,,LUNA PLANTĂRII ARBORILOR" - ediţia 2024

Dimensiune font:

| 05-03-2024 09:12

 Se vor desfăşura acţiuni de popularizare şi educare privind rolul şi importanţa pădurii şi activităţii practice de scos puieţi şi realizarea de plantaţii forestiere. Participantii si-au propus să contribuie la formarea unei atitudini ecologice active şi responsabile, care să determine manifestarea unei conduite adecvate în raport cu mediul natural.

OCOLUL SILVIC DOBROVĂȚ  organizează acţiune de plantat  în ziua de 30 martie 2024, ora 9.00, în amplasamentul UP IV Brădicești, ua 14B, suprafața plantației 2,7 ha, specia de puieți: stejar pedunculat. Locația: localitatea Chircești, com. Miclești, jud. Vaslui. Coordonate GPS: N = 46,834160 E = 27,872220. Participanți: membri ai comunității locale Miclești, voluntari. Persoană de contact: ing Mistreanu Dragoș, tel. 0761/676175

OCOLUL SILVIC HÂRLĂU organizează acţiune de plantat  în ziua de 16 martie 2024, ora 10.00, în locaţia U.P. III Humosu, u.a. 11S,  suprafaţa plantaţiei de 2.2 ha, specia de puieţi – gorun, paltin și frasin. Locatia: Iesirea din Hîrlău drumul spre Pârcovaci, din capăt Pârcovaci spre cantonul silvic Vama cu Tabla, drumul forestier Pârcovaci Mal Stâng, aproximativ 4 km. Din apropierea cantonului silvic Vama cu Tabla, deplasarea se face pe jos cca 2 km până la locul de plantat. Coordonatele GPS: N = 47,475659; E = 26,755642). Participanti: instituții de învățământ din zonă (școlile gimnaziale Pârcovaci, Scobinți, Sticlăria) și membrii ai comunității locale Hârlău. Persoană de contact: ing. Vasilică Ionuț, telefon 0232/270643, 0729136330.

OCOLUL SILVIC IASI  organizează acţiune de plantat în ziua de 16 martie 2024, ora 9:30 in amplasamentul U.B. Iasi, u.a. 111 A, C.A. Rosetti, pe suprafata de fond forestier proprietate Primăria Municipiului Iași, administrata de Ocolul Silvic Iași. Se vor executa lucrari de completari cu puietii din specia – stejar pedunculat; Locatia:  - iesirea din Iasi spre drumul European E58, spre localitatea Popricani, la ieșirea din Iași, cca 3 Km, pe partea dreaptă. Coordonatele GPS:  N = 47.203501; E = 27.561562 (punct de intalnire si desfasurare a actiunii). Participanti: Asociatia ,, Tineretul Ortodox Roman - Iasi”,etc. Persoană de contact: ing. Macsim Andrei, telefon 0756/778075.

OCOLUL SILVIC LUNCA CETĂȚUII organizează acţiune de plantat  în ziua de 23 martie 2024, ora 09:00, în locaţia situate în U.P. I Tomesti, u.a. 86A,  plantatie integrala cu suprafata de de 2.34 ha, specia de puieţi – gorun si frasin. Coordonatele GPS: N = 47,048681; E = 27,757855. Participanti: Colegiul National Vasile Alecsandri Iasi, și organizatiile si institutiile cu care vor fi incheiate parteneriatePersoane de contact: ing. Timu Radu, telefon 0746036602 și ing. Paftala Paul tel. 0764643648.

OCOLUL SILVIC PAŞCANI organizează acţiunea de plantat (refacerea plantației) în ziua de 16 martie 2024, ora 10.00, în locaţia U.P. I Zăvoaiele Siretului, u.a. 315C3,  suprafaţa plantaţiei de 0,63 ha, specia de puieţi – plop alb; Locaţia: la 72 km de Iași pe drumurile DN28, DN28A, Iași-Suburbia Blăgești-Pașcani. Localitatea: Pașcani-suburbia Blăgești, coordonate GPS: N=47,226752⁰  E=26,768569⁰. Participanții care s-au oferit pentru actiune aparțin: Colegiului Tehnic de Căi Ferate „Unirea” Paşcani, jud. Iași (2 cadre didactice și 50 elevi), Școlii gimnaziale Hărmăneştii Vechi, jud. Iași (2 cadre didactice și 25 de elevi), voluntari și membrii comunității locale Pașcani. Persoană de contact: Ing. Pavăl Grigore, telefon 0232717942.

OCOLUL SILVIC PADURENI  organizează acţiunea  în ziua de 16 martie 2024, ora 09.00, în locaţia U.P. IV Birnova, u.a. 17 B%,  suprafata plantatiei de 0.85 ha specia de puieti – gorun. Locatia este la 15 km de Iasi ( Capat C.U.G. ),pe drumul Iasi - Dumbrava - Curaturi – apoi inainte de Bordea, din intersectie spre Poiana cu Cetate inca 1.4 km; din Iasi se poate ajunge si pe calea ferata pana in Gara Birnova, apoi drumul spre Grajduri si la intersectie stanga spre Poiana cu Cetate (din gara Birnova 1.4 km) coordonate  N = 47.0076, E = 27.5619. Invitati Scoala Gimnaziala Grajduri  (2 cadre didactice, 10 elevi, fiecare). Persoană de contact: ing. Murariu Dan, telefon  0746030568.

 OCOLUL SILVIC PODU - ILOAIEI  organizează acţiune de plantat  în ziua de 23 martie 2024, ora 10.00,  în locaţia U.P. V Gheorghițoaia, U.a. 25 D,  suprafața plantației de 2,15 Ha, de completat 0,04 Ha, specia de puieți – Stejar,  Locația la  34 Km de Podu - Iloaiei pe drumul Podu – Iloaiei – Sinești ( D.N. 28 E  , D.J. 282 D ) apoi – drum forestier Cenușa, coordonate GPS: lat. 47,037140; long. 27,22890. Participanții:  voluntari din cadrul Școlii Gimnaziale Sinești, Jud. Iași ( cadre didactice și elevi),  Primăriei U.A.T. Sinești, locuitori ai comunei Sinești. Relații la tel. 0232 / 740642,  persoana de contact Ing. Narcis Ciochină.

OCOLUL SILVIC RĂDUCĂNENI organizează acţiune de plantat  în ziua de 23 martie 2024, ora 10.00, în amplasamentul U.P. IV Răducăneni, u.a. 98F,  suprafaţa plantaţiei de 0,5 ha, specia de puieţi – gorun. Locatia: com Răducăneni, sat Bazga, apoi pe drumul de exploatație UAT Raducaneni. Coordonatele GPS: N =  46.939226°; E = 27.912216°). Participanti: Liceul Teoretic ,,Lacăr Rosseti” Răducăneni și alte instituții de învățământ din zonă, voluntari și membrii ai comunitatii locale Răducăneni. Persoană de contact ing. Grigoraș Mihai, telefon 0743369829.

În ,,campania de împăduriri”, (sintagmă al cărui sens, oarecum militar, se justifică prin dimensiunea mijloacelor umane, financiare şi tehnice presupuse de această remarcabilă desfăşurare de forţe) din primăvara anului 2024 Direcția Silvică Iași va planta în regenerări artificiale (44 ha), refaceri(3 ha) și completări(48 ha) suprafața de 95 hectare. În cele 300 șantiere se vor planta un număr de 450 mii puieți forestieri, din care: 51 mii buc. plop alb, 153 mii buc. gorun, 103 mii buc. stejar, 20 mii buc. cireș, 31 mii buc. frasin, 26 mii buc. paltin, 45 mii buc. salcâm, 9 mii buc. frasin p., 3 mii buc. tei, 3 mii buc. sălcioară, 6 mii buc. salcie selecționată.

În această perioadă vor avea loc diverse acţiuni practice și teoretice, educativ – formative, constând în plantarea de puieţi, activități în pepinierele silvice și acțiuni de igienizare, la care sunt așteptați să participe pe lângă personalul silvic și voluntari de la diverse instituții, firme private sau organizații non-guvernamentale, membrii ai comunităţilor rurale şi urbane, în baza unor proiecte de voluntariat și parteneriate de colaborare.        Totodată, sprijinim acțiunile de împăduriri desfășurate de primării, școli sau alte instituții în diverse locații, prin furnizare de material săditor, consiliere şi asistenţă tehnică cu personalul silvic specializat.

Luna Plantarii Arborilor, o ocazie de a ne întoarce la natură, o sărbătoare dedicată reînvierii naturii  și continuarea ciclului vieţii, un important eveniment silvico- economic şi ecologic menit să sensibilizeze în fiecare dintre noi iubirea, grija, priceperea şi devotamentul pentru pădure, să conștientizeze rolul și importanța pădurilor în viața societății și în special în rândul tineretului, să determine formarea și manifestarea unei conduite adecvate în raport cu mediul natural.

Această sărbătoare a sădirii arborilor, cu o istorie oarecum bogată, îşi are începuturile în Statele Unite la iniţiativa ministrului Sterling Morton  încă din anul 1872, ca o consecinţă a despăduririlor masive din  perioada respectivă. Exemplul american s-a extins apoi în întreaga lume civilizată, în anul 1901, la primul Congres pentru silvicultură de la Paris, reprezentantul Franţei propunând o moţiune în favoarea stabilirii unei sărbători a arborelui  în fiecare ţară, în a doua duminică a lunii octombrie, după modelul american, care să fie consacrată elevilor din şcoli pentru a planta un  arbore.

În România, la iniţiativa cărturarului Spiru Haret ministru al Cultelor şi Instrucţiei Publice ,în anul 1902, a fost organizată „Serbarea  sădirii arborelui”, acțiunea  luând în timp caracterul unei adevărate sărbători de primăvară naţionale. Urmează  în anul 1936, la iniţiativa ilustrului silvicultor Marin Drăcea, înalt funcţionar în Ministerul Domeniilor lansarea manifestării „Luna plantării arborilor împădurindu-se în acel an 3714 hectare, în cadrul a 2910 serbări cu 388 de mii de participanţi. Acţiunea a fost întreruptă în timpul celui de-al doilea război mondial,  fiind reluată în 1953 sub denumirea de „Luna Pădurii”, stabilindu-se prin lege perioada de desfăşurare martie - aprilie a fiecărui an. Din anul 1989, aceasta se serbează în perioada 15 martie – 15 aprilie, iar începând cu anul 2008, odată cu reeditarea noului Cod Silvic – Legea nr. 46/2008, se revine la vechea denumire, respectiv „Luna plantării arborilor“, titulatură sub care se desfășoară aceste manifestări şi astăzi.

În scopul creşterii gradul de conştientizare asupra gestionării, conservării şi dezvoltării durabile a pădurilor, în beneficiul generaţiilor prezente şi viitoare, în fiecare an începând din 2013, pe 21 martie, la nivel mondial este sărbătorită Ziua Internaţională a Pădurilor, declarată de Adunarea Generală a Naţiunilor Unite.

Functiile pădurii si semnificatia lor: Pădurea sprijină agricultura prin perdelele sale de protecţie ce asigură sporirea umidităţii atmosferei în zona culturilor agricole, atenuează inundaţiile, înlăturînd formarea torenţilor, eroziunile solului, împiedică formarea rîpelor, opresc mişcarea nisipurilor zburătoare, diminuează şi slăbesc forţa vînturilor, ajută la înmagazinarea apei în solul cîmpurilor, mărind astfel recolta.

Pădurea îl ocroteşte pe om şi contribuie la creşterea calităţii vieţii, veghează asupra sănătăţii omului, datorită efectelor benefice pe care le are asupra mediului în care trăim, ea contribuind şi la ionizarea aerului, distruge microbii prin emanaţii de fitoncide, asigură apă limpede şi curată, deţine funcţii estetice si recreative deosebite, înfrumusețând şi înnobilând peisajul. Pădurile acoperă o treime din masa terestră a Pământului şi exercită funcţii vitale pentru întreaga planetă. Pădurile găzduiesc cele mai diverse ecosisteme biologice de pe suprafaţa terestră, adunând peste jumătate din speciile terestre de animale, plante şi insecte, joacând un rol-cheie în lupta împotriva schimbărilor climatice şi contribuind la menţinerea echilibrului de oxigen, de dioxid de carbon şi a umidităţii din aer.

Pădurea este o uriaşă uzină de oxigen, dar şi un important izvor de apă, în cursul unui an, un hectar de pădure purificînd 18 milioane metri cubi de aer şi reţinînd pe frunzele arborilor 80 de tone de praf, funingine, zgură şi alte substanţe nocive, poate reţine în sol peste 6 mii metri cubi de apă, cantitate echivalentă cu consumul anual de apă a 70 de persoane din mediul urban. Apariţia şi dezvoltarea speciei umane  este  nemijlocit  legată  de  pădure. Şi  la  această  dată  aproximativ 300 de milioane de oameni din întreaga lume trăiesc în  păduri. Pădurile acoperă 31% din suprafaţa terestră și au o contribuţie esențială la menţinerea unei clime globale stabile. Pădurea, un mozaic forestier cu unități amenajistice de diferite vârste și în diverse stadii de dezvoltare, are o importanță deosebită și reprezintă habitatul a aproape 80% din speciile de animale și munca silvicultorului, desfășurată în general în tăcere şi discreţie, este permanentă şi implică, pe lângă profesionalism şi disciplină, multă dăruire, atenţie şi, de ce nu, iubire pentru tot ce înseamnă arbore şi pădure.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:12

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Ce poți face în acest weekend la Iași?
11/04/2025 14:23

 De la o expozitie cu fluturi si albine vii si o intalnire cu Iepurasul Rică, pană la evenimente caritabile cum ar fi „Primăvara prieteniei” alături de Gasca Zurli sau targul pentru animale ...

Concedieri pe bandă rulantă la două companii importante din Iași! Angajații rămân șomeri
10/04/2025 11:43

Două companii importante din Iasi fac disponibilizări in această perioadă. Zeci de angajati vor rămane someri pană la inceputul lunii mai 2025. Firmele Conduent si Alten Delivery Center vor face disponibi ...

Un medic ortoped din Iași a fost arestat pentru 30 de zile pentru trafic de droguri
09/04/2025 22:30

 În această seară, un medic ortoped din Iasi a fost arestat pentru 30 de zile. Din primele informatii, se pare că acesta este acuzat de comiterea infracţiunii de trafic de droguri de risc si de m ...

Doi minori ieșeni au furat motorină de la mai multe ferme din județ
09/04/2025 20:28

  Doi minori ieseni au furat 1.000 de litri de combustibil si au vandut rapid intreaga cantitate pe piata neagră. Nu au luat in calcul faptul că, chiar si la tară, există camere de supraveghere. Acest ...

Iașul, sub asaltul unei rețele de spărgători din Republica Moldova. Locuințe de lux prădate de bunuri în valoare de 200.000 euro
09/04/2025 12:29

Timp de 4 luni de zile, o retea de hoti din Republica Moldova a terorizat judetul Iasi. Acestia au pătruns in mai multe locuinte de lux din municipiul Iasi, cu o precizie aproape chirurgicală, si au sustras b ...

Scandal imobiliar la Iași! Fundația Caritatea revendică în instanță terenul de sub Palatul de Justiție
07/04/2025 20:04

Fundatia Caritatea, cea care reprezintă interesele comunitătii evreiesti din Romania si-a epuizat grosul bunurilor imobiliare revendicate de la statul roman sau de la terti si se luptă in instantă pentru do ...

FOTO Ce a găsit o femeie din Iași într-o caserolă cu hamsii cumpărată din magazin: A avut un adevărat șoc când a văzut
07/04/2025 18:17

  O femeie din Iasi a avut parte de o surpriză complet neasteptată, in momentul in care a deschis o caserolă cu hamsii cumpărată din magazin: printre pestii sărati, a găsit… un&nbs ...

Proiect nou la Primărie: râul Nicolina în subteran, Bahluiul în derivă
07/04/2025 13:23

 Primăria are in pregătire un proiect prin intermediul căruia raul Nicolina ar urma să fie partial canalizat in subteran. Municipalitatea are in vedere tronsonul de la confluenta cu raul Bahlui si pan� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei