România duce lipsă de morari și brutari

paine-cu-praf-de-copt

Dimensiune font:

| 10-05-2021 10:41

Industria de morărit şi panificaţie se confruntă cu un deficit al forţei de muncă de peste 10%, în condiţiile în care în acest domeniu lucrează în jur de 60.000 de oameni, susţine preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN, Aurel Popescu.

"Forţa de muncă este deficitară în acest sector în care nivelul salariilor este destul de scăzut şi oamenii vor să meargă şi la sparanghel numai să câştige mai mult. Noi încercăm să-i atragem, încercăm să facem cursuri, dar acum cu pandemia nici cursuri nu am mai putut ţine. Deficitul este de câteva mii de oameni, de circa 10%, în condiţiile în care în sectorul de morărit şi panificaţie lucrează 60.000 de oameni. Este o situaţie grea", a declarat pentru AGERPRES Aurel Popescu.

El susţine că preţurile produselor din industria alimentară din România sunt destul de mici, iar cele din morărit şi panificaţie nu fac excepţie, fiind printre cele mai scăzute din Uniunea Europeană.

 

"Preţul nostru la pâine este în lei la fel cât este în euro în Germania, Spania sau Franţa. Sunt cele mai mici preţuri din Uniunea Europeană şi trebuie să te încadrezi şi cu salariile în preţurile acestea. Toate lumea ţipă când măreşti preţul la produs: "s-a mărit cu 10 bani", dar dacă îi vezi pe jos nu îi iei, dai cu piciorul", spune acesta.

În ceea ce priveşte programele de investiţii din acest sector, şeful ROMPAN afirmă că situaţia este critică deoarece în perioada de tranziţie sectorul nu beneficiază de fonduri europene, iar o schemă de ajutor de stat nu este posibilă, pentru că nu este finalizat Planul Naţional Strategic (PNS).

"În domeniul prelucrării secundare a cerealelor ceea ce înseamnă panificaţie, patiserie, paste făinoase, biscuiţi şi alte produse făinoase situaţia este critică, pentru că doi ani nu vom beneficia de niciun un euro din fonduri europene. În anexa Tratatului de Aderare, prelucrarea secundară a cerealelor nu este trecută ca beneficiar de fonduri europene şi noi până acum am atras fonduri prin scheme de ajutor de stat. Am făcut cinci scheme de-a lungul timpului în care am adus la egalitate sectorul acesta de panificaţie şi astfel a beneficiat şi el de bani la fel ca şi celelalte sectoare ale industriei alimentare. Anul acesta nu putem să facem o schemă de ajutor pentru că nu este gata PNS-ul. Dacă nu a fost finalizat nu poţi să vii cu o schemă de ajutor. Noi am făcut şi intervenţii la Bruxelles, pentru că nu numai în România este această problemă ci în toată Europa. Practic, sectorul acesta, în perioada de tranziţie, nu va avea bani de dezvoltare decât dacă guvernanţii noştri vor aloca pentru această zonă bani mai mulţi", a subliniat preşedintele patronatului ROMPAN.

Popescu a adăugat că situaţia a fost prezentată Guvernului, care a promis o schemă naţională de ajutor pentru sector, însă, ulterior, a transmis că va lansa IMM Invest şi pe agricultura şi industrie alimentară şi "s-a ales praful".

Preşedintele patronatului de morărit şi panificaţie a reamintit şi de reclama negativă din spaţiul public, potrivit căreia pâinea neambalată ar reprezenta un risc de contaminare cu virusul Sars-Cov-2, subliniind încă o dată că "pâinea nu este purtătoare de Covid".

"Vedeţi că se face de ceva timp o reclamă negativă la adresa produselor de panificaţie din piaţă. Sunt unii interesaţi în acest domeniu, ca să rămână pe piaţă sau să încurajeze importul de produse, şi atunci fac reclamă negativă pâinii neambalate ca şi când ar fi numai în România, deşi în toate statele UE, şi în Germania, Franţa sau Olanda, sunt produse ambalate şi neambalate pentru populaţie. La noi este şi un specific: lumea preferă produsul proaspăt cu durată de valabilitate mică. Din studiul nostru de piaţă, 70% din populaţie doreşte să cumpere pâine proaspătă caldă. Ori aceasta nu se poate ambala aşa caldă. Aş vrea să transmit consumatorilor: pâinea nu este purtătoare de Covid, aşa cum spun unii care au făcut această reclamă negativă ca să îşi câştige un segment de piaţă, nici nu se pune problema de aşa ceva", a transmis Aurel Popescu.

 

Nu în ultimul rând, şeful ROMPAN a anunţat că intenţionează să contracteze efectuarea unui nou studiu de consum strict pe pâine pentru a vedea exact ce preferă românii, având în vedere modificarea comportamentului de consum din ultima perioadă.

"Vrem să facem un nou studiu pe consum, pentru că vrem să vedem ce preferă românii: pâinea proaspătă, pâinea congelată, pâinea feliată, pâinea ambalată. Suntem în căutare de fonduri ca să contractăm o firmă specializată, să facem acest studiu strict pe pâine. Consumul actual este 78 de kg de pâine pe om într-un an, dar eu cred că trebuie să facem şi o analiză a consumului de cereale pe cap de om, pentru că s-au produs modificări importante, în ideea că oamenii preferă produse de simigerie, patiserie, şi acestea sunt în detrimentul produsului pâine. Pâinea ca atare nu este un indicator care să îţi arate cu cât gradul de bogăţie este mai mare ci faptul că se mănâncă şi alte produse. Deocamdată nu am făcut o analiză, pentru că ne lipsesc nişte date de simigerie, patiserie şi date despre importurile de produse procesate de brutărie. Firmele mari din România, care fac produse congelate, produse care merg foarte bine la export, au făcut ele analize de piaţă şi nu rezultă că s-au importat mai mult de 40.000 de tone de produse congelate într-un an. Ori datele statistice arată că sunt sute mii de tone de produse de brutărie", a explicat Aurel Popescu.

ROMPAN este prima asociaţie constituită în România în 1990 şi cuprinde 215 de societăţi din toate domeniile din industrie, cota de piaţă fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificaţie, 70% la paste făinoase şi 55% la biscuiţi.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:02

Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Topul judeţelor cu cele mai mici şi cele mai mari pensii medii
22/06/2021 10:31

Topul judeţelor cu cele mai mici şi cele mai mari pensii medii Pensia medie lunară a crescut cu 1 leu in luna mai, faţă de luna precedentă, depăşind pentru prima oară suma de 1.600 de lei, potrivit da ...

DATE OFICIALE: Care sunt cele mai BĂNOASE meserii din România
22/06/2021 09:18

În vreme ce milioane de romani duc un trai modest, permitandu-si un concediu abia o dată pe an, in tara noastră există si angajati care au venituri frumoase si care nu lucrează la stat. Conform INS, i ...

HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anunta finalizarea proiectului
22/06/2021 09:00

 HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anunta finalizarea proiectului "GRANT"

Bitcoin, 3 defecte care îl împiedică să fie un mijloc de plată eficient
22/06/2021 08:45

Bitcoin, cea mai veche si in acelasi timp cea mai cunoscută criptomondă, incepe să fie criticată inclusiv de adeptii acestui sistem. Are defecte, chiar mari. Chiar si cel mai fluturat atribut, al anonimită ...

Cinci schimbari majore de la 1 iulie. Masuri de relaxare, noi reguli de TVA si produse ce vor disparea definitiv din magazine
22/06/2021 00:09

 Mai sunt mai putin de doua saptamani pana la 1 iulie, cand sunt anuntate mai multe schimbari in domenii cruciale pentru cetateni. Urmeaza sa fie introdusa "contributia personala" in sistemul ...

Bitcoin continuă să scadă după ce China a interzic criptominarea
21/06/2021 17:26

Valoarea bitcoin a continuat să scadă luni, pe fondul interdictiei criptominării in China, scrie Reuters. Luni, bitcoin a scăzut la 32.094 dolari, cel mai redus nivel din ultimele 12 zile, la aproape 50% f ...

Parcarea în Mamaia, cât o noapte de cazare. Iată și alternativele de transport local
21/06/2021 09:46

 Obisnuiesc să folosesc alternative de transport local atunci cand vine vorba despre vacantele pe care le programez, iar autoturismul personal este ultima alternativă. Din păcate, nu este vorba despre p ...

Începerea implementării proiectului finanțat  prin măsura “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”  pentru OŞELNIK SRL
21/06/2021 09:00

 Începerea implementării proiectului finantat prin măsura “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru OŞELNIK SRL

HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anunta finalizarea proiectului
21/06/2021 09:00

 HEAVY - PROJECTS - TRANSPORTS SRL anuntă finalizarea proiectului “GRANT”

Salariul minim îi ţine pe mulţi români la limita sărăciei
18/06/2021 14:00

Luna iulie este luna scumpirilor. Creste pretul carburantilor, se scumpeste energia electrică pentru cei care nu au şi-au schimbat furnizorul, va creşte şi factura la gaz. Benzina standard ar putea ajunge ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei