04/2025 18:58

  Rezultatele LOTO de duminică, 13 aprilie Loto 6/49: 11, 29, 20, 3, 43, 16  Noroc: 7 2 7 5 6 9 0 Joker: 16, 40, 18, 32, 29 + 8   Noroc Plus: 2 5 1 9 2 6  ...

Ratingul de țară se prăbușește. România ar putea intra în categoria „nerecomandată investițiilor”
13/04/2025 17:40

Situatia geopolitică si economică incordată poate afecta performanta leului si duce la intrarea in recesiune a tării noastre, in conditiile in care marile agentii de rating ar putea scădea nota Romaniei in ...

Ruse, orașul bulgăresc asaltat de români după intrarea în Schengen: cumpărături ieftine, meniuri în română și weekenduri aglomerate
13/04/2025 15:40

Intrarea deplină a Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, la 31 martie 2025, a schimbat radical dinamica traficului transfrontalier si a adus un val de turisti romani in orasul bulgar Ruse. Situat la doar ...

Războiul taxelor lansat de Trump ajută Europa. Fondurile de investiții din Canada vin în Europa
13/04/2025 15:12

Trump a declanşat un război comercial global fără precedent, după ce a impus tarife de 10% pentru cateva zeci de ţări şi tarife de 145% la bunurile din China, iar in paralel a modificat alianţele vechi ...

Topul băncilor din România. Cine domină clasamentul și care este banca ce a avut o creștere spectaculoasă în 2024
13/04/2025 14:56

 În 2024, piata bancară din Romania a fost martora unei schimbări semnificative in topul celor mai mari grupuri bancare, UniCredit urcand spectaculos pe locul al treilea, după preluarea Alpha Bank ...

Străinii se bat pe planta-minune din Moldova și plătesc bani grei pentru a o importa. „Cămila-agriculturii” se vinde în cantități masive în țări din toată lumea
13/04/2025 12:49

În ultimii ani, Republica Moldova a inregistrat exporturi tot mai mari de sorg, o cereală integrală specifică Africii. Datorită faptului că este rezistentă la secetă si poate fi folosită ca inlocu ...

Regula de 10 secunde care va fi implementată în toate băncile din România. UE a dat ordinul
13/04/2025 12:37

Uniunea Europeană a adoptat o reglementare majoră care va schimba modul in care se efectuează transferurile bancare in cadrul statelor membre. Conform noii reguli, toate transferurile bancare in euro vor tre ...

Veste de coșmar pentru pensionari. Cu cât scad pensiile
13/04/2025 11:26

Pensii mai mici cu 1000 de lei. În următorii ani, fiecare pensionar va pierde in jur de 1.000 de lei din pensia sa, potrivit calculelor specialistilor. Numărul de pensionari, in crestere Dacă, la inc ...

Investițiile străine în România au depășit în primele două luni ale anului peste un miliard de euro
12/04/2025 22:58

 Investitiile străine in Romania au depăsit in primele două luni ale anului peste un miliard de euro, in scădere insă cu 38% fată de aceeasi perioadă a anului trecut. Potrivit Băncii Nationale, co ...

Șeful Casei de Pensii anunță recalcularea pensiilor: Urmează majorări de aproximativ 1.000 de lei, până de Paște
12/04/2025 22:55

Vesti bune pentru aproximativ 130.000 de pensionari cu venituri minime. Urmează o a treia recalculare a pensiilor. Mai exact, angajatii sistemului national de pensii lucrează acum la recalcularea dosarelor de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei