Guvernul Orban a tăiat din banii pentru centura Bacăului
Dimensiune font:
Potrivit reprezentanţilor Asociației „Pro Infrastructura”, Guvernul a alocat doar puțin peste 18 la sută din necesarul de finanțare pentru acest an al centurii Bacăului. În 2020, lucrarea are avea nevoie de 350-400 de milioane de lei, dintre care la Bacău vor ajunge doar 64 de milioane de lei. „Președintele Klaus Iohannis a promulgat Legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa. Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare”, se arată într-o postare a Asociației Pro Infrastructură.
„Moldova nu se află printre prioritățile guvernului PNL”
Alte proiecte subfinanțate în 2020 mai sunt A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești. „Reaua guvernare a PSD a asigurat finanțarea lucrărilor de la şoseaua de centură a Bacăului. Mulțumită conlucrării exemplare dintre guvernările centrală și locală ale PSD acest proiect de infrastructură, vital pentru dezvoltarea Bacăului, a ajuns la un grad de realizare de 45 la sută – fiind socotit cel mai dinamic șantier de mare infrastructură din țară. După ce a pus cruce Autostrăzii Moldovei, guvernul PNL se pregătește să îngroape și centura Bacăului prin subfinanțarea lucrărilor și neasigurarea condițiilor necesare înaintării cu rapiditate a proiectului”, a spus europarlamentarul Dragoş Benea. Potrivit oficialului, „concluzia e una singură: Bacăul și Moldova nu se află printre prioritățile guvernului PNL. Investițiile în derulare sub guvernarea PSD sunt acum subfinanțate și implementarea lor va fi mult încetinită, ba chiar stopată. PNL și guvernul sau au că obiectiv să ia banii de pe proiectele derulate în Moldova și să-i ducă la clientela politică din Transilvania”.
Varianta ocolitoare a Bacăului este parte integrantă a Autostrăzii “Moldova” (Coridorul IX Paneuropean), iar ordinul de începere a lucrărilor a fost semnat pe 8 martie 2019. Contractul prevede proiectarea şi execuţia a 30,8 km de drum naţional, din care 16,269 km în profil de autostradă.
Durata contractului este de 36 de luni, din care şase luni proiectarea şi 30 de luni execuţia lucrărilor, pentru care constructorul oferă o perioadă de garanţie de 84 de luni.
Mihai VANCEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau