Noile tramvaie vor ajunge la Iași în următorii doi ani

Dimensiune font:

| 05-04-2024 07:31

 Oferta depusă de firma Bozankaya a fost de 168,25 milioane lei cu TVA* potrivit contractului, turcii vor trebui să livreze tramvaiele până cel târziu la data de 30 iunie 2026 * Iașul va avea, în final, 119 mijloace de transport electrice noi (50 de tramvaie şi 69 de autobuze), în valoare totală de aproximativ 150 de milioane de euro

În prezenţa primarului Mihai Chirica şi a reprezentanţilor companiei

Bozankaya, Emrah Dal – vicepreşedinte şi Ulaş Beştepe – manager de

proiect, la Iaşi a fost semnat joi contractul privind achiziţionarea

de către Municipiul Iaşi a încă 18 tramvaie noi prin intermediul Planului

Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) - Componenta 10 „Fondul Local”. „Este un nou pas în modernizarea trnasportului de călători din municipiul Iași. Astăzi am parafat și am demarat efectiv un nou contract de achiziție pentru un număr de 18 tramvaie noi. Partenerul nostru, firma Bozankaya, vine alături de noi și dorește să ne furnizeze aceste tramvaie. Noi le-am exploatat timp de doi ani, știm foarte bine cum se comportă ele în trafic, cunoaștem toate metehnele și tot ceea ce ele au nevoie pentru a fi cât mai prezente alături de noi. Sunt bune, funcționează foarte bine, la fel ca și celelalte din lotul polonez, sperăm să le avem cât mai repede la Iași, pentru că ele reprezintă totodată și o formă de atractivitate pentru călători”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Primele tramvaie, până la finalul anului viitor

Șeful municipalității ieșene s-a declarat foarte mulțumit de modul în care tramvaiele produse de firma turcă se comportă în trafic. „Față de contractul trecut nu am decât cuvinte de mulțumire. S-au străduit, au venit, au înființat un centru de mentanenață permanentă la Iași, lucru care nu s-a întâmplat în celelalte orașe în care au livrat acest tip de tramvaie, asta și datorită faptului că ei doresc să convingă Europa că fac produse bune, de calitate”, a afirmat edilul.

Potrivit acestuia, cele 18 tramvaie contractate de municipiul Iași vor intra în producție anul viitor. „Anul acesta urmează să fie finalizată faza de proiectare, iar de la anul ele vor intra în producție și testare și sperăm ca până la sfârșitul anului viitor, cele mai multe dintre ele să fi ajuns deja la Iași”, a spus primarul, care a adăugat că cele 18 unități de transport vor completa celelalte 32 de tramvaie deja funcționale în oraș. „Toate aceste tramvaie noi se vor alătura celor 44 de autobuze noi și celorlalte 25 de autobuze electrice care vor veni de la firma turcă Anadolu. În felul acesta, Iașul va deveni unul din orașele cu cel mai mare parc electric nou din România”, a menţionat șeful municipalității.

El a mai spus că, graţie atragerii fondurilor europene prin Planul Național de Redresare și Rezliliență (PNRR) și a Programului Operaţional Regional (POR) al Uniunii Europene, Iașul va avea, în final, în total, 119 mijloace de transport electrice noi (50 de tramvaie şi 69 de autobuze), în valoare totală de aproximativ 744 de milioane de lei, respectiv circa 150 de milioane de euro. „Vom investi în continuare în programul de modernizare a transportului public şi de transformare a acestuia într-unul verde, modern, inteligent”, a afirmat edilul. „Pentru noi, acest proiect a fost deja demarat. Lucrărm deja la faza de proiectare și design, cu echipa de specialiști de la Iași. Într-un termen de 18 luni dorim să livrăm primele unități, Până acum, am mai livrat Municipiului Iași alte 16 unități de același tip, cărora le asigurăm și mentenanța în exploatare. Pentru acest nou lot de tramvaie plecăm de la experiența pe care deja am acumulat-o, încercând să folosim același tipuri de pieese, pentru a avea costuri de întreținere cât mai scăzute și pentru a asigura o mentenanță cât mai sigură”, a declarat Emrah Dal, vicepreședintele Bozankaya.

Potrivit acestuia, designul realizat pentru tramvaiele livrate municipiului Iașului este unul specific doar acestui oraș, specialiștii companiei acordând o mare importanță ca designul interior să fie unul cât mai confortabil și în conformitate cu cerințele beneficiarului.

Tramvaiele, echipate cu sistem de numărare a călătorilor

Cele 18 unități au o lungime de circa 22 de metri și o capacitate de transport totală de aproximativ 230 de locuri. Tramvaiele au podea joasă și sunt echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio – video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații, instalație pentru echipamentele de ticketing, etc.

După cum a declarat Cristian Stoica, directorul general al Companiei de Transport Public (CTP), noul lot de tramvaie va contribui la îmbunătățirea transportului public din municipiul Iași. „În acest moment, la Iași mai avem încă 70-80 de tramvaie rulate, pe care în viitor, cu ajutorul altor proiecte europene, sperăm să le reînnoim complet. Vreau să precizez că nici în Germania sau în alte țări dezvoltate din Europa nu există o flotă nouă în ceea ce privește tramvaiele care circulă în oraşe. Aceste tramvaie sunt înlocuite treptat, în timp, având în vedere costul ridicat al unui tramvai, care poate ajunge şi până la 2,5 milioane de euro. În ceea ce privește traseele pe care urmează să fie  interoduse aceste tramvaie noi, nu există o regulă, ele urmând să fie introduse treptat pe toate traseele”, a declarat Cristian Stoica.

Primul tramvai Bozankaya a fost pus în funcțiune la Iași în iunie 2022

Primul tramvai Bozankaya achiziționat de municipalitate prin intermediul fondurilor nerambursabile atrase de la Uniunea Europeană a fost pus în circulație în luna iunie 2022, odată cu inaugurarea oficială a punctului intermodal de transport de la Rond Țuțora și a noii linii din Zona Industrială.

Licitația pentru achiziția primelor 16 tramvaie Bozankaya a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare celor trei proiecte cu finanțare europeană care au inclus și lucrările de modernizare a liniilor de tramvai din municipiu.

Valoarea totală a achiziției celor 16 tramvaie a fost de 140.964.270 lei,

fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), respectiv circa 33,8 milioane de euro. Valoarea totală a celor trei proiecte a fost de 332.579.670,28 lei (aproximativ 67,2 milioane de euro). Lucrările de amenajare a punctului intermodal de transport de la Rond Țuțora au făcut parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, cu o valoare totală de 114.359.729,95 lei, și a presupus reabilitarea infrastructurii și a suprastructurii căii de rulare a tramvaielor pe trei tronsoane: Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii, Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada

Nicoriță și respectiv bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul

Metalurgiei – rond Țuțora. Edi MACRI, Laura RADU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Adio, fructe!
11/04/2025 08:58

* În judetul Iasi, temperaturile scăzute din aceste nopti de inceput de aprilie au provocat daune ireparabile, majoritatea speciilor fiind inflorite * chiar si cele mai rezistente specii - mărul, părul ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
11/04/2025 08:51

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

 Ieșenii, abandonați în caz de război!
11/04/2025 08:50

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

Zeci de comune din județ ar putea rămâne fără medic de familie!
11/04/2025 08:40

* in judetul Iasi, la această dată, autoritătile din patru comune nu reusesc să convingă vreun medic de familie să preia serviciile medicale locale * e vorba de Cucuteni, Hărmănesti, Horlesti si Răchit ...

N-a furat decât casa de marcat şi cântarul
10/04/2025 23:12

 Relaţiile dintre Dorel J. şi, de-acum fosta soţie, Doina, sunt cum nu se poate mai proaste. Femeia a băgat divorţ şi a cerut evacuarea bărbatului din locuinţa comună. A caştigat. Fapt care l-a s ...

TUIASI îșiprezintă oferta educațională
10/04/2025 22:43

  * la eveniment sunt prezenţi şi viitori angajatori, reprezentanţi ai firmelor care activează in domeniul tehnic in zona Moldovei În Sala Paşilor Pierduţi a Universităţii „Alexandru ...

Un nou scandal zguduie sistemul medial ieșean
10/04/2025 22:41

Joi, DNA şi DGA au descins in fortă in două spitale din Iasi - Institutul de Boli Cardiovasculare Cardiovasculare „Profesor Doctor George I.M. Georgescu” si Institutul de Psihiatrie Socola. Dosar ...

Condamnatul a avut dreptatea lui. Justiţia i-a redus pedeapsa
10/04/2025 20:08

 Iniţial, C.S. a fost condamnat la cinci ani şi şase luni de icnhsioare cu executare pentru sătvarşirea infracţiunii de „tentativă la omor”. Fapta s-a petrecut in seara de 29 decembrie 2 ...

Aplauzele medicilor din 11 țări au răsunat la Operă
10/04/2025 18:21

Într-o seară de aprilie, cand Iasul a respirat parfum de inceputuri si promisiune, luminile Operei Nationale Romane s-au aprins altfel. Nu pentru o reprezentatie clasică, ci pentru o gală in care stiin ...

Alertă alimentară înainte de Paște! Magazine golite, carne de miel confiscată și ouă expirate pe rafturi
10/04/2025 16:46

  Cu doar cateva zile inainte de Paste, magazinele si pietele din intreaga tară au fost zguduite de controale fulger ale Autoritătii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei