Nu sunt locuri în grădiniţele din oraş!

Dimensiune font:

| 31-08-2020 00:00

 

Autorităţile locale fac eforturi de a asigura un număr cât mai mare de locuri, însă, în acelaşi timp, trebuie avute în vedere prevederile Ordinul comun al Ministerului Sănătății, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Muncii și Protecției Sociale * Ordinul prevede obligativitatea asigurării în creșe a unei suprafețe de minim 4,5 metri pătrați pentru fiecare copil, a unei distanțe de cel puțin 2 metri între paturi, măsuțe etc, precum și organizarea jocurilor astfel încât copiii să nu se apropie la mai puțin de 2 metri unii de alții * aceste prevederi au presupus reducerea semnificativă a numărului de copii care pot sta simultan în săli de clasă și de masă, dormitoare și alte spații comune

 


Decizia autorităţilor de a împărţi programul la grădiniţe în două „schimburi”, pe considerentul că nu se pot face toate cursurile în acelaşi timp, a avut darul de a stârni nemulţumiri. Pe o parte, aceştia susţin că programul nu le permite să-şi ducă micuţii la alte ore decât cele matinale, iar pe de altă parte, alţi părinţi vor ca în creşe că fie primiţi toţi copii, nu numai cei reînscrişi. Nici cadrele didactice nu sunt de acord cu două schimburi. Deocamdată, s-au găsit soluţii pentru suplimentarea numărului de înscrieri cu alte 387 de locuri. „Începând cu ziua de marți, 1 septembrie 2020, Primăria Municipiului Iași și Direcția Creșe vor reorganiza activitatea creșelor astfel încât acestea că poată primi, în condiții stricte de protecție sanitară, încă 187 de copii. Reamintim că din data de 22 iunie 2020 activitatea creșelor din Municipiul Iași a fost reluată doar cu cei 383 de copii reînscriși din seriile trecute. Decizia a fost luată în conformitate cu Ordinul comun al Ministerului Sănătății, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Muncii și Protecției Sociale nr. 1.076 / 4.518 / 3.936 / 2020 privind stabilirea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor, afterschool-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial pe 15 iunie 2020”, explică oficialii Primăriei.

Aceştia mai spun că printre numeroase alte măsuri, Ordinul prevede obligativitatea asigurării în creșe a unei suprafețe de minim 4,5 metri pătrați pentru fiecare copil, a unei distanțe de cel puțin 2 metri între paturi, măsuțe etc, precum și organizarea jocurilor astfel încât copiii să nu se apropie la mai puțin de 2 metri unii de alții. Aceste prevederi au presupus reducerea semnificativă a numărului de copii care pot sta simultan în săli de clasă și de masă, dormitoare și alte spații comune.

Mai puţine locuri

În cursul acestei veri, Direcția Creșe a primit noi dosare de înscriere. Astfel, joi, 27 august 2020, Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași a decis ca Direcția Creșe să își organizeze activitatea astfel încât numărul de copii dintr-o grupă să nu fie mai mare de 15, aceasta fiind capacitatea maximă la care pot fi respectate normele de protecție sanitară. În aceste condiții, cele 11 creșe deschise vor primi în plus încă 387 de copii înscriși în această vară. Astfel, în total, creșele din municipiul Iași vor funcționa cu 770 de copii față de un total de 959 de locuri, în condiții de normalitate sanitară.

Reamintim că în data de 21 iunie 2020 a avut loc inaugurarea Creșei nr. 10, unde au fost încheiate lucrările de modernizare. Până la sfârșitul anului vor fi finalizate lucrările de extindere și modernizare de la Creșa nr. 1, care va avea o capacitate totală de 100 de locuri pentru copii, în condiții normale. Valoarea totală a investiției la cele două creșe se ridică la aproape 4 milioane de lei.

Suplimentar față de măsurile prevăzute în ordin, primarul Mihai Chirica a dispus conducerii Direcției Creșe să acorde o atenție sporită organizării triajului epidemiologic al angajaților și copiilor, asigurării stocurilor de materiale dezinfectante, măști și mănuși de protecție. Nu în cele din urmă, primarul Mihai Chirica a decis ca, în ciuda costurilor suplimentare generate de măsurile de protecție, igienizare și dezinfecție, să nu fie percepute tarife suplimentare de la părinți.

Bani pentru bone

În altă ordine de idei, anul acesta, Primăria Municipiului Iași vine în sprijinul familiilor de ieșeni care beneficiază de serviciile unei bone. Concret, în virtutea prevederilor unei Hotărâri de Consiliu Local votate pe 29 mai 2020, familiile care au astfel de angajate cu forme legale vor primi ajutoare financiare de la municipalitate. Programul este gestionat prin Direcția de Asistență Socială (DAS) și se aplică în conformitate cu Legea nr. 35 / 2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă. De acest ajutor pot beneficia persoanele care au în întreținere copii de vârstă preșcolară și ale căror venituri sunt de până la 3.500 de lei pe membru de familie.

Conform documentului menționat, ajutorul financiar va fi acordat lunar, pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează: până la 2.100 lei - 710 lei, de la 2.101 lei până la 2.500 lei - 550 lei, de la 2.501 lei până la 3.000 lei - 390 lei,  de la 3.001 lei până la 3.500 lei - 250 lei. Tudor DAMASCHIN

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Ieșenii, abandonați de autorități, în caz de război!
09/04/2025 22:44

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
09/04/2025 22:32

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Ca niciodată în ultimii ani, se fac angajări masive în comerţ
09/04/2025 21:38

Veşti bune pentru absolvenţii de facultate, au destule oportunităţi de angajare (94). Se angajează, printre altele,  asistent medical, inginer horticol, consilier juridic, ecomomist, consultant bancar ...

Mii de invenții vor fi expuse în centrul Iașului
09/04/2025 17:46

Peste 600 de invenţii, proiecte de cercetare şi aplicaţii inovative din domenii diverse vor fi expuse, in perioada 8-10 mai, la Euroinvent - European Exhibition of Creativity and Innovation, unul dintre cele ...

  Iașul din ilustratele vechi
09/04/2025 17:46

Înainte ca tramvaiele moderne să fasaie silentios prin oras, Iasul vibra in sunetul metalic al tramvaiului portocaliu. Mersul lui legănat si geamurile mari, pline de povesti nerostite, formau o orchestr ...

Pe 26 aprilie, la Iași, se dă startul construcției podului rutier Ungheni – Golăești prin Festivalul „Podul de Flori”
09/04/2025 17:39

Romania si Republica Moldova marchează impreună inceperea lucrărilor la podul rutier Ungheni - Golăesti printr-un eveniment simbolic si festiv Pe 26 aprilie, autoritătile din Romania si Republica Moldova ...

Iașul s-a umplut de cafenele
09/04/2025 15:10

Iesenii nu mai beau doar cafea. Ei trăiesc experienta cafelei. Cu fundal lo-fi, mese din lemn recuperat, design scandinav si barista tatuat, fiecare colt de stradă din Centru, Copou sau Păcurari pare un plat ...

Războiul din CNIR capătă proporții: Urtoi, acuzat de trafic de influență și santaj!
09/04/2025 13:59

După ce au reusit să-l inlăture de la conducerea Consiliului de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, cei din conducerea institutiei vor mai mult. Asa se face că, pe nepusă masă, Că ...

Filme documentare de artă, la Cinema Ateneu
09/04/2025 11:14

Cinema Ateneu devine noua destinatie pentru pasionatii de artă si cinematografie prin lansarea programului DocuArt – o initiativă inedită ce aduce pe marele ecran documentare de artă de calitate. &Ici ...

UAT MUNICIPIUL DOROHOI: lansarea proiectului Eficientizarea energetica a clădirilor Secție Materno Infantil și Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825
09/04/2025 10:39

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 9 aprilie 2025 Eficientizarea energetică a clădirilor Sectie Materno Infantil si Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei