Doar 125 de autoturisme electrice înmatriculate în Moldova, în acest an

Dimensiune font:

| 08-10-2021 08:30

* moldovenii au achiziționat, în septembrie, doar 739 de autoturisme noi, reprezentând 4,5 la sută din totalul achizițiilor efectuate la nivel național * numărul autoturismelor noi puse în circulație luna trecută a scăzut cu peste 27% în regiunea Moldovei, în condițiile în care, la nivel național, cifrele s-au înjumătățit! * au crescut, în schimb, înmatriculările de mașini second-hand

Numărul locuitorilor din cele 6 județe ale Regiunii de Nord Est care și-au cumpărat, în acest an, autoturisme electrice a ajuns la 125, ceea ce reprezintă sub 5 la sută din numărul total de astfel de vehicule achiziționate la nivel național.

Recordul îl dețin ieșenii, cu 63 autoturisme electrice înmatriculate în acest an, urmați de cei din Suceava – 22, Bacău – 20, Neamț - 14 (8 doar în septembrie), Botoșani și Vaslui – câte 3.

De altfel, moldovenii nu excelează nici la capitolul autoturisme noi, aceștia achiziționând, luna trecută, de exemplu, doar 739 de unități, reprezentând 4,5 la sută din totalul achizițiilor efectuate la nivel național. De fapt, numărul autoturismelor noi puse în circulație luna trecută a scăzut cu peste 27% în regiunea Moldovei, în condițiile în care, la nivel național, cifrele s-au înjumătățit!

De remarcat doar scăderile importante înregistrate pe piața auto din Botoșani, unde, în septembrie, au fost achiziționate doar 30 de autoturisme noi, județul situându-se la coada clasamentului național, după Sălaj și Giurgiu, dar și faptul că numărul autoturismelor second-hand înmatriculate în cele 6 județe ale regiunii a crescut spectaculos în prima lună de toamnă, ajungând la 6.102.

9.750 de cereri în Programul Rabla Plus

Numărul autovehiculelor electrice şi hibrid ce urmează a primi finanţare în acest an prin Programul Rabla Plus este estimat la 12.000, faţă de cele 3.550 de unităţi înregistrate în 2020, potrivit datelor prezentate, ieri, de către vicepreşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Ion Vasile. „Bugetele au crescut de la an la an. Dacă în 2019 au fost finanţate 1.700 de autovehicule electrice şi hibrid, în 2020 au fost finanţate 3.550, iar anul acesta estimăm undeva la 12.000 de autovehicule. Până acum sunt înscrise 9.750 de cereri pentru autovehicule electrice şi hibrid”, a precizat acesta.
Reprezentantul AFM a adăugat că un alt program important se referă la dezvoltarea infrastructurii ce cuprinde staţii de încărcare a maşinilor prietenoase cu mediul.

În Programul Rabla Plus se acordă două tipuri de ecotichete: 45.000 de lei pentru maşinile full electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou.
Totodată, persoanele care renunţă la o maşină veche, poluantă, şi achiziţionează un autovehicul electric beneficiază atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus.
De asemenea, cuantumul finanţării pentru motociclete electrice este de 5.500 de lei, iar persoanele care doresc să achiziţioneze o motocicletă electrică şi predau o maşină uzată, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare în valoare de 5.500 de lei. Daniel BACIU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Șeful Casei de Pensii anunță recalcularea pensiilor: Urmează majorări de aproximativ 1.000 de lei, până de Paște
11/04/2025 22:55

Vesti bune pentru aproximativ 130.000 de pensionari cu venituri minime. Urmează o a treia recalculare a pensiilor. Mai exact, angajatii sistemului national de pensii lucrează acum la recalcularea dosarelor de ...

Burduja: Energia nucleară contribuie direct la protejarea sănătății românilor
11/04/2025 18:38

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anuntat vineri că Romania participă la un proiect european major dedicat dezvoltării energiei nucleare, pentru care a fost aprobată săptămana aceasta scrisoarea de ...

Lotul 2 al autostrăzii dintre Pașcani și Suceava va fi construit de firma românească Spedition UMB
11/04/2025 18:27

Lotul 2 al autostrăzii Pascani – Suceava va fi realizat de Spedition UMB, a anuntat vineri Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, intr-o postare publică. Tronsonul are o lungime de 29 de kilometr ...

Imobiliare: De ce să cumperi un apartament într-un bloc comunist și nu într-un ansamblu rezidențial?
11/04/2025 15:15

 Există o mare dilemă pe piata imobiliară. Ce să alegi: să cumperi un apartament intr-un bloc vechi sau să cumperi un apartament in noile ansambluri rezidentiale? O mică paranteză.  În ...

Prăbușire pe piața imobiliară din România. Zonele care au înregistrat scăderi dramatice, potrivit unei noi analize
11/04/2025 15:03

În Bucureşti au fost tranzacţionate peste 11.200 de case şi apartamente in primele trei luni din acest an, in scădere cu 5,4% comparativ cu primul trimestru din 2024, in timp ce in Ilfov s-au vandut 1 ...

România va construi 26 de fabrici de reciclare cu o finanțare de circa 675 milioane de lei
11/04/2025 14:21

  Romania va beneficia de construirea a 26 de unităti de reciclare, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR), cu un buget total de 674,75 milioane de lei, a anuntat vineri Admini ...

Viitorul industriei asigurărilor va fi marcat de tehnologie, în special de digitalizare și AI
11/04/2025 13:58

Reprezentantii principalelor companii de asigurări, atat din Romania cat si de pe plan international, isi exprimă angajamentul ferm pentru investitii in digitalizare, conform concluziilor a două cercetări s ...

Vești proaste de la BNR: Deficitul de cont curent a crescut cu 85% / Datoria externă totală a crescut până la 208,28 miliarde euro
11/04/2025 13:42

Contul curent al balanţei de plăţi a inregistrat, in primele două luni din 2025, un deficit de 4,8 miliarde euro, in creştere cu aproape 85% comparativ cu deficitul de 2,6 miliarde euro din aceeaşi perioa ...

Rata inflației la nivel anual a scăzut în luna martie 2025, atingând nivelul de 4,86%
11/04/2025 10:52

În luna martie 2025, rata anuală a inflatiei a inregistrat o scădere, ajungand la 4,86%, fată de 5,02% inregistrată in februarie, potrivit datelor comunicate vineri de Institutul National de Statistic ...

Valoarea medie a câștigului salarial net a ajuns la 5.351 lei în luna februarie 2025
11/04/2025 10:44

  În luna februarie 2025, salariul mediu net din Romania a ajuns la 5.351 lei, marcand o crestere de 23 de lei fată de ianuarie, ceea ce echivalează cu un avans de 0,4%, potrivit datelor publicate ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei