Folie cu bule vs. hârtie umplutură: care este prevalența și procentul companiilor care le aleg?

Dimensiune font:

| 05-03-2025 17:12

Folie cu bule vs. hârtie umplutură: care este prevalența și procentul companiilor care le aleg?

Nevoile, dorințele și interesele companiilor care activează în sectorul de e-commerce sunt particular orientate spre eficiență, cost și conformitate cu reglementările de mediu. Totodată, acestea caută să mențină echilibrul între a-și proteja conținutul coletelor și a le oferi clienților o experiență de unboxing cât mai plăcută.

 

Deși există o multitudine de produse de ambalare pe piață, două rămân în prim-planul preferințelor: folia cu bule și hârtia umplutură. Trebuie subliniat că alegerea materialelor de umplutură și protecție poate fi strâns legată (și) de valorile companiei: brandurile care pun accent deosebit pe sustenabilitate vor alege materiale reciclabile, biodegradabile sau ușor de revalorificat, în timp ce companiile focusate pe protecția maximă ar putea opta pentru materiale mai populare, cum este cazul foliei cu bule (bubble wrap).

Folia cu bule: Avantaje și limitări

Folia cu bule – cunoscută popular sub denumirea de ”bubble wrap” – a devenit, încă de la apariția sa în anii ’50, un reper în domeniul protecției și ambalării obiectelor sensibile, casante. Fabricată dintr-un plastic flexibil și dotată cu mici compartimente de aer, folia cu bule oferă o protecție excelentă împotriva șocurilor, fiind folosită pe scară largă în numeroase industrii.

 

Practic, bulele de aer care compun folia funcționează ca mici pernuțe individuale, ce distribuie uniform loviturile și reduc semnificativ impactul. Una dintre particularitățile foliei cu bule este transparența: se pot vedea obiectele ambalate, permițând operatorilor de logistică sau angajaților din depozite să verifice rapid conținutul fără a dezambala complet pachetul. Acest lucru este util în special în industriile în care este necesară o manipulare atentă și unde veridicitatea produselor înainte de expediere este esențială (de exemplu, electronice costisitoare, obiecte de artă etc.).

 

Deși cele mai multe modele de folie cu bule sunt fabricate din plastic, acestea pot fi reutilizate de câteva ori, atâta timp cât bulele de aer nu sunt sparte. Totuși, acest aspect este condiționat de modul în care este despachetat coletul și de gradul de deteriorare din timpul transportului.

Hârtia umplutură

Hârtia umplutură a revenit puternic în atenția companiilor în ultimii ani, mai ales pe fondul preocupării crescute pentru sustenabilitate. Folosită încă dinainte de apariția foliei cu bule, acest material de umplutură a fost văzut o bună soluție în ambalarea mărfurilor, dar a căzut într-un con de umbră când plasticul și polistirenul au devenit populare. 

 

Unul dintre motivele pentru care hârtia umplutură (re)câștigă teren este faptul că este ușor de reciclat. Mai mult, multe companii aleg variante de hârtie produse din materiale reciclate, un aspect ce subliniază angajamentul brandului față de protejarea mediului. În prezent, conform unor estimări, peste 40% din companiile orientate spre politici „verzi” încurajează clienții și partenerii să folosească hârtie umplutură, tocmai pentru a susține economia circulară.

 

Versatilitatea sa provine din posibilitatea de a fi ajustată în funcție de forma și mărimea obiectului protejat: poate fi mototolită, înfășurată sau rulată după necesități. În plus, datorită texturii, poate servi și ca suport anti-alunecare în cutiile în care se împachetează obiecte multiple. Deși, la prima vedere, folosirea hârtiei poate părea mai ieftină, prețul final va depinde de tipul de hârtie și de cantitatea necesară. Pentru firmele mari, care livrează volume însemnate de produse, un parteneriat direct cu producătorii de hârtie poate reduce semnificativ costurile.

Prevalența și procentul companiilor care aleg folie cu bule vs. hârtie umplutură

Atât folia cu bule, cât și hârtia umplutură au susținători loiali în rândul companiilor din diverse industrii. Există o adevărată dezbatere despre protejarea produselor din colete, dincolo de aspectele legate de mediu, branding și costuri.

 

Un studiu cuprinzător desfășurat de o serie de furnizori globali de soluții de ambalare, bazat pe feedback-ul colectat de la companii de diferite dimensiuni, s-a demonstrat că folia cu bule domină ușor piața, cu aproximativ 55% dintre entitățile B2B care o utilizează în mod regulat. Motivele sunt legate de faptul că folia cu bule prezintă un grad excelent de protecție datorită structurii sale pline de compartimente de aer, este relativ ieftină și foarte ușor de folosit în fluxul de ambalare. 

 

Totodată, dacă analizăm datele mai bine observăm că această preferință urcă spre 60-65% în sectoarele ce manipulează electronice sensibile (laptopuri, telefoane, componente IT), produse de lux (bijuterii, ceasuri scumpe) și chiar obiecte de artă. În aceste situații, siguranța și integritatea produsului devin parametrii esențiali, astfel că aspectul ecologic – deși important – trece pe planul secund.

 

Pe de altă parte, hârtia umplutură își susține ferm poziția, fiind utilizată de aproximativ 45% dintre companiile care au răspuns sondajului. Ceea ce este foarte interesant este faptul că în jur de 20% dintre acești jucători o folosesc în combinație cu folia cu bule (și alte materiale), adică optează pentru un sistem hibrid, adaptat la specificul fiecărui produs. Restul de 25% optează exclusiv pentru hârtie, eliminând complet plasticul din fluxul de ambalare. 

 

Această abordare exclusivistă se regăsește mai ales în industrii care pun accent major pe imaginea sustenabilă și pe valorile de mediu – de pildă, branduri din sectorul cosmeticelor organice, al produselor artizanale sau al articolelor de fashion eco-friendly. Pentru aceste companii, hârtia – mai ales cea provenită din surse reciclate sau cu certificări de responsabilitate forestieră – devine un instrument de marketing și un diferențiator puternic. În plus, mulți clienți finali apreciază faptul că pachetul este ușor de reciclat, fără a fi nevoiți să sorteze tipuri diferite de deșeuri.

 

Sursa foto: www.rogri.ro 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Rugăciuni pentru sănătatea familiei! Rostește-le în fiecare zi și îți vor aduce bunăstare!
15/04/2025 13:18

În vremuri tulburi, ne putem regăsi linistea in rugăciuni pentru sănătatea familiei. Acestea fac adevărate minuni dacă le rostim cu inima deschisă către Dumnezeu si dacă ne punem toată nădejdea ...

Furt nesimțit din bani publici: 'Afacere' de milioane de euro, cu doar o zi înainte de pensionare
15/04/2025 12:01

 Potrivit procesului-verbal al Comitetului Tragsa din Castilla y León, consultat de ABC, cazul vizează un membru influent al structurii sindicale interne, care implinise deja varsta legală de ...

Cum pariază oamenii în diferite părți ale lumii?
15/04/2025 09:36

 Ai tot auzit povesti cu tipi care-si incearcă norocul la pariuri sportive sau la tot felul de jocuri si te-ai gandit că poate, candva, o să-ti incerci si tu sansa. Unii se laudă că au dat lovitura cu ...

De ce un cadou-experiență e cea mai bună alegere pentru Paște
14/04/2025 16:51

De ce un cadou-experientă e cea mai bună alegere pentru Paste Pastele este, fără indoială, una dintre cele mai asteptate sărbători ale anului. Este momentul care reuneste familia, aduce liniste sufletea ...

Două alimente care nu se mănâncă în Săptămâna Mare. Tradiții populare cu semnificații profunde înainte de Paște
14/04/2025 11:06

Pe langă rugăciune, spovedanie si participarea la Denii, Săptămana Mare aduce si o serie de obiceiuri si traditii transmise din generatie in generatie. Printre acestea se numără si o practică mai putin ...

Diminețile în care nu te grăbești: ritualuri pentru suflet
14/04/2025 05:45

Sunt dimineti in care ora nu te aleargă. În care nu suni alarma de trei ori, nu alergi după autobuz si nu inghiti cafeaua pe fugă. Sunt dimineti rare, dar nepretuite – acelea in care ai timp să ...

Beauty therapy. Cum ajută machiajul terapeutic femeile care trec prin chimioterapie
13/04/2025 12:01

În Romania, initiativele de machiaj terapeutic si beauty therapy prind contur, tot mai multe ONG-uri si voluntari alegand să aducă frumusetea acolo unde, de multe ori, doar lupta pentru supravietuire pa ...

 Cât costă o boxă de spălătorie auto self-service? Ghid complet pentru antreprenori
11/04/2025 12:13

 Cat costă o boxă de spălătorie auto self-service? Ghid complet pentru antreprenori  Spălătoriile auto self-service au devenit tot mai populare in randul antreprenorilor care doresc să-si desc ...

46 de persoane descoperite de ITM fără contracte de muncă în două fabrici de confecţii din Brăila / S-au dat amenzi de 450 de mii de lei
10/04/2025 12:23

Inspectorii din cadrul Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila au descoperit, la inceputul lunii aprilie, 46 persoane care munceau in două fabrici de confecţii fără a avea incheiate contracte individuale ...

Cele mai fiabile mașini pentru utilizare comercială
10/04/2025 10:12

Cele mai fiabile masini pentru utilizare comercială Dacă detii sau administrezi un business care depinde de transport zilnic – fie că e vorba de livrări, interventii, constructii sau servicii m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei