Important pentru pensionarii care au optat pentru plata pensiei pe card. Ce comisioane percep băncile din România

batran bunici1

Dimensiune font:

| 05-02-2023 17:36

În urma convenţiilor încheiate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), plata pensiei se poate efectua prin mandat poştal, cont curent sau cont de card.


Pentru a putea primi pensia pe card pensionarii trebuie să urmeze câţiva paşi:
 

 

În primul rând, aceștia ar trebui să meargă la bancă sau să se intereseze pe site-urile acestora cum își pot deschide un cont bancar, în general fiind vorba de cartea de identitate și ultimul talon de pensie. Contul se poate deschide fie pe numele beneficiarului pensiei, fie la cerere, pe numele reprezentantului legal, care va trebui să prezinte procură specială, conform legii.

După deschiderea contului, pensionarii trebuie să meargă la casa judeţeană de pensii de care aparţin şi să completeze o cerere de virare a pensiei în contul de card. Vom avea nevoie de un extras de cont în care să fie vizibil contul IBAN, o copie a talonului de pensie și o copie a actului de identitate.

!!!Deşi pensia va fi virată în contul de card, talonul de pensie va fi trimis în continuare prin intermediul Poştei Române. Prin urmare, talonul de pensii va fi adus tot de poştaş, iar dacă acesta nu găseşte pensionarul la domiciliu, talonul va fi păstrat până la finalul lunii la oficiul poștal.

Este important de ştiut că dacă talonul nu este ridicat de la oficiul poştal timp de trei luni consecutive, atunci se poate sista plata pensiei.

Foarte important este să se verifice ofertele băncilor pentru a vedea care dintre ele oferă varianta cea mai potrivită şi avantajoasă pentru pensionari și mai ales pentru a vedea ce comisioane percep. O astfel de listă a comisioanelor percepute de bănci este pusă la dispoziția pensionarilor chiar de către CNPP.

Comisioanele percepute de bănci sunt următoarele:

1. ALPHA Bank:

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0 lei, la interogare sold;

-0.4% din suma retrasa in lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

2. BCR:

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 1% minim 15 LEI lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

3. BRD:

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold ATM BRD;

- 1%, minim 10 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

4. CEC Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii pentru cardurile de debit standard;

- 0 lei, la interogare sold, la ATM-urile proprii pentru cardurile de debit standard;

- Conform Tarifului de comisioane perceput de bancă la retragerea de la ghişeu.

5. CREDIT EUROPE Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii Bancii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0,3% din suma, min. 2 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

6. CREDITCOOP

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- până la 0,45%, cu o valoare minimă de până la 5 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

7. FIRST Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

-1% min 10 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

8. GARANTI Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogarea soldului la ATM-urile proprii

- 1,5% minimum lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

9. ING Bank

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0 lei, la interogare sold;

-0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

10. IDEA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii;

- 0.7% din suma retrasă, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

11. INTESA SANPAOLO Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii;

- 0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu, pentru sume până la 2,000 lei, lunar, în cadrul pachetului Pensia Mea, în vigoare la data semnării prezentei Convenţii. Celelalte taxe şi comisioane aferente produselor, serviciilor şi tranzacţiilor bancare sunt cele standard,conform Listei privind Costurile Standard ale Băncii.

12. LIBRA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile din reteaua Euronet pentru cardurile Mastercard Libra Free

- 0 lei, la interogare sold;

- 0.5%, min 5 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu. Ridicarea sumelor in numerar ce depasesc plafonul de 20.000 LEI trebuie programate astfel: pentru ridicarile in termen de 24 de ore de la data programarii, programarea se va face pana in ora 14.00; programarile facute dupa ora 14:00 vor fi onorate cel tarziu a treia zi lucratoare.

13. OTP Bank

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0.3 lei, la interogare sold;

-0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

14. PATRIA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii in conditiile achizitionarii unui pachet de cont curent;

- 0 lei, la interogare sold;

- 1% sau 1.25% din suma retrasa, minim 9 lei (in functie de valoarea retrasa, mai putin sau mai mult de 20000 lei), comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu.

15. PROCREDIT Bank

- 0 lei pentru 4 retrageri pe luna de numerar in lei, atat de la ATM-urile proprii, cat si de la orice alt ATM din Romania si 5 lei/retragere incepand cu a 5-a retragere pentru clientiii care opteaza pentru pachetul Contul Flex;

- 1%+2.5 lei pentru retrageri de numerar in LEI de la orice ATM din Romania valabil pentru Contul de plati cu Servicii de Baza

- 0.% lei, la interogare sold;

- banca nu oferă serviciul de retragere numerar de la ghişeu.

16. RAIFFEISEN Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold de la ATM-urile proprii.

17. EXIMBANK (fostă BANCA ROMANEASCA)

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0.05% din suma retrasa, minim 1 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

18. BANCA TRANSILVANIA

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii.

19. UNICREDIT Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii, din rețeaua Grupului UniCredit din străinătate, din rețeaua Euronet din România și din rețeaua altor bănci din România pentru toate cardurile emise;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile BANCII, pentru toate cardurile emise;

- 2%, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

20. VISTA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”ȚINE PASUL,  SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370
19/11/2024 09:07

 COMUNICAT DE PRESĂ DEMARARE PROIECT ”TINE PASUL, SCHIMBĂRILE VIN!”_id MySMIS 317370

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
19/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaţilor
19/11/2024 05:49

Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microintreprinderile bun ...

Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activității DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L.
18/11/2024 16:26

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L. 

Risipa alimentară, paradoxul luxului în mijlocul sărăciei
18/11/2024 16:22

Conform estimărilor europene, risipa alimentară costă economia Uniunii Europene aproximativ 143 de miliarde de euro anual. Romania contribuie substantial la această pierdere, cu fiecare cetătean care arunc ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
18/11/2024 15:51

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850 

Digitalizarea activității HAMBURGG-SPEDITIONE SRL
18/11/2024 15:45

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 319584 Data: Noiembrie 2024 Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii HAMBURGG-SPEDITIONE SRL Beneficiar: HAMBURGG-SPEDITIONE SRL

Anunț tranșant din PSD despre creșterea taxelor și a TVA: Să fie limpede pentru toată lumea!
18/11/2024 15:35

TVA-ul nu va fi majorat anul viitor, sustine la RFI senatorul PSD Daniel Zamfir. El spune că dacă PSD va face viitorul Guvern, va reduce deficitul bugetar prin alte măsuri, fără să crească taxe si impozi ...

Inițiativa Buzău: Colaborarea dintre comercianți, RetuRO și autorități locale pentru succesul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR)
18/11/2024 14:48

 1. Ati decis să veniti in sprijinul micilor comercianti din judetul Buzău pentru ca acestia să isi poată indeplini obligatia legală de organizare a punctelor de returnare a ambalajelor ce fac ob ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei