Banda unică Ţesătura - Podul de Piatră a încins spiritele
Dimensiune font:
Continuă reproşurile adresate municipalităţii după montarea popicilor delimitatori pe B-dul Primăverii şi B-dul Nicolae Iorga * cei mai mulţi ieşeni crede că pe ruta aceasta, tramvaiele chiar nu erau ținute pe loc de trafic şi că trebuia găsită o soluție doar în locul unde se face stânga sub pasaj
La o zi după montarea popicilor pe tronsonul cuprins între intersecţia Bulevardului Nicolae Iorga cu Şoseaua Națională, respectiv intersecţia Bulevardului Primăverii cu Calea Chișinăului, unde va fi amenajată o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun, coloana maşinilor nevoite să tranziteze zona pe benzile 1 şi 2 se întindea pe zeci de metri. Deja iritaţi după ce municipalitatea a anunţat măsura vizând fluidizarea transportului public, şoferii ieşeni au răbufnit ieri. „Felicitări, drumurile sunt brici, sincronizarea între semafoare mai ceva ca-n vest, totul e pus la punct şi acum era momentul acestei îmbunătăţiri rutiere. Un drum de 5 minute a devenit de 20 de minute”, ironizează un cetăţean.
Ce va fi când elevii vor reveni la cursuri ?
În condiţiile în care oficialii Primăriei au anunţat că „noua bandă unică este amenajată după succesul înregistrat de banda creată între Podu Roș și rond TehnopolIS”, ieşenii spun că sunt deosebiri majore între cele două tronsoane. „Pe ruta aceasta, tramvaiele chiar nu erau ținute pe loc de trafic să zici că le trebuia banda unică. Trebuia găsită o soluție doar în locul unde se face stânga sub pasaj”, spune un şofer. Aceeşi părere o împătăşeşte un alt ieşean. „Cu circa 100 metri înainte de virajul la stânga la pasaj aş fi montat popici cu semnul rutier ocolire prin dreapta la începutul popicilor. În felul asta îţi era imposibil să virezi la stânga pe sub pasaj de pe banda 3 şi erai obligat să laşi calea liberă pentru tramvai. Aceeaşi modalitate aş fi folosit-o şi în intersecţia Cotnari, unde rămâne tramvaiul blocat din cauza celor ce virează la stânga. Nu văd de ce nu ar fi mers încercată şi opţiunea asta în loc să blochezi total o bandă”. „Era suficient interzicerea virajului la stânga prin indicatori de obligare, plus marcaje, astfel mergeai și întorceai în rondul din Podul de Piatră. Simplu ca bună ziua, fără popici inutili pe această rută”, crede un alt ieşean.
Opiniile negative la adresa înfiinţării benzii unice de pe ruta Cotnari – Podul de Piatră se referă şi la perioada în care elevii vor reveni la cursuri după minivacanţa de Paşte. „Acum sunt elevii liberi. Cel mai frumos va fi când se vor întoarce din vacanță. Zona va fi paralizată”, crede o ieşeancă.
În acest moment, singura bandă unică pentru mijloacele de transport în comun este cea de pe Şoseaua Nicolina, din Podu Roş până în Rond Tehnopolis. Banda unică pe șoseaua Nicolina a fost creată etapizat, mai întâi din Podu Roș până la intersecția cu strada Sălciilor, apoi până la Selgros, iar ulterior până în capăt CUG. Efectul urmărit a fost atins: reducerea considerabilă a timpului consumat de călători în tramvaie și autobuze, în special la orele de vârf. În acest moment, distanţa Podu Roş CUG este parcursă de mijloacele de transport ale CTP în 10 minute.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau