Nu sunt locuri în grădiniţele din oraş!

1gradinite

Dimensiune font:

| 31-08-2020 00:00

 

Autorităţile locale fac eforturi de a asigura un număr cât mai mare de locuri, însă, în acelaşi timp, trebuie avute în vedere prevederile Ordinul comun al Ministerului Sănătății, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Muncii și Protecției Sociale * Ordinul prevede obligativitatea asigurării în creșe a unei suprafețe de minim 4,5 metri pătrați pentru fiecare copil, a unei distanțe de cel puțin 2 metri între paturi, măsuțe etc, precum și organizarea jocurilor astfel încât copiii să nu se apropie la mai puțin de 2 metri unii de alții * aceste prevederi au presupus reducerea semnificativă a numărului de copii care pot sta simultan în săli de clasă și de masă, dormitoare și alte spații comune

 


Decizia autorităţilor de a împărţi programul la grădiniţe în două „schimburi”, pe considerentul că nu se pot face toate cursurile în acelaşi timp, a avut darul de a stârni nemulţumiri. Pe o parte, aceştia susţin că programul nu le permite să-şi ducă micuţii la alte ore decât cele matinale, iar pe de altă parte, alţi părinţi vor ca în creşe că fie primiţi toţi copii, nu numai cei reînscrişi. Nici cadrele didactice nu sunt de acord cu două schimburi. Deocamdată, s-au găsit soluţii pentru suplimentarea numărului de înscrieri cu alte 387 de locuri. „Începând cu ziua de marți, 1 septembrie 2020, Primăria Municipiului Iași și Direcția Creșe vor reorganiza activitatea creșelor astfel încât acestea că poată primi, în condiții stricte de protecție sanitară, încă 187 de copii. Reamintim că din data de 22 iunie 2020 activitatea creșelor din Municipiul Iași a fost reluată doar cu cei 383 de copii reînscriși din seriile trecute. Decizia a fost luată în conformitate cu Ordinul comun al Ministerului Sănătății, Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Muncii și Protecției Sociale nr. 1.076 / 4.518 / 3.936 / 2020 privind stabilirea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor, afterschool-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial pe 15 iunie 2020”, explică oficialii Primăriei.

Aceştia mai spun că printre numeroase alte măsuri, Ordinul prevede obligativitatea asigurării în creșe a unei suprafețe de minim 4,5 metri pătrați pentru fiecare copil, a unei distanțe de cel puțin 2 metri între paturi, măsuțe etc, precum și organizarea jocurilor astfel încât copiii să nu se apropie la mai puțin de 2 metri unii de alții. Aceste prevederi au presupus reducerea semnificativă a numărului de copii care pot sta simultan în săli de clasă și de masă, dormitoare și alte spații comune.

Mai puţine locuri

În cursul acestei veri, Direcția Creșe a primit noi dosare de înscriere. Astfel, joi, 27 august 2020, Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași a decis ca Direcția Creșe să își organizeze activitatea astfel încât numărul de copii dintr-o grupă să nu fie mai mare de 15, aceasta fiind capacitatea maximă la care pot fi respectate normele de protecție sanitară. În aceste condiții, cele 11 creșe deschise vor primi în plus încă 387 de copii înscriși în această vară. Astfel, în total, creșele din municipiul Iași vor funcționa cu 770 de copii față de un total de 959 de locuri, în condiții de normalitate sanitară.

Reamintim că în data de 21 iunie 2020 a avut loc inaugurarea Creșei nr. 10, unde au fost încheiate lucrările de modernizare. Până la sfârșitul anului vor fi finalizate lucrările de extindere și modernizare de la Creșa nr. 1, care va avea o capacitate totală de 100 de locuri pentru copii, în condiții normale. Valoarea totală a investiției la cele două creșe se ridică la aproape 4 milioane de lei.

Suplimentar față de măsurile prevăzute în ordin, primarul Mihai Chirica a dispus conducerii Direcției Creșe să acorde o atenție sporită organizării triajului epidemiologic al angajaților și copiilor, asigurării stocurilor de materiale dezinfectante, măști și mănuși de protecție. Nu în cele din urmă, primarul Mihai Chirica a decis ca, în ciuda costurilor suplimentare generate de măsurile de protecție, igienizare și dezinfecție, să nu fie percepute tarife suplimentare de la părinți.

Bani pentru bone

În altă ordine de idei, anul acesta, Primăria Municipiului Iași vine în sprijinul familiilor de ieșeni care beneficiază de serviciile unei bone. Concret, în virtutea prevederilor unei Hotărâri de Consiliu Local votate pe 29 mai 2020, familiile care au astfel de angajate cu forme legale vor primi ajutoare financiare de la municipalitate. Programul este gestionat prin Direcția de Asistență Socială (DAS) și se aplică în conformitate cu Legea nr. 35 / 2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă. De acest ajutor pot beneficia persoanele care au în întreținere copii de vârstă preșcolară și ale căror venituri sunt de până la 3.500 de lei pe membru de familie.

Conform documentului menționat, ajutorul financiar va fi acordat lunar, pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie, după cum urmează: până la 2.100 lei - 710 lei, de la 2.101 lei până la 2.500 lei - 550 lei, de la 2.501 lei până la 3.000 lei - 390 lei,  de la 3.001 lei până la 3.500 lei - 250 lei. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei