Scandalul contractelor pentru energie electrica. Ministrul Energiei anunta modificarea ordinului ANRE prin prelungirea perioadei de optiune a consumatorilor

Dimensiune font:

| 19-01-2021 08:53

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunta ca ANRE modifica Ordinul care prevederea ca toti consumatorii care nu au contracte pe piata concurentiala vor fi trecuti automat in piata serviciului universal, daca nu modifica contractele in 30 de zile.

Perioada de preschimbare a contractelor urmeaza a fi prelungita pana la 30 iunie.

Ministrul Energiei anunta ca este in circuitul de avizare o OUG care sa modifice Ordinul ANRE care permitea trecerea din piata reglementata in piata serviciului universal a sase milioane de clienti, fapt care presupunea majorarea facturilor, insa precizeaza ca este posibil sa nu mai fie nevoie de adoptarea acestui act ormativ de catre Executiv.

"Am spus: nu, nu asta este logica, sa punem in centrul liberalizarii furnizorul si clientul sa se bata pe furnizor, ci in centrul liberalizarii trebuie pus clientul in asa incat furnizorii sa dea preturi mai bune si sa se bata pe client. Si atunci am iesit si am spus: daca ANRE nu va modifica acest Ordin, o vom face noi prin Ordonanta de Urgenta, proiectul de ordonanta care e deja pe circuitul de avizare, dar s-ar putea sa nu mai fie nevoie sa-l dam", a declarat Virgil Popescu luni seara, la B1 TV.

2021 vine cu discounturi de pana la 50% la principalele categorii de produse si servicii de care afacerea ta are nevoie. Obtine oferta AICI!

El anunta ca ANRE va modifica ordinul, urmand ca cei care nu au incheiat noi contracte cu un furnizor de energie sa aiba posibilitatea de a face acest lucru pana la jumatatea anului.

"Vineri, ANRE a pus in dezbatere modificarea Ordinului, dupa ce a avut discutii si cu Consiliul Concurentei, si cu noi, si cu furnizorii, si a modificat acest Ordin, a prelungit perioada de preschimbare a contractelor de la 30 la sase luni de zile, 180 de zile, pana pe 30 iunie. Si a mai adaugat un lucru: se trece toata lumea in piata serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount pana la nivelul pretului concurential, adica factura sa fie mai mica, luna de luna, clientului, indiferent daca clientul incheie contract cu el, se muta sau nu se muta.

Eu sunt usor nemultumit, pentru ca mi-as fi dorit ca in Ordin sa scrie << furnizorii au obligatia sa ofere pretul concurential cel mai mic clientului din portofoliul sau >> . Ca putea sa fie pretul cel mai mic oferit cu obligatie de pret de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca sa ajungem la pretul concurential, sau pretul concurential, ar fi fost mai explicit" a adaugat ministrul Energiei.

Virgil Popescu a precizat ca, in urma discutiilor cu ANRE, reprezentantii institutiei i-au adus la cunostinta ca au discutat cu toti cei patru furnizori si ca acestia "s-au angajat benevol sa iasa public cu comunicate ca vor acorda acest discount tuturor". 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Investițiile străine în România au depășit în primele două luni ale anului peste un miliard de euro
12/04/2025 22:58

 Investitiile străine in Romania au depăsit in primele două luni ale anului peste un miliard de euro, in scădere insă cu 38% fată de aceeasi perioadă a anului trecut. Potrivit Băncii Nationale, co ...

Șeful Casei de Pensii anunță recalcularea pensiilor: Urmează majorări de aproximativ 1.000 de lei, până de Paște
12/04/2025 22:55

Vesti bune pentru aproximativ 130.000 de pensionari cu venituri minime. Urmează o a treia recalculare a pensiilor. Mai exact, angajatii sistemului national de pensii lucrează acum la recalcularea dosarelor de ...

Pensii 2025. Cum îți poți crește stagiul de cotizare
12/04/2025 14:42

Modificările aduse in legea pensiilor ii vizează pe cei au absolvit studii de masterat sau alte programe universitare. Perioadele de studiu pot fi incluse in stagiul de cotizare pentru pensie. Această reglem ...

Burduja: Energia nucleară contribuie direct la protejarea sănătății românilor
11/04/2025 18:38

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anuntat vineri că Romania participă la un proiect european major dedicat dezvoltării energiei nucleare, pentru care a fost aprobată săptămana aceasta scrisoarea de ...

Lotul 2 al autostrăzii dintre Pașcani și Suceava va fi construit de firma românească Spedition UMB
11/04/2025 18:27

Lotul 2 al autostrăzii Pascani – Suceava va fi realizat de Spedition UMB, a anuntat vineri Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, intr-o postare publică. Tronsonul are o lungime de 29 de kilometr ...

Imobiliare: De ce să cumperi un apartament într-un bloc comunist și nu într-un ansamblu rezidențial?
11/04/2025 15:15

 Există o mare dilemă pe piata imobiliară. Ce să alegi: să cumperi un apartament intr-un bloc vechi sau să cumperi un apartament in noile ansambluri rezidentiale? O mică paranteză.  În ...

Prăbușire pe piața imobiliară din România. Zonele care au înregistrat scăderi dramatice, potrivit unei noi analize
11/04/2025 15:03

În Bucureşti au fost tranzacţionate peste 11.200 de case şi apartamente in primele trei luni din acest an, in scădere cu 5,4% comparativ cu primul trimestru din 2024, in timp ce in Ilfov s-au vandut 1 ...

România va construi 26 de fabrici de reciclare cu o finanțare de circa 675 milioane de lei
11/04/2025 14:21

  Romania va beneficia de construirea a 26 de unităti de reciclare, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR), cu un buget total de 674,75 milioane de lei, a anuntat vineri Admini ...

Viitorul industriei asigurărilor va fi marcat de tehnologie, în special de digitalizare și AI
11/04/2025 13:58

Reprezentantii principalelor companii de asigurări, atat din Romania cat si de pe plan international, isi exprimă angajamentul ferm pentru investitii in digitalizare, conform concluziilor a două cercetări s ...

Vești proaste de la BNR: Deficitul de cont curent a crescut cu 85% / Datoria externă totală a crescut până la 208,28 miliarde euro
11/04/2025 13:42

Contul curent al balanţei de plăţi a inregistrat, in primele două luni din 2025, un deficit de 4,8 miliarde euro, in creştere cu aproape 85% comparativ cu deficitul de 2,6 miliarde euro din aceeaşi perioa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei