„Încrederea joacă un rol important în orice afacere te implici”

interviu carmen belcescu

Dimensiune font:

| 19-05-2024 16:44

 * dialog cu Carmen Belcescu, fondatoarea unui business în domeniul customer services

 În era contemporană, caracterizată de o competitivitate accentuată și de o piață globalizată, afacerile de servicii pentru clienți (customer services) au devenit un pilon esențial pentru succesul oricărei companii. Serviciile pentru clienți reprezintă interacțiunile dintre o companie și clienții săi, având scopul de a asigura satisfacția acestora prin oferirea de suport, rezolvarea problemelor și furnizarea de informații relevante. Serviciile pentru clienți sunt vitale pentru menținerea și creșterea bazei de clienți a unei companii. Ele reprezintă adesea primul punct de contact între client și companie, influențând direct percepția clientului asupra brandului. Un serviciu excelent pentru clienți poate transforma o experiență negativă într-una pozitivă și poate fideliza clienții, generând astfel loialitate pe termen lung.

O experiență negativă poate fi distribuită rapid pe rețelele sociale, afectând reputația companiei

Pe de altă parte, servicii pentru clienți de slabă calitate pot deteriora relația cu clientul și pot duce la pierderea acestuia. În era digitală, în care recenziile și feedback-ul sunt ușor accesibile publicului larg, impactul serviciilor pentru clienți este și mai evident. O experiență negativă poate fi distribuită rapid pe rețelele sociale, afectând reputația companiei. Despre toate aceste detalii am discutat cu dna Camrne Belcescu, fondatoarea unei companii ieșene din acest domeniu.

- Cum ați deci să lansați un business în acest domeniu?

- Am vrut să folosesc experiența mea de peste 20 de ani de interacțiune cu clienții (B2C și B2B) și conștientizarea beneficiilor financiare și de imagine  pe care le poate obține o organizație ce oferă servicii superioare.   M-am specializat în managementul experienței clienților, am obținut anul trecut certificarea CCXP ( Customer Experience Professional Association), a 5 -a astfel de certificare din România, ce validează cunoașterea și aplicarea metodologiilor folosite de profesioniștii  din acest domeniu în plan internațional. Am oferit servicii în sectorul terțiar, predominant în sfera educației,  în retail,  în Horeca și în Beauty/ Sănătate,  domenii în care experiența oferită clienților acționează ca un adevărat diferențiator. Deși managementul experienței clientului nu se limitează la aceste zone,  nu am avut încă provocări din alte domenii de activitate

- Care este cea mai mare provocare a businessului dvs?

- Poate cea mai importantă provocare este slaba conștientizare a  beneficiilor pe care le poate aduce o strategie corectă  de Customer Experience, fie în termeni de creștere a cifrei de afaceri fie în termeni de scădere a costurilor.  În multe cazuri, companiile au o abordare mai degrabă reactivă, adică reacționează  pentru a rezolva anumite situații, însă fie din lipsă de resurse, fie din lipsă de date, nu încearcă să înlocuiască această abordare cu una proactivă.

 O a doua  provocare este lipsa măsurării indicatorilor de satisfacție a clienților,  sau acolo unde se măsoară, acest lucru se face in mare parte  în  departamente diferite iar datele nu sunt  conectate intre ele.  Ideal ar fi să fie și corelate cu alti indicatori de business, pentru că atunci o companie ar vedea  tendințe și tipare mult mai rapid . E ca atunci când ai gripă, dar  în loc să iei un remediu antigripal, tratezi simptomele in mod separat, luând remedii diferite pentru durerile de cap și durerile musculare .

Aceste doua provocări sunt oarecum legate între ele, nu măsori nu poți vedea beneficiile pe care le poți avea  prin aplicarea diferitelor metode de creștere a satisfacției a clienților. Încet încet însă, companiile devin mai receptive la  relația  critică intre creșterea vânzărilor si  satisfacția clienților precum și la necesitatea implementării unei strategii pentru  experiența clienților.

- Puteți să ne oferiți câteva exemple de succes sau studii de caz în care ați îmbunătățit semnificativ experiența clienților?

- Pentru una din companiile din sectorul educației cu care am lucrat, după colectarea și analiza datelor despre clienți, după studierea competiției și efectuarea unei analize Swot am identificat multiple oportunități de îmbunătățire: am identificat un nou avatar client și am  adus rafinat avatarele existente, ceea ce a dus la reducerea cheltuielilor de marketing și la direcționarea mai eficientă a acestora. Prin maparea parcursului clientului,  am identificat necesitatea adaptării unor produse existente astfel încât ele  să corespundă mai bine nevoilor clienților și realității pieței. Pentru a asigura consistența  serviciilor, am creat o grilă internă de calitate. Pentru o altă companie, tot în sectorul educației, am făcut redesign de prezentare de servicii pentru clienți aflați în stadiul de considerare, astfel încât să poată înțelege mai bine serviciile și să ia decizia de cumpărare.

În cazul unui showroom de mobilă, am făcut o analiză și re-design pe procesul de livrare. În urma analizei procesului existent și a unor nemulțumiri ale clienților, am constat că se putea optimiza, printr-o simplă programare telefonică a livrării, atât costul transportului, cat și timpul personalului dar și satisfacția clienților.

Pentru același showroom, aplicând o metodă a prelua datele celor care vizitează spațiul, dar nu cumpără am redus cheltuielile de marketing.

„Încrederea joacă un rol important, mai ales în segmentul B2B

- Ce feedback primiți cel mai frecvent de la clienți și cum răspundeți acestuia?

- Tratez cu mare seriozitate orice feedback primit si chiar daca e pozitiv,  caut tot timpul sa aflu ce aș putea îmbunătăți.

Customer services este un pilon important  în Customer experience și se referă la totalitatea interacțiunilor pre și post vânzare, deși  în mentalul romănesc, custoomer service sau serviciile clienți sunt asociate în general serviciilor post achiziție. Anul trecut s-a desfășurat la București prima conferință de Customer Experience din România, unde am văzut un interes  crescut al companiilor  pentru acest domeniu.  Dacă în momentul de față, companiile mai mari sunt cele care măsoară și înțeleg importanța înțelegerii experienței clienților, sunt convinsă că   peste 5 ani  din ce în ce mai multe organizații antreprenoriale vor ajunge să înțeleagă  utilitatea folosirii metodologiilor de customer experience. pentru a obține avantaje competitive.

-  Într-un domeniu atât de competitiv, este greu de păstrat clienții. Cum reușiți să-i determinați să vă fie alături?

- Încrederea joacă un rol important, mai ales în segmentul B2B în care activez. Pun mare preț pe confidențialitatea informațiilor care mi se încredințează  și pe corectitudine în relația cu partenerii. De asemenea, încerc să rămân apraope, chiar și după încheierea ccolaborării și dacă am posibilitatea să mai ajut ulterior, o fac!

- Cine este femeia din spatele biroului de afaceti? Cum vă definiți?

- Încerc să jonglez cu cele trei roluri majore pe care le am (mamă , soție și profesionist CX) lucru care nu mi-e întotdeauna simplu și, de altfel, nici nu-mi iese întotdeauna așa cum mi-aș dori.  Sunt insă extrem de recunoscătoare pentru familia pe care o am!  Pot spune despre mine că sunt o optimistă în esență și reusesc să  vad  luminița de la capătul tunelului chiar și in cele mai gri zile!

Într-o lume din ce în ce mai competitivă, afacerile se confruntă cu provocarea constantă de a atrage și de a reține clienți. În acest context, serviciile pentru clienți joacă un rol crucial. Customer service, sau serviciile pentru clienți, se referă la activitățile și procedurile prin care o companie interacționează cu clienții săi, asigurându-se că nevoile acestora sunt îndeplinite și că experiențele lor sunt pozitive. Aceste interacțiuni pot avea loc înainte, în timpul și după achiziția unui produs sau serviciu. Unul dintre principalele beneficii ale unor servicii excelente pentru clienți este fidelizarea acestora. Clienții mulțumiți sunt mult mai probabil să revină și să facă achiziții repetate, reducând astfel costurile asociate cu atragerea de noi clienți. Conform studiilor, este de cinci ori mai costisitor să atragi un nou client decât să păstrezi unul existent. Prin urmare, investiția în customer service poate duce la economii semnificative pe termen lung.

Reputația unei companii este strâns legată de modul în care aceasta își tratează clienții. Recenziile și recomandările pozitive sunt adesea rezultatul unor experiențe excelente de customer service. În era digitală, unde informațiile se răspândesc rapid prin intermediul rețelelor sociale și al site-urilor de recenzii, o reputație bună poate atrage noi clienți și poate consolida poziția pe piață a unei companii.

Într-un mediu de afaceri saturat, diferențierea față de competitori poate fi o provocare. Customer service de calitate poate servi ca un diferențiator cheie. Clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse și servicii de la companii care oferă o experiență superioară de customer service. Acest aspect poate crea un avantaj competitiv puternic și poate stimula loialitatea clienților.

Interacțiunile cu clienții oferă companiilor feedback valoros despre produsele și serviciile lor. Acest feedback poate fi utilizat pentru a face îmbunătățiri continue și pentru a inova, asigurându-se că ofertele companiei rămân relevante și de înaltă calitate. Prin ascultarea activă a clienților, companiile pot identifica rapid problemele și pot implementa soluții eficiente.

 A consemnat Maura ANGHEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei