„Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o din lumea teatrului este să nu-mi fie frică să îmi exprim ideile”

Dimensiune font:

| 15-04-2024 12:36

 * dialog cu tinerii actori ai trupei „Domino” de la Liceul Waldorf Iași

Într-o lume a viitorului, devenită, între timp, tot mai mult, una a prezentului, oamenii au încetat „de la sine” să mai citească, dornici de distracţii mai facile. În acest context, cartea a devenit un obiect periculos şi interzis, deoarece atentează la idealul de fericire promovat în societate prin faptul că i-ar putea face pe oameni să gândească şi astfel să realizeze cât de lipsite de sens sunt vieţile lor. Acesta ar fi, pe scurt, subiectul piesei „Fahrenheit 45”, pe care tinerii actori ai trupei „Domino” de la Liceul Waldorf Iași o vor prezenta la Ateneul Național. În piesă, inspirată de romanul SF publicat în 1953, scris de autorul american Ray Bradbury, Pompierii au rolul de a „apăra” cetăţenii de acest „pericol” şi incendiază, în urma denunţurilor, cărţile şi casele care le adăpostesc.

Personajul central, Guy Montag, este un pompier care îşi face de zece ani datoria, fără a pune la îndoială necesitatea acestei profesii. Întâlnirea cu adolescenta Clarisse McClellan, atipică, liberă în interior, spontană în manifestări, constituie declicul în urma căruia Montag înţelege că trăieşte într-o lume în care valorile sunt răsturnate şi normalitatea, firescul, omenescul au devenit delicte ce sunt pedepsite drastic. Cum va rezolva criza morală declanşată de această revelaţie? Rămâne de văzut!

Trupa DOMINO de la Liceul Teoretic Waldorf Iași, coordonată de profesor Olimpia Popescu, a câștigat multe premii la festivaluri de teatru pentru elevi. Între acestea, în 2017 a obținut, prin Rinocerul roșu, Marele Premiu al Festivalului „Hai la teatru!”, organizat de Teatrul „Luceafărul” Iași, în timp ce la ediţia din acest an a aceluiaşi festival a primit, prin spectacolul Fahrenheit 451, Premiul al III-lea, precum şi un Premiu Special de Interpretare acordat lui Kamal Badarnih pentru rolul Căpitanului Beatty. Am stat de vorbă cu prof. Olimpia Popescu și cu tinerii actori despre teatru, inclusiv despre inspirație și munca pe scenă

- Care sunt principalele aspecte pe care le luaţi în considerare când alegeţi sau creaţi piese de teatru pentru a le interpreta?

Prof. Olimpia Popescu - În pedagogia Waldorf se pune un foarte mare accent asupra dezvoltării capacității creatoare a copilului, de aceea materiile și activitățile artistice sunt prezente pe tot parcursul traseului educațional. Cântatul vocal sau la un instrument, teatrul, desenul, pictura, modelajul, sculptura etc. sunt importante nu în virtutea propriei lor valori artistice, ci ca realizări ale unui tânăr care s-a format datorită acestor activități, alături de cele cognitive, și care a crescut și s-a îmbogățit prin această activitate, în întrecere cu sine însuși, și nu în întrecere cu alții.

Teatrul, de exemplu, se face de la clasele mici împreună cu învățătorul și, pe măsură ce copiii cresc, se abordează conținuturi din ce în ce mai profunde. În gimnaziu, dar mai ales în liceu, se ajunge la performanțe artistice remarcabile, deși nu acesta este scopul inițial. Reprezentațiile pe scena unui teatru în fața unui public variat, participarea la festivaluri și la turnee în țară și în străinătate, recunoașterea meritelor artistice prin câștigarea unor premii importante sunt consecințe firești ale unei activități artistice constante. E cu atât mai interesant faptul că, cel mai adesea, la aceste performanțe se ajunge prin îndrumarea făcută de profesorii de la clasă, de specialități diverse, nu de specialiști (actori, regizori). Uneori însă ne bucurăm de susținerea efortului de către absolvenți, deveniţi studenți la actorie/actori, sau părinți actori. Încercăm, prin teatru, nu doar să-i facem să se deschidă spre artă, ci și să-i ajutăm să-și înfrunte fricile, emoțiile, să se descopere și să se autodepășească, să învețe a lupta cu provocările. Astfel fiecare clasă reprezintă o trupă de teatru, nefiind respins nimeni, chiar dacă nu manifestă înclinație sau talent în domeniu. În clasa a XI-a sau a XII-a se dă „examenul de maturitate” în domeniul teatral, tinerii actori dovedind măiestrie în interpretarea unor roluri complexe. Mișcarea scenică, luminile, coloana sonoră ating, de asemeni, cote profesioniste. Creșterea nivelului se certifică prin numeroase premii de interpretare dar, mai ales prin aprecierea publicului și, cel mai important, prin trăirea intensă și identificarea elevilor cu personajele cărora le dau viață.

Când aleg textul spectacolului, ţin cont de preocupările şi nevoile celor din trupă, precum şi de anumite abilităţi individuale sau colective care se pot pune în valoare (am propus un spectacol muzical-coregrafic unei clase în care se aflau instrumentişti şi interpreţi vocali foarte buni, de exemplu).

- Cum vă pregătiţi pentru a intra în rolurile personajelor şi a le da viaţă pe scenă?

Sofia - Pentru a interpreta cât mai bine pe scenă, încerc întâi să-mi adun gândurile, apoi încep să refac povestea personajului pe care îl întruchipez. Mă gândesc la vârsta, la familia şi la motivele din spatele acţiunilor sale. De exemplu, doamna Bowles, personajul pe care îl joc în Fahrenheit 451, are în jur de 30 de ani, doi copii şi consideră cărţile un risc enorm, dar nu se gândeşte la propria persoană, ci la copiii săi care pot fi puşi în pericol dacă ea face ceva greşit. În scenă acest lucru nu este verbalizat, dar ca actor depind de aceste mici detalii, care mă ajută să mă conectez cu personajul 100%.

Emma - Înainte de a intra pe scenă de obicei încerc să-mi aduc aminte toate indicaţiile primite de-a lungul repetiţiilor referitoare la personajul meu. Mă mai uit pe scenariu pentru a fi sigură că nu mă încurc în replici şi încerc să îmi păstrez calmul şi să mă gândesc că scena va merge bine. Pentru a intra mai bine în pielea personajului, mă gândesc la situaţia în care se află acesta şi la emoţiile prin care trece.

- Care este cea mai mare provocare cu care v-aţi confruntat în timpul repetiţiilor şi cum aţi depăşit-o?

Kamal - Cea mai mare  provocare cu care a trebuit să mă confrunt în timpul repetiţiilor a fost procesul de a intra în pielea personajului (căpitanul Beatty, în cazul meu), punându-mi întrebări despre el, despre trecutul lui, despre gândurile şi intenţiile sale. Metoda, aflată de la coordonatorii noştri, necesită un timp mai lung, dar rezultatele ei merită.

- Cum colaboraţi între voi pentru a crea o atmosferă autentică şi plină de încredere în timpul spectacolelor?

Smaranda - Chiar dacă nu suntem tot timpul cei mai buni prieteni şi mai există unele certuri între noi, încercăm ca înainte de spectacol să uităm totul şi să ne susţinem reciproc. Încurajările şi îmbrăţişările oferite de colegii de trupă, înainte să urcăm pe scenă, chiar fac difererența.

- Cum gestionaţi emoţiile puternice pe care le puteţi experimenta în timpul interpretării unor scene intense sau emoţionante?

Aysha - Gestionarea acestor emoţii puternice pentru mine înseamnă să le transfer personajului meu. Îmi construiesc personajul cu ele.

Iulia - În timpul interpretării, realistic vorbind, încerc să mă pun în pielea personajului şi să simt emoţiile pe care acesta le are, uitând de propriile mele trăiri.

- Cum vă inspiraţi şi ce vă motivează să continuaţi să exploraţi lumea teatrului?

Teodor - Este foarte multă muncă în spatele fiecărei piese, repetiţii de 11-12 ore uneori, dar, atunci când suntem pe scenă şi dăm tot ce avem mai bun, conştientizăm că merită efortul. Ne inspirăm prin faptul că ne punem în locul personajului pe care îl interpretăm şi cunoaştem povestea din spatele lui.

Nicos - Pe mine mă inspiră şi mă motivează persoanele cu care lucrez şi pe care le cunosc prin intermediul teatrului.

Smaranda - Motivul pentru care iubesc să fac teatru şi aştept cu nerăbdare fiecare spectacol este emoţia. De fiecare dată când sunt în culise alături de colegi, gata să începem, cel mai frumos sentiment mă cuprinde, acelaşi cu cel pe care îl regăsesc şi în privirile celor din public la finalul reprezentaţiei.

Iulia - Pe mine mă motivează să continui să explorez lumea teatrului forma de exprimare, deoarece, datorită ei, te poţi simţi auzit. Nu eşti tu acela de pe scenă, dar personajul pe care îl întruchipezi transmite un mesaj, la rândul lui, care poate deschide ochii publicului.

- Care sunt beneficiile pe care le observaţi în dezvoltarea personală a membrilor trupei prin intermediul participării la activităţile teatrale?

Alesia - Fiind o persoană introvertită, pot spune că, după mai multe reprezentaţii teatrale, am început să îmi ies din carapace şi să las deoparte frica de penibil. Am observat, datorită teatrului, că oamenii nu judecă, ci apreciază mult persoanele ce au curajul să se exprime fără să le fie frică de judecata celorlalţi.

David - Beneficiile pe care le-am observat în urma participării la activităţile teatrale sunt: o bună comunicare şi colaborarea între membrii grupului, ajutorul oferit unul altuia în situaţii critice, determinarea fiecăruia în realizarea spectacolului.

- Ce lecţii importante aţi învăţat din experienţele voastre în teatru şi cum vă influenţează acestea în afara scenei?

 Smaranda - Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o din lumea teatrului este să nu-mi fie frică să îmi exprim ideile. Mereu când dăm de greu la repetiţia unei scene şi nu ştim cum să o îmbunătăţim, ideile pe care le descoperim alături de coordonatorii noştri salvează situaţia. Acest lucru mă ajută mult şi în viaţa de zi cu zi deoarece îmi dă încredere în mine, în ideile mele.

David - O lecţie pe care am învăţat-o din experienţele noastre în teatru este să ne asumăm responsabilitatea, indiferent de greutăţi sau situaţii dificile, care pot apărea pe parcursul pregătirii şi realizării scopului nostru.

A consemnat Maura ANGHEL

 

Caseta 1

Realizatorii spectacolului:

Coordonator: profesor OLIMPIA POPESCU

Regia: actor KATERINA MATEI

Scenografie, afiş: ALESIA PRĂJESCU

Video, sunet: TEODOR COLISNIC

Distribuția:
Guy Montag: TEODOR COLISNIC
Mildred Montag: CASIANA PICHIU
Clarisse McClellan: AYSHA SALE
Căpitanul Beatty: KAMAL BADARNIH
Stoneman: FREDERIC CORAD
Black: NICOLAOS KARAPAPAZOGLOU
Bătrâna: IULIANA RUSU
Doamna Phelps: BIANCA GHINESCU
Doamna Bowels: SOFIA COMAN
Granger: VLAD HULUB
Fred Clement: CODRIN HOTĂRANU
Doctorul Simmons: EMMA POPISTAŞU
Profesorul West: ALESIA PRĂJESCU
Pastorul Padover: DAVID NECHIFOR
Profesorul Faber: SMARANDA CHILCOŞ

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Ieșenii, abandonați de autorități, în caz de război!
09/04/2025 22:44

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
09/04/2025 22:32

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Ca niciodată în ultimii ani, se fac angajări masive în comerţ
09/04/2025 21:38

Veşti bune pentru absolvenţii de facultate, au destule oportunităţi de angajare (94). Se angajează, printre altele,  asistent medical, inginer horticol, consilier juridic, ecomomist, consultant bancar ...

Mii de invenții vor fi expuse în centrul Iașului
09/04/2025 17:46

Peste 600 de invenţii, proiecte de cercetare şi aplicaţii inovative din domenii diverse vor fi expuse, in perioada 8-10 mai, la Euroinvent - European Exhibition of Creativity and Innovation, unul dintre cele ...

  Iașul din ilustratele vechi
09/04/2025 17:46

Înainte ca tramvaiele moderne să fasaie silentios prin oras, Iasul vibra in sunetul metalic al tramvaiului portocaliu. Mersul lui legănat si geamurile mari, pline de povesti nerostite, formau o orchestr ...

Pe 26 aprilie, la Iași, se dă startul construcției podului rutier Ungheni – Golăești prin Festivalul „Podul de Flori”
09/04/2025 17:39

Romania si Republica Moldova marchează impreună inceperea lucrărilor la podul rutier Ungheni - Golăesti printr-un eveniment simbolic si festiv Pe 26 aprilie, autoritătile din Romania si Republica Moldova ...

Iașul s-a umplut de cafenele
09/04/2025 15:10

Iesenii nu mai beau doar cafea. Ei trăiesc experienta cafelei. Cu fundal lo-fi, mese din lemn recuperat, design scandinav si barista tatuat, fiecare colt de stradă din Centru, Copou sau Păcurari pare un plat ...

Războiul din CNIR capătă proporții: Urtoi, acuzat de trafic de influență și santaj!
09/04/2025 13:59

După ce au reusit să-l inlăture de la conducerea Consiliului de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, cei din conducerea institutiei vor mai mult. Asa se face că, pe nepusă masă, Că ...

Filme documentare de artă, la Cinema Ateneu
09/04/2025 11:14

Cinema Ateneu devine noua destinatie pentru pasionatii de artă si cinematografie prin lansarea programului DocuArt – o initiativă inedită ce aduce pe marele ecran documentare de artă de calitate. &Ici ...

UAT MUNICIPIUL DOROHOI: lansarea proiectului Eficientizarea energetica a clădirilor Secție Materno Infantil și Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825
09/04/2025 10:39

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 9 aprilie 2025 Eficientizarea energetică a clădirilor Sectie Materno Infantil si Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei